Illmatic Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 ikke kom her og si at noen slår general a! den utrolig deilige effekten av en porsjon....... *nyter en nå* on topic: til the family guy: kutt helt ut røyken. ikke ha noe som helst tobakk hjemme som back up. hvis det blir for jævlig kjøp EN box general porsjon og ta EN pris. jeg syntes porsjon gir mye bedre effekt enn bake(så slipper u så mye søl og). det burde roe ned nervene et par uker....ikke erstat røyk med noe annent på fast basis, da er du like langt. Lenke til kommentar
Potetdamen Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Kutt ut røyken og begynn med snus! Mye bedre. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Er der absolutt ingen som har prøvd preaparater? Endret 22. august 2004 av Xander^ Lenke til kommentar
Camron Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 [iRONI]hva faen? hvorfor bruker du ikke nikotin-plaster eller nikotin-tyggis?[/iRONI] Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Kanskje ikke det beste å foreslå en haug med andre ting som er like teite? Nikotin er nikotin, man vil vel helst klare seg uten. For helsen, og økonomien sin skyld. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Kutt ut røyken og begynn med snus! Mye bedre. Hvorfor gå fra noe helseskadelig til noe annet helseskadelig? Er mange som mener snus er akkurat like ille som røyk. Snus er kanskje mer hygenisk, plager ikke andre, osv.. Men alikevel latterlig. Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 vil hverken kalle røyk eller snus for latterlig. har bare prøvd røyk en gang(var 11 eller noe) egentlig aldri vært frista til å prøve igjen. folk som røyker eller snuser(utenom de fleste fjortisser) syntes det er deilig og det hører med i livet deres. man lever tross alt bare en gang(tror jeg ) og jeg vil heller kose meg med en pris av og til enn å sitte på gamlehjem fra jeg er 80 til jeg er 105...snus er heller ikke LIKE skadelig som røyk. men men, denne tråden handler om å hjelpe et par personer å slutte å røyke, la oss ikke komme med flere off topic utsagn for eller mot andre tobakksvarer. on topic: har hørt en del om at nikotin plaster ikke funker...men er kankjse verdt et forsøk.... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Cola-boks: Regn ut hvor masse penger du bruker i måneden, så setter du halvparten av dette av til din datter, og halvparten til ny bil Unger koster masse når de blir eldre, spesielt hvis de er smart og går på skole... Lenke til kommentar
Potetdamen Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 1 person har død av snus, og hvor mange har død av røyk? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 1 person har død av snus, og hvor mange har død av røyk? JAJA! som gamer-guru prøvde å si så prater vi ikke om erstatninger av røyk, men totalt nikotin-fratak.. (men det du sier er jo sant) som kjære B-Real ville sagt EOD! Lenke til kommentar
Pels Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 En venn av meg var også så "klok" og ville starte med snus og slutte med røyk. Nå røyker og snuser han Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg har røykt i ca 15 år og skal også slutte. Jeg klarer å holde meg så lenge jeg snuser, men det er som en sa her oppe veldig lett å sprekke når du holder nikotinvanen ved like. Jeg har lyst å slutte for flere grunner:- Vil ha bedre helse - Bedre kondisjon - Bedre lukte/smakssans - Det begynner å være flaut å være røyker - Sist men ikke minst: For datteren min sin skyld. Hun er ikke gammel nok til å skjønne at det er farlig det pappa gjør når han går ut på altanen Men snart vil hun sikkert forstå det, og når det står på røykpakken at røyking fører til en tidlig og smertefull død er det nok noe hun vil bli redd for. Vil fortsette for det: - Det er rett og slett utrolig behagelig, spesielt som noen sa i kombinasjon med en kopp kaffe om morgenen. Så jeg syns og at 1/9 - 2004 er en like god dag å slutte som noen annen. :Edit men når det er sagt, så har jeg kommet såpasse langt at jeg som sagt stort sett klarer å holde meg til snusen. Så jeg må etterhvert klare å kvitte meg med den og. Da har vi deal........ Hvor mange er vi nå som vil slutte den 01.09 ? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Unger koster masse når de blir eldre, spesielt hvis de er smart og går på skole... Vet. min elste sønn er faktisk 20 Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Kanskje ikke det beste å foreslå en haug med andre ting som er like teite? Nikotin er nikotin, man vil vel helst klare seg uten. For helsen, og økonomien sin skyld. altså, nikotin i seg selv er ikke særlig skadelig, bare avhengighetsskapende. det er alle de lumske stoffene i tobakksrøyken som er farlige. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 nå har dere litt over 1 uke igjen å røyke på da, glad jeg aldri har smakt røyk! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 altså, nikotin i seg selv er ikke særlig skadelig, bare avhengighetsskapende. det er alle de lumske stoffene i tobakksrøyken som er farlige. Sant, beklager. Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hvis noen vil vite om det, her er "Olethros' garanterte røykesluttmetode:" Røyk opp det som finnes av tobakk i huset/hytta/bilen/teltet e.l. Ikke kjøp mer røyk. Noengang. Snus er eklere enn å suge på brukte tamponger. Ikke kjøp det heller. Nikotintyggis og røkeplaster og slikt er også for svake sjeler som egentlig ikke vil slutte. Sky det som pesten. Det er alt. Fullstendig "cold turkey" m.a.o. Stopp alle former for nikotininntak tvert. Abstinensene tar man som en mann, så gir de seg etterhvert. "Was uns nicht unbringt, macht uns stärker" vettu. Røykte fast i 13 år, men sluttet på denne måten i 2001. Antall sigaretter siden det: 0. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 OT: Noen som vet hvordan jeg kan få pappa til å slutte med røyk? han sier han ikke vil slutte, men jeg ser det på han at han innerst inne vill slutte.. Det eneste problemet er at han er så damn Sta!!! hvis jeg kommer med et forslag om at han kanskje kan iaf redusere bruken , så gidder han ikke en gang å høre på meg.. er det noen som vet om en måte jeg kan iaf PRØVE til å få han å slutte med ? jeg er villig til å prøve det meste.. men tviler at han vil.. .. han røyker som ca 20 - 30 om dagen!! noe som er gangske mye! å jeg vil at han skal prøve å slutte, eller iaf REDUSERE bruken! Noen som har Forslag ? Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Jaja, idag har jeg bestemt meg, har tre luckies i pakka nå, etter de, er jeg røykfri..uten noen form for hjelpemidler..ønsk meg lykke til a Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Er ærlig og inrømmer at jeg ikke synes synd på de som røyker og vil slutte. De er selv ansvarlige for at de begynte med jævelskapen. Jeg ofrer dem ikke en tanke. Selv er jeg røykfri og lykkelig. Og slipper å brenne opp alle pengene mine. Men jeg synes det er utrolig bra og tøft gjort å virkelig ville slutte å røyke da. Er ikke mange røykere som klarer å inrømme overfor seg selv at de vil slutte... Edit: Å ja, forresten lykke til til alle dere som skal slutte å røyke. Er dere tøffe og sta nok så går det Endret 23. august 2004 av Nevnarion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå