Gå til innhold

Dell Inspiron 8200 - vekt og støy?

Anbefalte innlegg

Heisann,

Vurderer å kansellere en bestilling jeg har med en annen leverandør grunnet i overkant lang ventetid, og Inspiron 8200 ser mest aktuell ut som erstatning

To spørsmål i denne forbindelse:

- Jeg ser at den er både stor og tung (nærmer seg fort 4 kilo med litt utstyr).. men hvordan oppleves dette i praksis? Forstår at det varierer fra person til person, men hvordan opplever DU det å bære rundt på din 8200?

- Hvor mye støyer den? Kan jeg uten å rødme bruke den på en musestille lesesal og/eller i et auditorium?

- Hvordan var leveringstiden for deg?

- Hvor fornøyd er du med "finishen"? Virker den solid? Hatt noe trøbbel så langt?

Takker.. håper og tror Dell har noen samarbeidsvillige kunder her :smile:

[ Denne Melding var redigert av: fanta på 2002-05-03 03:08 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skulle gjerne svart deg på hvordan den er å bruke...men jeg har ikke fått min enda...jeg endret bestillingen min til å gjelde en 8200 den 2. mars (tror jeg), og det var ingen enkel prosess...har fått tre feile ordrebekreftelser siden den gang, og flere ganger har dell sluttet å svare på mail, og flere ganger har de sagt at de skal ringe meg opp igjen, uten å gjøre det...

så hvis du har noen andre alternativ en dell, så for all del ikke bestill en dell maskin!=)

Lenke til kommentar

min gamle toshiba paa tre kilo er for tung. dvs det gaar jo bra de foerste 5 minuttene. men den er heldigvis langsom (266mhz) saa den er vidunderlig stillegaaende. den kan igrunnen alt, og kostet brukt 1/5 av den dellen. ols

ps. kvittet meg med min nye, da jeg ikke orket viftens evindelige av paa av paa av paa..

Lenke til kommentar

Sitter med en Inspiron 8200. Personlig så var jeg på utkikk etter en desktoperstatter, og dermed betyr ikke vekten noe. Det er uansett mye letter å reise på f.eks LAN-party med en "tung" bærbar (4kg er ikke tungt da folk, vis muskler!!) enne med en vanlig stsjonær! Har grei bæreveske, så det er ikke noe problem med litt vekt.

Når det gjelder støy er maskinen så godt som stille når viftene er av, men de skrur seg på rett som det er, og de er ikke helt lydløse nei.

Leverigstiden var en katasttrofe. jeg var veldig tidlig ute med å bestille maskinen, kun et par dager etter lanseringsdato, men det tok likevel 1,5 måneder til jeg fikk den. Nå kan ikke alt skyldes på sein forsendelse siden maskinen ikke var klare for levering før to uker etter at jeg bestilte. Det som imidlertid irriterte meg var at jeg ikke fikk noen ordrebekreftelse før etter over en måned. Etterhvert ble jeg irritert å sendte et par "sure" mail til Dell. Det hjalp, dem ringte meg opp og forklarte situasjonen, få dager seinere kom maskinen.

Maskinen virker veldig solid og robust. Det er ikke noe å klage på her nei. Det som irriterte meg litt var at maskinene har Phoenix-Bios. har hatt litt dårlig erfaring med Phoenix før, men det er helt ok på denne..

Kan med hånda på hjertet anbefale denne maskinen. Spiller MOHAA med alt på max, bare helt digg!

Håper dette hjelper!

Lenke til kommentar

Jeg venter også på min 8200, kommer kanskje over helga. På levering suger Dell så det jomer, masse telefoner og samtaler med dem. De lovet det ene og det andre, det beste var at de ikke klarte noe av det. Men at det er hyggelige folk der skal de ha, selv om de ikke får til en skitt.

Toshiban koster da også litt mer enn 8200, ialle fall når jeg kjøpte. Pluss at den ikke har 64Mb minne på geforce4, som stinker.

Lerun

Lenke til kommentar

Min erfaring(jobbmesssig)

er at Dell maskinene er upålitelige,

svært bråkete,

høy fabrikkasjonsfeil prosent

og antagelighvis de største mest

klumpete dritmaskinene jeg har vært borti !

VELG NOE ANNET !

(PS: hørt at de nye HP'ne er bra)

Bare et tips...

:cool:

Ups...

glemte nesten å si at kundebehandlingen suger !!!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-04 14:18, lerun skrev:

Toshiban koster da også litt mer enn 8200, ialle fall når jeg kjøpte. Pluss at den ikke har 64Mb minne på geforce4, som stinker.

Lerun

Likevel har toshiba'n høyere ytelse enn dell'en med samme spec's utenom skjermkortet. Ikke spør meg hvorfor, men jeg sverger til Toshiba. Eller kanskje til Zepto znote 2002? Håper den får cPad :grin:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min Inspiron I8200 i litt mere enn to uker nå. Jeg har en 1700BT.

På min I8200 går viftene ganske sjeldent på... og hvis de går på er de nærmest lydløse sammenlignet med f.eks. en fujitsu siemens amilo d.

Lenke til kommentar

Toshiban går fortere fordi den har et annet kjølesystem (vannbasert) derfor kan den kjøre lengre på topp klokkefrekvens enn dell (8200). 8200 blir mye raskere varm, og må derfor klokke ned på hastigheten. Mens Toshiban kan kjøre for full spiker hele tiden. Derfor er den raskere.

Dell burde ha konstruert et mer effektiv varmetransport system, "heat-pipes" systemet deres er for dårlig.

Lerun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...