te_jarnbjo Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg veit ikke om jeg gjorde noe annerledes nå eller om IP24 har lest mailen min og skrudd på de riktige knottene på serveren, men med disse instillingene virker X-lite i hvert fall hos meg: Username: <telefonnummer> Authorization user: <telefonnummer> Password: <bestillingsnummer> Domain/realm: 213.160.242.135 SIP Proxy: 213.160.242.135 Værre var det ikke. IP24 støtter tydeligvis bare µ-Law (G711.u), så du må passe på at den codecen er aktivert. Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg veit ikke om jeg gjorde noe annerledes nå eller om IP24 har lest mailen min og skrudd på de riktige knottene på serveren, men med disse instillingene virker X-lite i hvert fall hos meg: Username: <telefonnummer> Authorization user: <telefonnummer> Password: <bestillingsnummer> Domain/realm: 213.160.242.135 SIP Proxy: 213.160.242.135 Værre var det ikke. IP24 støtter tydeligvis bare µ-Law (G711.u), så du må passe på at den codecen er aktivert. Du er en knupp. Var realm jeg hadde skrevet feil i! *amatør* hehe. mvh greiguttn Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (Får kanskje ikke nevne at jeg har skrevet hovedoppgave om iptelefoni da) Ups, der gjorde jeg det visst. hehe! mvh greiguttn Lenke til kommentar
Torro Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (Får kanskje ikke nevne at jeg har skrevet hovedoppgave om iptelefoni da) Ups, der gjorde jeg det visst. hehe! mvh greiguttn Om du skal skrive hovedoppgave, får svart på innkommende samtaler også? Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Er ferdig med oppgaven;) Får svart på innkommende også ja.... Lenke til kommentar
Torro Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 hmm, lurer på hva som er feil her. Det blinker grønt og rødt på alle linjene, men jeg får ikke svart. Mulig det er SP2 som lager krøll hos meg. Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Har du portforwarded 5060 og 16384 til ipen på pcen du benytter da? Lenke til kommentar
Torro Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 PC'n er kobla rett på nett, uten Firewall for å se om det hjelper. Portene er stilt inn rett i X-pro. Går helt greit å ringe ut, men får ikke svart på innkommende. Alle lampene bare blinker rødt og grønt, og det ringer selvsagt... Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Har du disablet både windows firewall og din 3.parts firewall? Lenke til kommentar
Torro Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Har Speedtouch modem, med NAT avslått- Har XP pro SP2 med firewall avslått. Full gjennomlufting mao. Driver å ser etter andre softphone applikasjoner, for å se om de liker maskina mi bedre. Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hva sier loggen da? Kan gjerne paste den her... Lenke til kommentar
Torro Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 uff, fant ut av det Det går ikke ann å koble PC'n til VoIP gatewayen. Kobla av denne, og da fungerte det serru Litt rart at gatewayen skal sende ringesignal på alle linjene i X-pro, og nekte meg å svare på innkommende samtaler. Får grave fram en router skjønner jeg... Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hmm, skjønte ikke helt hva du mener... Bruker du PPPoe? Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Anbefaler alle å skifte passord fortest mulig.... Det har hvertfall jeg gjort! Litt skummelt at det ikke er bekreftfelt for innskrivning 2 ganger men.... mvh greiguttn Lenke til kommentar
Torro Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hmm, skjønte ikke helt hva du mener... Bruker du PPPoe? Nei, brukte modem -> micronet gateway fra IP24 -> PC Det fungerte ikke. Nå koblet jeg opp en router mellom modem og de andre enhetene. Da fungerer det når jeg port forward 5060 og 16384 til den enheten som skal brukes. Kan ikke bruke begge to samtidig. Veldig synd egentlig at jeg ikke kan route portene til begge enhetene samtidig. Om ikke en har en lur ide? X-tunneling eller doe? Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Med xlite tror jeg ikke man trenger portforwarde engang..... Ikke at det hadde noe med saken å gjøre da, men kult at sip er såppass lurt at det klarer å fikse det selv bare.. Endret 29. september 2004 av greiguttn Lenke til kommentar
Torro Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Med xlite tror jeg ikke man trenger portforwarde engang..... hmm, problemet midt er at om jeg åpner portene for både PC'n og for micronet gatewayen, mister jeg summetone på telefonen. Om porten ikke er åpen for PC'n, ringer det ikke på pc'n. Om jeg kobler PC'n på micronet gatewayen, ringer det på PC'n også, men jeg får ikke svart samtalen med X-pro. Mulig det bare går ann å logge seg på bruker ID'n med kun en "klient". Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hvis porten IKKE er forwardet til pcen og du IKKE forwarder til gateway, da ringer det vel i pcen? (ikke at det løser problemet ditt, men er nysgjerrig) Lenke til kommentar
Torro Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hvis porten IKKE er forwardet til pcen og du IKKE forwarder til gateway, da ringer det vel i pcen? (ikke at det løser problemet ditt, men er nysgjerrig) Nei, det hjelper ikke. Mulig det går hvis jeg hadde nedgradert routeren, slik at den ikke støtter uPnP. Nå sender routeren strømmen til den enheten men lavest IP adresse først, og den andre enheten mister da portene til fordel for den andre. Lenke til kommentar
Janaa Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg veit ikke om jeg gjorde noe annerledes nå eller om IP24 har lest mailen min og skrudd på de riktige knottene på serveren, men med disse instillingene virker X-lite i hvert fall hos meg: Username: <telefonnummer> Authorization user: <telefonnummer> Password: <bestillingsnummer> Domain/realm: 213.160.242.135 SIP Proxy: 213.160.242.135 Værre var det ikke. IP24 støtter tydeligvis bare µ-Law (G711.u), så du må passe på at den codecen er aktivert. Du er en knupp. Var realm jeg hadde skrevet feil i! *amatør* hehe. mvh greiguttn Hei, jeg har forsøkt å bruke x-lite også, og jeg får til å ringe både ut og inn, men lydkvaliteten er dårlig i begge ender.... når jeg bruker den vanlige tlf er kvaliteten fin, men me x-lite dårlig altså... noen som har peiling på hva dette kan være? Har valhgt G6711u.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå