mandela Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 jeg lurer på om det går an å lagre service pack 2 til win2000 for en senere installasjon, f.eks. kopiere alle nødvendige filene, zippe de og brenne den på cd. Er det mulig? Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Etter at den er installert?! Lenke til kommentar
bertie Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 hvis du skal ta vare på service-pack 2 må du hente ned hele, dvs. ca. 101 mb. Hvis du gjør det, kan det være nyttig å besøke denne siden: http://www.thetechguide.com/articles/slipstream.html Den forteller hvordan du enkelt og greit slipstreamer innstallasjonen av SP2 inn i innstallasjonsfilene til Windows 2000. Står også hvordan du lager en bootbar CD der også, lik den originale du har, men MED SP2 på. (dvs. at den booter ikke med mindre du velger at cd'en skal boote) bertie Lenke til kommentar
mandela Skrevet 2. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2002 takk, for svar, jeg har den installert, men sitter på kjapp linje for tiden og har lyst til å lagre den før jeg går tilbake til modem-helvete. Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Hvis poenget er at du vil vite hvor du kan downloade SP2 til Windows 2000, er det her: http://download.microsoft.com/download/win...form/SP/SP2/NT5 /EN-US/W2KSP2.exe (engelsk) http://download.microsoft.com/download/win...form/SP/SP2/NT5 /NO/W2KSP2.exe (norsk) Som bertie sier, er det en pakke på 101 MB, så jeg håper du ikke skal betale for det. :smile: Mvh. Eivind. [ Denne Melding var redigert av: eivindbirkeland på 2002-05-03 16:23 ] Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Det er et inntr. spørsmål vedrørende sp's fra ms, om man har lov til å brenne dem og gi den til andre? Jeg vet jo at alle sys-opperatører enten brenner den eller sprer/henter dem fra server, men er det lov å spre det til andre? Eller gjelder samme lover som med os-plater? Jeg snakker ikke om hva alle rundt omkring faktisk gjør uansett, men om det er lovlig. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 3. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2002 den downloaden ble gjort på rundt 15 minutter fra techguide.com Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Quote: On 2002-05-03 16:36, slowcooler skrev:Det er et inntr. spørsmål vedrørende sp's fra ms, om man har lov til å brenne dem og gi den til andre? Jeg vet jo at alle sys-opperatører enten brenner den eller sprer/henter dem fra server, men er det lov å spre det til andre? Eller gjelder samme lover som med os-plater? Jeg snakker ikke om hva alle rundt omkring faktisk gjør uansett, men om det er lovlig. Det har jo fulgt med diverse service packs til datablader (inkl. MS), så det burde kunne gå an å distribuere dem, men de spør kanskje om tillatelse først... Lenke til kommentar
bertie Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 da blir det jo i tilfelle slik med alle sikkerhetsoppdateringer og slikt óg da... Har man f.eks. windows 98 så får man jo ikke akkurat 2000 for det... En service pack er jo "free for download", og har man 2000 kan det jo være ulovlig å få hentet ned sp2 hos en som har en bra linje, og han brenner ut en kopi av sp2 til sine 3 kompiser med 28.8 modem f.eks... (ville jeg tro da, men man vet jo aldri :smile: bertie Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Quote: On 2002-05-03 16:36, slowcooler skrev:Det er et inntr. spørsmål vedrørende sp's fra ms, om man har lov til å brenne dem og gi den til andre? Jeg vet jo at alle sys-opperatører enten brenner den eller sprer/henter dem fra server, men er det lov å spre det til andre? Eller gjelder samme lover som med os-plater? Jeg snakker ikke om hva alle rundt omkring faktisk gjør uansett, men om det er lovlig. Alt det der står i EULA'en til servicepacken. Lenke til kommentar
