Gå til innhold

Trenger hjelp til å slutte å røyke!

Xander^

Anbefalte innlegg

ikke kom her og si at noen slår general a! den utrolig deilige effekten av en porsjon....... :love: *nyter en nå*

on topic: til the family guy: kutt helt ut røyken. ikke ha noe som helst tobakk hjemme som back up. hvis det blir for jævlig kjøp EN box general porsjon og ta EN pris. jeg syntes porsjon gir mye bedre effekt enn bake(så slipper u så mye søl og). det burde roe ned nervene et par uker....ikke erstat røyk med noe annent på fast basis, da er du like langt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil hverken kalle røyk eller snus for latterlig. har bare prøvd røyk en gang(var 11 eller noe) egentlig aldri vært frista til å prøve igjen. folk som røyker eller snuser(utenom de fleste fjortisser) syntes det er deilig og det hører med i livet deres. man lever tross alt bare en gang(tror jeg :blush: ) og jeg vil heller kose meg med en pris av og til enn å sitte på gamlehjem fra jeg er 80 til jeg er 105...snus er heller ikke LIKE skadelig som røyk. men men, denne tråden handler om å hjelpe et par personer å slutte å røyke, la oss ikke komme med flere off topic utsagn for eller mot andre tobakksvarer.

on topic: har hørt en del om at nikotin plaster ikke funker...men er kankjse verdt et forsøk....

Lenke til kommentar
Jeg har røykt i ca 15 år og skal også slutte. Jeg klarer å holde meg så lenge jeg snuser, men det er som en sa her oppe veldig lett å sprekke når du holder nikotinvanen ved like. Jeg har lyst å slutte for flere grunner:

- Vil ha bedre helse

- Bedre kondisjon

- Bedre lukte/smakssans

- Det begynner å være flaut å være røyker

- Sist men ikke minst: For datteren min sin skyld. Hun er ikke gammel nok til å skjønne at det er farlig det pappa gjør når han går ut på altanen :p Men snart vil hun sikkert forstå det, og når det står på røykpakken at røyking fører til en tidlig og smertefull død er det nok noe hun vil bli redd for.

Vil fortsette for det:

- Det er rett og slett utrolig behagelig, spesielt som noen sa i kombinasjon med en kopp kaffe om morgenen.

Så jeg syns og at 1/9 - 2004 er en like god dag å slutte som noen annen.

:Edit men når det er sagt, så har jeg kommet såpasse langt at jeg som sagt stort sett klarer å holde meg til snusen. Så jeg må etterhvert klare å kvitte meg med den og. :p

Da har vi deal........ :yes:

Hvor mange er vi nå som vil slutte den 01.09 ?

Lenke til kommentar
Kanskje ikke det beste å foreslå en haug med andre ting som er like teite? Nikotin er nikotin, man vil vel helst klare seg uten. For helsen, og økonomien sin skyld.

altså, nikotin i seg selv er ikke særlig skadelig, bare avhengighetsskapende. det er alle de lumske stoffene i tobakksrøyken som er farlige.

Lenke til kommentar

Hvis noen vil vite om det, her er "Olethros' garanterte røykesluttmetode:"

• Røyk opp det som finnes av tobakk i huset/hytta/bilen/teltet e.l.
  • Ikke kjøp mer røyk. Noengang.
  • Snus er eklere enn å suge på brukte tamponger. Ikke kjøp det heller.
  • Nikotintyggis og røkeplaster og slikt er også for svake sjeler som egentlig ikke vil slutte. Sky det som pesten.
  • Det er alt.

Fullstendig "cold turkey" m.a.o. Stopp alle former for nikotininntak tvert. Abstinensene tar man som en mann, så gir de seg etterhvert. "Was uns nicht unbringt, macht uns stärker" vettu. Røykte fast i 13 år, men sluttet på denne måten i 2001. Antall sigaretter siden det: 0.

Lenke til kommentar

OT:

Noen som vet hvordan jeg kan få pappa til å slutte med røyk? han sier han ikke vil slutte, men jeg ser det på han at han innerst inne vill slutte..

Det eneste problemet er at han er så damn Sta!!!

hvis jeg kommer med et forslag om at han kanskje kan iaf redusere bruken , så gidder han ikke en gang å høre på meg..

er det noen som vet om en måte jeg kan iaf PRØVE til å få han å slutte med ?

jeg er villig til å prøve det meste.. men tviler at han vil.. :hm: .. han røyker som ca 20 - 30 om dagen!! noe som er gangske mye! å jeg vil at han skal prøve å slutte, eller iaf REDUSERE bruken!

Noen som har Forslag ?

Lenke til kommentar

Er ærlig og inrømmer at jeg ikke synes synd på de som røyker og vil slutte.

De er selv ansvarlige for at de begynte med jævelskapen. Jeg ofrer dem ikke en tanke. Selv er jeg røykfri og lykkelig. Og slipper å brenne opp alle pengene mine.

Men jeg synes det er utrolig bra og tøft gjort å virkelig ville slutte å røyke da. Er ikke mange røykere som klarer å inrømme overfor seg selv at de vil slutte...

Edit: Å ja, forresten lykke til til alle dere som skal slutte å røyke. Er dere tøffe og sta nok så går det :thumbup:

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...