te_jarnbjo Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jammen er de ikke nede igjen Så heldig du er som rakk å ringe litt i mellomtiden da. I dag morges da jeg dro på jobb var telefonen død og når jeg kommer hjem nå så er den død igjen. Kanskje IP24 har åpningstider 9-15 på telefonnettet sitt? Tor-Einar Lenke til kommentar
ip24proff Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 har de vært nede ikveld og? Lenke til kommentar
espenf Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg har funnet ut at man ikke kan stole på statuslyset på adapteret. Når dette lyser, skal jo egentlig alt være i orden. Men jeg har flere ganger opplevd følgende: Status lyser Tar av røret og har summetone Ringer f.eks mobiltelefonen min Får bare opptattsignal Etter en reboot av adapteret fungerer det tilfredsstillende (i alle fall en stund). Har også blitt oppringt på mobilen av folk som forteller at de har forsøkt å ringe IP24 nummeret mitt uten å få svar. De sier da at det bare blir helt stille etter at de har slått nummeret. De hører altså ikke noe ringesignal i deres telefon. Når jeg da sjekker statuslampen, så lyser denne. Etter en reboot kan jeg motta innkommende samtaler. Jeg synes dette blir veldig slitsomt. Man kan aldri stole på at telefonen fungerer selv om det lyser i statuslampa. Lenke til kommentar
espenf Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Er det forresten noen som har en fungerende "oppskrift" på å få adapteret til å fungere innenfor en router? ADSL modem -> Router -> IP24 adapter I følge supporten hos IP24, må jeg under "Network interface" aktivere IP-sharing og deaktivere DHCP. I tillegg har jeg i routeren satt opp DMZ for IP adressen som blir tildelt adapteret. Uansett hva jeg prøver på, får jeg det ikke til å fungere. Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Er det forresten noen som har en fungerende "oppskrift" på å få adapteret til å fungere innenfor en router? ADSL modem -> Router -> IP24 adapter I følge supporten hos IP24, må jeg under "Network interface" aktivere IP-sharing og deaktivere DHCP. I tillegg har jeg i routeren satt opp DMZ for IP adressen som blir tildelt adapteret. Uansett hva jeg prøver på, får jeg det ikke til å fungere. Vet ikke om det kan hjelpe deg men det er innlegg på side 3 angående Telenor, du kan jo prøve å se om det hjelper. Du har sjekket at nummeret er aktivert? Lenke til kommentar
te_jarnbjo Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 har de vært nede ikveld og? Jada. Da jeg gikk på jobben rundt 9:30 var serveren nede og da jeg kom hjem litt etter 20:00 var server enten fortsatt nede eller nede igjen. Jeg prøvde også å ringe hjem et par ganger i løpet av dagen for å se om telefonen virka, men kom aldri fram. Litt før 20:30 viste så telefonen at den hadde kontakt med serveren, men jeg kunne fortsatt ikke ringe. Enten var det helt dødt, eller så fikk telefonen feilmelding "forbidden" fra serveren. Etter klokka 21 kunne jeg så ringe, men alle tre samtalene jeg prøvde å føre ble brudt etter et par minutter. Én gang ble jeg oppringt og da gikk det greit i hvert fall de 10 minuttene den samtalen varte. Jeg er glag jeg fortsatt har vanlig telefonlinje, for hvis det er slik IP24 kommer til å fortsette, så duger det ikke mye som alternativ. Lenke til kommentar
argongass Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Er det forresten noen som har en fungerende "oppskrift" på å få adapteret til å fungere innenfor en router? ADSL modem -> Router -> IP24 adapter I følge supporten hos IP24, må jeg under "Network interface" aktivere IP-sharing og deaktivere DHCP. I tillegg har jeg i routeren satt opp DMZ for IP adressen som blir tildelt adapteret. Uansett hva jeg prøver på, får jeg det ikke til å fungere. Jeg har adapteret bak routeren, og jeg disablet DHCP, SNTP, IP Sharing og UPnP, og da virket det. Men nå virker det ikke da, for nå sliter de med serveren sin. Lykke til:) Lenke til kommentar
argongass Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Er det forresten noen som har en fungerende "oppskrift" på å få adapteret til å fungere innenfor en router? ADSL modem -> Router -> IP24 adapter I følge supporten hos IP24, må jeg under "Network interface" aktivere IP-sharing og deaktivere DHCP. I tillegg har jeg i routeren satt opp DMZ for IP adressen som blir tildelt adapteret. Uansett hva jeg prøver på, får jeg det ikke til å fungere. Jeg har adapteret bak routeren, og jeg disablet DHCP, SNTP, IP Sharing og UPnP, og da virket det. Men nå virker det ikke da, for nå sliter de med serveren sin. Lykke til:) eller hadde jeg SNTP enablet? begynte å lure nå.. Prøv med SNTP enablet først.. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 SNTP er kun Simple Network Time Protocol, og holder klokken oppdatert i gatewayen. spiller ikke så stor rolle for å ha et fungerende oppsett. Telefonen fungerte greit i går kveld, men i dag har serveren virkelig tatt høstferie. Får ikke logget seg på kontoen, og selvsagt ingen summetone. Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Helt fantastisk, utrolig !!! NEDE IGJEN ! Denne gangen har de greid å legge ut info på sidene sine ! Viktig melding! Pga. monitorering og oppgradering av software i administrasjonsplatformen vil tjenesten være noe ustabil til og med mandag 11.10.04. Vi beklager dette. La oss alle håpe at det blir med dette ! Folk har jo sluttet å ringe min IP telefon, da de aldri kommer gjennom. Heldigvis har jeg mobilen !!! Endret 8. oktober 2004 av FallenA Lenke til kommentar
T_J Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Har etter å ha ventet i 8 uker fått adapter. Adapteren var ikke riktig konfigurert når den kom til meg, så det gikk 1 uke før jeg fikk den til å virke. De sliter virkelig med kundeservice, får bl.a lovnad om å bli oppringt av teknikker uten at det skjer. Teknikker avslutter samtale for å gå hjem når klokka nærmer seg 1600. Skriver mail til de uten å få svar. Tror desverre IP24 blir en døgnflue hvis de ikke skjerper kundeservicen betraktelig. Talekvalitet er bra. Har opplevd litt "hakking" men det har vært pga at jeg har hatt et fildelingsprogram aktivt. Med en gang jeg har satt begrensning på upload så har "hakkingen" forsvunnet. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 En kompis av meg bestillte for ikke lenge siden, fikk adapteren for 2 dager siden og har satt det opp i følgende konfigurason: adsl modem - svitsj - adapter - telefon Det fungerer fint. Lenke til kommentar
petzno Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Poster det samme som jeg har gjort på Telio sitt forum: IP24 har utrolig treg kundeservice. Til tider nesten umulig å komme frem på telefon, og mail svarer de på bare når de finner det for godt. Sendte to mailer samtidig for å teste de, en hvor jeg spurte om løsning på et problem jeg hadde, og en hvor jeg spurte om nytt abb. Sistnevnte fikk jeg svar på temmelig raskt, men problemet fikk jeg ikke svar på i det hele tatt... Skal også legges til at Telio sliter også med kundeservicen. Sendte mail på mandag, enda ikke mottatt svar. Lenke til kommentar
espenf Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Takk for diverse tilbakemeldinger ang. det å få adapteret til å fungere koblet på router. Akkurat nå er det liten vits i å forsøke og teste dette, da linjen er "litt" ustabil. Dersom IP24 klarer å levere en 99,9 % stabil tjeneste fra og med tirsdag, regner jeg med at de vil beholde meg som kunde. Hvis ikke sender jeg adapteret tilbake til dem og ber om å få pengene tilbake. Jeg er mektig lei av ustabiliten og den inntil helt nylig totalt fraværende mangelen på driftsinformasjon fra IP24. Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Akkurat nå er det liten vits i å forsøke og teste dette, da linjen er "litt" ustabil. Ja, forløpig er jo alt nede, ser det ut til. Men dersom det fra tirsdag fortsetter i samme løp som det har gjort inntil nå, er jeg redd det er flere kunder som sier takk og farvell. Jeg er også spent på første regning, og om de har tenkt å trekke fra de siste ukene !? Vel, vel.... VI FÅR SE ! Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Til informasjon så har jeg en 3COM SecureConnect router som absolutt ikke funker å bruke adapteren bak. Det må være en bug i routeren fordi den modifiserer pakken på en måte som gjør at ethereal som jeg har gående og sniffe på utsiden av routeren ikke forstår at det er en SIP pakke. Med en gammel CNet router så fungerer det helt utmerket her og pakken blir ikke ødelagt på vei gjennom den routeren. Jeg har 4-ports adapter og har i tillegg testet med IP24's softphone og med X-Lite med samme resultat når det gjelder routerene. Jeg er i ferd med å melde dette til andre-linje support hos 3com nå.... trenger bare litt stabil server hos ip24 for å få sniffet et par eksempler til å vedlegge bug-rapporten min. Lenke til kommentar
gumyhren Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Hei! Noen som opplever dette? Det ringer i ip-telefonen, jeg tar den og hører skurring i ett sekund, så blir det stille. Innringeren får fortsatt ringetone. Ip24-folka sier de skal ringe meg, men gjør det aldri. Gudmund Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Fire dagers PLANLAGT nedetid??? Dette er latterlig. Fulstendig idiotisk. Hvis Telenor tok seg denne type friheter ville NRK hatt ekstra nyhetssendinger. Og hva sier de når jeg ringer? Jo "Serveren er nede". Hallo! Serveren??? Hørt om redundans???? Jeg trodde knapt mine egne ører. Lenke til kommentar
J-T Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 jeg fikk ip24 adapteret i går, men får bare opptatt signal når jeg prøver å få summetone.. venter på at de skal aktivere adapteret. Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Servern har vært stabil siden en gang mellom 5 og 6 i dag ettermiddag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå