Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP24 erfaringer poistive/negative?


Anbefalte innlegg

HEI !

er det noen som kan hjelpe meg ?

Får ikke QOS til å virke i micronet gateway sp5001s når jeg kjører PC med

nedlasting samtidig er lyden på telefonen fryktelig forsinket.

Gatewayen er koplet rett i ADSL modem.

Tiscali 704/128 (thompson speedtouch modem)

Kan ikke finne ut av hvor det er ,om det heletatt finnes noen innstillinger på

QOS i gatewayen ?

 

Geir

:whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-hhTID5kl

Så langt har jeg ikke funnet noen settiner vedrørende QOS i Micronet 5001 adapteren. Jeg har en 1000/256 linje hvor telefonen spraker helt sinnsykt ved hard nedlasting.

 

QOS ser ut til å fungere da den faktisk får 128 kbps av båndbredden, men likevel er lyden i telefonen ubrukelig.

 

Jeg har sendt en epost til IP24 hvor jeg utdyper problemet, men som kjent tar det litt tid å få svar :)

Lenke til kommentar

Angående IP SP5001/S adapter og krysset kabel:

Det er IKKE nødvendig med krysset kabel. Da har du feil i ditt oppsett et eller annet sted. Kobler du pc-en til LAN portene, og setter korrekt IP adresse på din pc, er det ikke nødvendig.

 

 

Angående QoS:

Dette ligger i WEB oppsettet under siden for DSCP CONFIGURATION, og en bør ikke gjøre endringer her med mindre en vet hva en gjør. Endringer her får direkte følger for COS/TOS verdiene i QoS feltet i TCP stacken. Dersom du er koblet bak en ruter med QoS support betyr det at en får feil info. Dersom du har SP5001/S koblet rett mot Internet, betyr det at den kan prioritere feil.

Lenke til kommentar

Okey

 

Hvordan får man egentlig tak i noen i ip24, har no sittet i telefon i hele dag, men får ikke tak i noen..

 

Ei jente fra kundeservicen til ip24 ringte meg for en stund siden og jeg spurte da etter tlf til noen i teknisk eller lignende som kunne svare meg på div spm.

 

Det telefon nummer som jeg fikk oppgitt var til et elektrofirma som ikke visste hva ip24 var for noe..

 

Har blitt lovet så mye av dette selskapet, men ingenting er som det skal være, jeg vet ikke engang hva telefon nummer jeg har fått, hvordan finner jeg ut det ??

 

Fordi dei hadde gitt vekk nummerene jeg hadde reservert til noen andre, har de egentlig lov til det ????

Hva var prisen på adapter som tilleggsutstyr før dei endret prisene sine på ip24.no ?

 

RScue = skuffet over IP24

Lenke til kommentar
men litt mer informasjon i bekreftelse hadde ikke vært å forakte (totalpris + at krysset nettverkskabel er nødvendig).

 

Uansett så var ikke dette det største problemet. Når noen sier at de skal ringe meg tilbake så forventer jeg at de gjør det, Spesielt når det blir sagt 3 ganger av 2 ulike personer!

Som Øystein kan jeg heller ikke skjønne at det skal være nødvendig med en krysset kabel, men du har selvfølgelig helt rett i at IP24 burde ringe tilbake når de lover det.

 

Jeg klarte forresten i går å skrive feil da jeg skulle forandre passordet på serveren, så IP-telefonen min ikke kunne logge seg på etterpå. I dag morges ringte jeg til IP24, fikk direktenummeret til en tekniker og han ga meg nytt passord mens jeg venta på telefonen.

Lenke til kommentar

Ah, godt å høre at det er lys i tunellen.

 

Kom hjem, og opptattsignal, svarte fa...en tenkte jeg da, ikke nå igjen.

 

Får vel smøre seg med tålmodighet, og regne med at de ikke krever full regning for september/oktober

 

 

Har fortsatt problemer med å ringe fra enkelte fast-telefoner til IP telefonen. Ingen problemer med å ringe til Telio kunder fra disse telefonene, men ikke til min nye fra IP24. Den på jobben er av en av de som det (selvsagt) ikke går ann å ringe hjem fra.

 

 

Noen som har greie på om det er vanlig norgestakst å ringe til VoIP telefon fra IP24? Og prisen på vidrekobling fra IP24 serveren til f.eks. mobil?

Lenke til kommentar

:dribble::dribble::dribble::w00t::w00t::w00t::w00t:

 

......endelig QOS virket etter følgende innstillinger

 

1 . Gå inn på DSCP configuration

 

2. se på signal packet kolonnen

 

3.velg Expidited forwarding (EF ) (virker også på Assured forwarding)

 

4. I kolonnen RTP packet velg Expidted forwarding (EF)

 

5 trykk OK

 

6. commit data

 

7 reboot

 

alt ok sjekket med en opplastingsfil jeg hadde gående på 12kbps

den gikk gradvis ned til 3 -4 kbps etter ca 10-15 sekunder da jeg

begynte å ringe ut men vedkommende jeg ringte til synes kvalietten var

hakkete og ustabil ,kan vært linjefeil i ettermiddag som dere senere

påpekte gikk IP24 routeren ned i kveld (service ?)

vel som sagt tror jeg at jeg har funnet noen løsninger stikk i strid med

oystenhermansens uttalelser tidligere i dag.....

 

:tease::w00t::w00t: vi står på videre

takk alle sammen for dette forumet

Telio ga jeg opp etter flere mnd med plunder

dette er ihvertfall mye bedre og bedre blir det Gatewayen er mye

mer stabil en Telios "sepura" adapter som slo seg av og på, visste

aldri om du hadde summetone, hvis strømmen gikk måtte du plundre

med adapteret i en evighet....... mens micronet adapteret virker

eksemplarisk til min store overaskelse ved eventuell strømstans

restarter den perfekt og summetonen er der !!!

 

 

........det er lys i tunnelen nå :w00t:

Geir

Lenke til kommentar

hei

 

Finnes det noen måte å resette sp5001 på?, når jeg starter den opp så får jeg ikke kontakt med den via hyperterminal..Og dette er meldingen jeg får, og slik står den videre.. noen som vet hva en kan gjøre ??

 

 

"Please wait while system is initializing .......... SAttached TCP/IP interface t

o cpm unit 0

Attaching interface lo0...done

Set RTL8305SB

 

data access

Exception current instruction address: 0x001e9764

Machine Status Register: 0x00009030

Data Access Register: 0x4bfee665

Condition Register: 0x44000042

Data storage interrupt Register: 0x00000403

Task: 0x78c4e0 ""

 

data access

Exception current instruction address: 0x001e9764

Machine Status Register: 0x00009030

Data Access Register: 0x4bfee665

Condition Register: 0x04000000

Data storage interrupt Register: 0x00000403

Task: 0x77ef80 "SNTP_D"

 

HTTPD initialized... "

 

 

 

RScue

Lenke til kommentar

Etter samtale med support hos IP24 nå i kveld, ble det fortalt at de hadde store server problemer, men at de jobbet med saken.

Vi får håpe at dette er et problem som ikke vil gjenta seg ofte.

 

IP24, burde uansett legge ut løpende info, om pågående problemer på sidene sine, og kanskje legge inn en telefon beskjed, slik at de som ringte dem slapp å prøve å komme gjennom på telefonen. Dette ville nok også ta bort noe av det kaoset de nå sikkert opplever !

 

Så mye "barnesykdommer", og mangel på support som det har vært de siste ukene, burde kvalifisere til avslag i pris.

 

La oss alle håpe at de får rettet problemet en gang for alle. :roll:

Lenke til kommentar
Etter samtale med support hos IP24 nå i kveld, ble det fortalt at de hadde store server problemer, men at de jobbet med saken.

Vi får håpe at dette er et problem som ikke vil gjenta seg ofte.

 

IP24, burde uansett legge ut løpende info, om pågående problemer på sidene sine, og kanskje legge inn en telefon beskjed, slik at de som ringte dem slapp å prøve å komme gjennom på telefonen. Dette ville nok også ta bort noe av det kaoset de nå sikkert opplever !

 

Så mye "barnesykdommer", og mangel på support som det har vært de siste ukene, burde kvalifisere til avslag i pris.

 

La oss alle håpe at de får rettet problemet en gang for alle. :roll:

Helt enig, dette er nok et eksempel på dårlig kunde- support... de kunne f.eks. sende ut en mail til kundene og informere om hva som foregikk... får håpe de følger med her og lærer litt......

Lenke til kommentar

Jeg har også problemer. Har summetone, men telefonen ringer ikke hver gang når noen prøver å ringe til meg. Opplever også at samtaler blir brutt etter en liten stund.

 

IP24 ønsker sikkert ikke å legge ut en feillogg på nettsiden deres. Med alle problemene som har vært, vil de sikkert ikke få flere nye kunder.

 

Men om IP24 vil oppfattes som seriøse, må de det minste kunne tilby kunder å abonnere på en e-postliste hvor de sender ut driftsmeldinger.

 

Og siden IP24 følger med på dette forumet, regner jeg med at det kun går kort tid før vi får muligheten til å abonnere på driftsmeldinger per e-post.

 

Og mens IP24 er i gang med å opprette en slik e-postliste, kan de like gjerne opprette et eget forum slik som Telio har gjort.

Lenke til kommentar

Venter fremdeles på at IP24, skal ordne opp. E-post "nyhetsbrev" hadde nok ikke vært så dumt nei !

IP24 burde snart betale for denne forumtjenesten, da det er større kjangse for

å få hjelp her, enn på deres eget "KUNDESERVICE" !

:roll:

 

EDIT :

Jammen er de ikke nede igjen :thumbdown:

Endret av FallenA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...