Akke Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Quote: On 2002-05-02 21:38, bertie skrev:http://www.thetechguide.com/articles/slipstream.htmlStår også hvordan du lager en bootbar CD der også, lik den originale du har, men MED SP2 på. (dvs. at den booter ikke med mindre du velger at cd'en skal boote)bertie Genial link! Takker! Har dog et problem, win2k cd'n min har ikke de bootfilene som trengs. (Skoleverson = kan ikke boote fra orginal cd'n) Prøvde å lage en boot cd nå etter guiden og fikk meldingen "Couldn't find NTLDR". Vet ikke hva som trengs annet enn den, men kan noen som vet det være så snille å zippe en fil med disse bootfilene å sende til meg? Altså bootfilene fra win2k pro cd'n. PM meg så får du mailadressa mi. Takker på forhånd! :smile: Har leita nettet rundt men kan ikke finne disse filene noen sted. [ Denne Melding var redigert av: Akke på 2002-05-03 22:14 ] Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Ok nå har jeg slipstreama Win 2k cd, men jeg vil unngå bruke win update så mye, så hvor finner jeg komplette winupdatefiler som jeg kan laste ned separat, har sjekket litt på microsfot men det er ganske forvirrende der, og hvor i katalogstrukturen på win 2k cden legger jeg dem ? f.eks dirextx, hele IE 6 (20 mb?) og windows media player ? og andre ting ? sikkert et noob spørsmål, men jeg er ikke redd for der :smile: mvh nerd-light Lenke til kommentar
bertie Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 nerdlight du kan ikke legge inn patchene som kan hentes ned slik som du slipstreamer sp2(ihvertfall ikke som jeg vet), men patchene kan lastes ned separat. Det skal være bare å gå på http://www.microsoft.com/downloads/search.asp? For å hente ned IE6 må du hente ned "download-fila" på bare noen hundre k, også må du skrive følgende: F:downloadie6setup.exe /c:"ie6wzd.exe /d /s:""#E""" da får du opp en boks der du kan velge hva du vil hente ned. Et tips er å lage en mappe på forhånd så du har et sted du vil legge innstallasjonsfilene. der F:download i dette tilfellet er der hvor du har hentet ned ie6setup.exe til. Microsoft Media Player kan hentes ned hos microsoft som en vanlig fil man henter ned. håper det var forståelig :smile: bertie Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Ok laga en bootbar cd av win 2k i nero 5580 nå, men når jeg skulle prøve å boote med denne cden jeg laget så fikk jeg følgende feilmelding: Disk I/U feil .¨ hmm noen som aner hva som er galt ?? Trodde jeg gjorde alt etter oppskriften, i nero, jeg Og cdr win 3.a(kun den) finner ikke brenneren min så da er jeg like langt mvh nerd-light Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Har vært inne på den nettsiden som er beskrevet her i foraet angående å implementere SP2 i win2k. Jeg forstår ikke helt oppskriften der. Vil noen opplyse meg litt? Jeg har utført følgende: Jeg har opprettet de to mappene win2k og sp2 på C: Og lurer på dette: Hva betyr "Open up a Command Prompt box" og på hvilken måte implementeres SP2 i win2k? <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Gunsmoke på 2002-05-12 16:48 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Gunsmoke på 2002-05-12 16:57 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Quote: Den 2002-05-12 16:47, Gunsmoke skrev:Og lurer på dette:Hva betyr "Open up a Command Prompt box" og på hvilken måte implementeres SP2 i win2k? Command prompt er et tekst-basert shell der du skriver kommandoer. Du finner det under Start | Programs | Accessories (tilbehør) | Command prompt (dos ledetekst?). Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Command prompt er et tekst-basert shell der du skriver kommandoer. Du finner det under Start | Programs | Accessories (tilbehør) | Command prompt (dos ledetekst?). OK da er jeg med.... Da har jeg problemer med å brukt dos ledetekst til å "slipstreame" sp2 til win2k. Får følgende feilmelding: "Finner ikke følgende DLL fil: CLUSAPI.DLL" Og da har jeg skrevet inn; "c:sp2i386updateupdate.exe/s:c:win2k" Mens jeg var i: c:win2k direktory (i dos ledetekst) Noen så har peiling på hva jeg gjør galt..... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 http://www.jsifaq.com/SUBG/TIP3200/rh3229.htm Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 hmmmm må vist være på en win2k platform for å gjøre dette.... jeg er på win98, på den gamle maskinen. får vel installere win2k først, og lage ny CD av OSèt etterpå... Takk for linken. Veldig fin side det der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå