danilovic Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Leste i "Tro det eller ei"-spalten i Donald forleden dag at Silicon Graphics har moret seg med å sette ørsmå Mikke Mus-figurer på chipene sine. Alt i denne spalten er også sant. Er det mulighet for at jeg har Mikke i PC-en min? :wink: Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Artig. Har du mange SGI-chippar i PC-en din da? Trur det ganske vanleg å drive med slike småting i bransjen (jfr. Easter eggs, jingelen på Hammer-moboet), er det nokon som veit om linkar til omtale av slikt? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 2. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2002 Det var det jeg lurte på. Men har fått høre at jeg ikke har det. :sad: Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Hmm,... har faktisk alltid lurt litt på det Intel BX440 a.k.a ? Donald Duck chipsetet til bror min,... Skal sjekke det ut,... hehe Litt kult det der uansett da.... Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Her er mange bilder av figurer som chipdesignerne har gjemt på diverse CPU'er osv. http://micro.magnet.fsu.edu/creatures/ Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Hei! Hehe..:wink: Noen som veit om Sillicon Graphics alltid ha gjordt det..Gløymte å skjekka da eg var på besøk hos Sillicon Graphics i Oslo for 5år sidan.. Elles så blir det å skjekke etter figurer på chiper etc i pcén i helga..:wink: Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Hei! Btw,ingen som har ein high-power (40X to 60X) microscope objective å låne bort for å ta bilder? :wink: Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Hei! Hehe..:wink: Noen som veit om Sillicon Graphics alltid ha gjordt det..Gløymte å skjekka da eg var på besøk hos Sillicon Graphics i Oslo for 5år sidan.. Elles så blir det å skjekke etter figurer på chiper etc i pcén i helga..:wink:http://www.itavisen.no/art/1298674.html Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Jeg har sett mikkemus-bildet før. Jeg tror det var på AMD's K5 som det ble avdekket noe morsomt: En av ingeniørene hadde skrevet "Intel sucks" eller noe lignende på chippen. hehe. Til deg som ville ha 40-60x linse: Det er ikke i nærheten av hva du trenger får å se de små tegningene. Jeg har tilgang på 1000x mikroskop på jobben og det er såvidt nok til å se på en 486 med 1,0 mikron baner. For å se ting under ca 0,4 mikron MÅ du ha elektronmikroskop. Dvs. de fleste chipper som er produsert etter ca 1997. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Hei Simen1! Har ikkje tenkt å kjøpe eit slikt microskop.. Ville nok blitt for dyrt for meg.. Men,eit slikt microskop måtte ein vist ha for å sjå Daffy duck tegninga som eg såg på denne urlén : http://micro.magnet.fsu.edu/creatures/pages/daffy.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå