Mister t Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Hva er forskjellen på Athlon XP og Athlon MP? Det eneste jeg kan se er at MP er 50% dyrere enn XP. Det er samme kjerne og med samme fsb. Har det noe med cache å gjøre? Noen som kan hjelpe? Mvh Thomas Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Athlon MP er sertifisert for å kjøre i dual, XP er ikke. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Mp er for dual cpu Xp er for singel cpu (VANLIG!) men er MP noe kraftigere? eller inneholder den det samme som XP ? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 så hvidt jeg vet, er den lik, utenom at den er for Dual... Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Quote: On 2002-05-03 14:49, MrLee skrev:så hvidt jeg vet, er den lik, utenom at den er for Dual... Mener å huske at multiplieren ikke er låst på MP heller. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 MP er sertifisert får å kunne bli benyttet i datasystemer med to prossesorer. Altså mye grundigere stabilitetstestet. MP kan sende informasjon direkte fra prossesor 0 til prossesor 1. Mener da fra/til cache. MP har ikke låst multiplier. Er noen fordeler til, men det er ikke noe å bry seg om. Vegard. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå