MaxCPU Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Jeg har tidligere importert en prosjektor fra USA, men denne gangen er det Apple Powerbook som frister. Med dagens dollarkurs frister det enda mer. Jeg lurte derfor på hvordan det ligger an med reglene for gaver fra utlandet. Kan jeg få maskinen til "bursdag" av noen venner i USA uten å betale mva? Tror kanskje jeg fant noe nå: Link til Toll.no Er grensen virkerlig 1000,-?! Endret 22. august 2004 av MaxCPU Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Ja, grensen er 1000 spenn. Odin.dep.no-ting.. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Åpner de pakken og sjekker, eller er det nok at den er merket "gift"? I så fall kan man kanskje få Play.com til å gjøre dette på spill og dvd-pakker med verdi over kr. 200,-? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Åpner de pakken og sjekker, eller er det nok at den er merket "gift"? I så fall kan man kanskje få Play.com til å gjøre dette på spill og dvd-pakker med verdi over kr. 200,-? De kan ha kontroller.... En grandtante bosatt i Maine, sendte en klokke til min brors bursdag. Heldigvis ble det konstatert at det ikke var noen giro i den, og at den ikek var verdt over tusen kroner, men den var "rutinemessige åpnet" av tollen, men stemplet "ikke tollpliktig". Husker dog det lenge var snakk om amerikansk julepudding til jul i mammas venninekrets.. Her endte de med å bestile kakene til hverandre; som gaver.. (sånn gjør jurister det..) Men kakene var ikke verdt over tusen kroner, for er det verdt over det, har du ett problem om den blir åpnet.. Lenke til kommentar
bassmania Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 er ikke tollen på 24 % + 80 kr???? Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 momsen tenker du på... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Moms PLUSS toll. Momsen er på 24 % på datautstyr. Tollen vet jeg ikke.. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Såvidt jeg vet er det ikke toll på elektronisk utstyr. Virker jo fornuftig siden det heller ikke lages noe særlig av slikt utstyr i Norge, og "straffetoll på utenlandske varer" ville vært unødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå