Gå til innhold

Gave fra USA

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere importert en prosjektor fra USA, men denne gangen er det Apple Powerbook som frister. Med dagens dollarkurs frister det enda mer.

Jeg lurte derfor på hvordan det ligger an med reglene for gaver fra utlandet. Kan jeg få maskinen til "bursdag" av noen venner i USA uten å betale mva?

Tror kanskje jeg fant noe nå:

Link til Toll.no

Er grensen virkerlig 1000,-?! :dontgetit:

Endret av MaxCPU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Åpner de pakken og sjekker, eller er det nok at den er merket "gift"? I så fall kan man kanskje få Play.com til å gjøre dette på spill og dvd-pakker med verdi over kr. 200,-?

De kan ha kontroller.... En grandtante bosatt i Maine, sendte en klokke til min brors bursdag. Heldigvis ble det konstatert at det ikke var noen giro i den, og at den ikek var verdt over tusen kroner, men den var "rutinemessige åpnet" av tollen, men stemplet "ikke tollpliktig".

Husker dog det lenge var snakk om amerikansk julepudding til jul i mammas venninekrets.. Her endte de med å bestile kakene til hverandre; som gaver.. (sånn gjør jurister det..) Men kakene var ikke verdt over tusen kroner, for er det verdt over det, har du ett problem om den blir åpnet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...