Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP24 erfaringer poistive/negative?

Anbefalte innlegg

Jeg veit ikke om jeg gjorde noe annerledes nå eller om IP24 har lest mailen min og skrudd på de riktige knottene på serveren, men med disse instillingene virker X-lite i hvert fall hos meg:

Username: <telefonnummer>

Authorization user: <telefonnummer>

Password: <bestillingsnummer>

Domain/realm: 213.160.242.135

SIP Proxy: 213.160.242.135

Værre var det ikke.

IP24 støtter tydeligvis bare µ-Law (G711.u), så du må passe på at den codecen er aktivert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg veit ikke om jeg gjorde noe annerledes nå eller om IP24 har lest mailen min og skrudd på de riktige knottene på serveren, men med disse instillingene virker X-lite i hvert fall hos meg:

Værre var det ikke.

IP24 støtter tydeligvis bare µ-Law (G711.u), så du må passe på at den codecen er aktivert.

Du er en knupp. Var realm jeg hadde skrevet feil i! *amatør* ;) hehe.

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar

uff, fant ut av det :blush:

Det går ikke ann å koble PC'n til VoIP gatewayen. Kobla av denne, og da fungerte det serru :blush:

Litt rart at gatewayen skal sende ringesignal på alle linjene i X-pro, og nekte meg å svare på innkommende samtaler. Får grave fram en router skjønner jeg...

Lenke til kommentar
Hmm, skjønte ikke helt hva du mener... Bruker du PPPoe?

Nei, brukte modem -> micronet gateway fra IP24 -> PC

Det fungerte ikke. Nå koblet jeg opp en router mellom modem og de andre enhetene.

Da fungerer det når jeg port forward 5060 og 16384 til den enheten som skal brukes. Kan ikke bruke begge to samtidig. Veldig synd egentlig at jeg ikke kan route portene til begge enhetene samtidig. Om ikke en har en lur ide? X-tunneling eller doe?

Lenke til kommentar
Med xlite tror jeg ikke man trenger portforwarde engang.....

hmm, problemet midt er at om jeg åpner portene for både PC'n og for micronet gatewayen, mister jeg summetone på telefonen. Om porten ikke er åpen for PC'n, ringer det ikke på pc'n. Om jeg kobler PC'n på micronet gatewayen, ringer det på PC'n også, men jeg får ikke svart samtalen med X-pro.

Mulig det bare går ann å logge seg på bruker ID'n med kun en "klient".

Lenke til kommentar
Hvis porten IKKE er forwardet til pcen og du IKKE forwarder til gateway, da ringer det vel i pcen? (ikke at det løser problemet ditt, men er nysgjerrig)

Nei, det hjelper ikke. Mulig det går hvis jeg hadde nedgradert routeren, slik at den ikke støtter uPnP. Nå sender routeren strømmen til den enheten men lavest IP adresse først, og den andre enheten mister da portene til fordel for den andre.

Lenke til kommentar

Værre var det ikke.

Du er en knupp. Var realm jeg hadde skrevet feil i! *amatør* ;) hehe.

mvh

greiguttn

Hei, jeg har forsøkt å bruke x-lite også, og jeg får til å ringe både ut og inn, men lydkvaliteten er dårlig i begge ender.... når jeg bruker den vanlige tlf er kvaliteten fin, men me x-lite dårlig altså... noen som har peiling på hva dette kan være? Har valhgt G6711u..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...