Camron Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) My Webpage jeg leste nettopp denne artikkelen, og mange tanker hoppet frem.. hva mener dere om dette? var det rett av myndighetene i kina å henrette denne mannen, eller å henrette folk i det hele tatt? Endret 22. august 2004 av Camron Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Han drepte for hevn, ikke i selvforsvar. Han fortjente derfor lovens strengeste straff. Hevndrap bryter ned all respekt for loven, og uten lov står de av oss som ikke har råd til å leie menn med balltre/hagle rimelig svakt. Ut fra artikkelen er han mentalt syk/ødelagt. I Norge ville vi antagelig ha sperret ham inne på livstid i psykiatrisk institusjon. Dødsstraff er jeg prinsipielt imot. Jeg kan til nød godta den i krigstid. I utganspunktet har samfunnet/staten ingen rett til å ta liv. Jeg mener derfor Kina gjør galt i å henrette folk som de gjør. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 (endret) som om jeg skulle sagt det selv Endret 22. august 2004 av Camron Lenke til kommentar
sull Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 For ikke å nevne USA og forøvrig alle andre land som har dødsstraff Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 My Webpagejeg leste nettopp denne artikkelen, og mange tanker hoppet frem.. hva mener dere om dette? var det rett av myndighetene i kina å henrette denne mannen, eller å henrette folk i det hele tatt? Det var galt å henrette han, han hadde all rett til å ta livet av de som prøvde å skade han. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 hvis han visste hvem det var, så kunne han vel anmeldt det og straffet dem på lovlig vis..? Lenke til kommentar
tivers1 Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Dødsstraff er jeg prinsipielt imot. Jeg kan til nød godta den i krigstid. I utganspunktet har samfunnet/staten ingen rett til å ta liv. Jeg mener derfor Kina gjør galt i å henrette folk som de gjør. Endret 22. august 2004 av Sarion Lenke til kommentar
kag Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 My Webpagejeg leste nettopp denne artikkelen, og mange tanker hoppet frem.. hva mener dere om dette? var det rett av myndighetene i kina å henrette denne mannen, eller å henrette folk i det hele tatt? Det var galt å henrette han, han hadde all rett til å ta livet av de som prøvde å skade han. All rett? Ingen, under noen omstendigheter, har rett til å drepe. Hvis du ikke er en del av løsningen (altså det å bli med resten på å bygge et godt samfunn), så er du en del av problemet. Drap, lidelse, voldtekt, svindel osv. Drap er ikke noen løsning. Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 My Webpagejeg leste nettopp denne artikkelen, og mange tanker hoppet frem.. hva mener dere om dette? var det rett av myndighetene i kina å henrette denne mannen, eller å henrette folk i det hele tatt? Det var galt å henrette han, han hadde all rett til å ta livet av de som prøvde å skade han. All rett? Ingen, under noen omstendigheter, har rett til å drepe. Hvis du ikke er en del av løsningen (altså det å bli med resten på å bygge et godt samfunn), så er du en del av problemet. Drap, lidelse, voldtekt, svindel osv. Drap er ikke noen løsning. Hvis du møter en som har tenkt til å drepe deg, hadde du ikke prøvd å ikke la det skje? Hva hvis å drepe han var eneste utveien? Man gjør hva man kan for å overleve. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 My Webpagejeg leste nettopp denne artikkelen, og mange tanker hoppet frem.. hva mener dere om dette? var det rett av myndighetene i kina å henrette denne mannen, eller å henrette folk i det hele tatt? Det var galt å henrette han, han hadde all rett til å ta livet av de som prøvde å skade han. det der er det dummeste jeg har hørt, selvfølgelig var det utrolig stygt for ikke å si ekkelt gjort av disse mennene og de hadde fortjent streng straff for det de gjorde... men å si at han hadde all rett til å drepe seks menn der av to ikke engang hadde vært med på voldtekten er helt feil, han hadde ingen rett til å gjøre noe som helst med dem bortsett fra å anmelde dem... Lenke til kommentar
kag Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 My Webpagejeg leste nettopp denne artikkelen, og mange tanker hoppet frem.. hva mener dere om dette? var det rett av myndighetene i kina å henrette denne mannen, eller å henrette folk i det hele tatt? Det var galt å henrette han, han hadde all rett til å ta livet av de som prøvde å skade han. All rett? Ingen, under noen omstendigheter, har rett til å drepe. Hvis du ikke er en del av løsningen (altså det å bli med resten på å bygge et godt samfunn), så er du en del av problemet. Drap, lidelse, voldtekt, svindel osv. Drap er ikke noen løsning. Hvis du møter en som har tenkt til å drepe deg, hadde du ikke prøvd å ikke la det skje? Hva hvis å drepe han var eneste utveien? Man gjør hva man kan for å overleve. Det var ikke snakk om selvforsvar. Selvforsvar blir noe helt annet. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Han kunne vel hevnet seg på andre måter enn å drepe dem? Jeg selv hadde foretrukket psykologisk tortur/forfølgelse/sabotering av livene deres. Ikke "May I offer you a stiff one? *stab*"... Lenke til kommentar
alexf Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Dødsstraff må sees i sammenheng med kultur, tradisjon, og ikke minst folketall. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Ikke alle land er like heldige som oss. Som har fengselplass og institusjoner. Eller råd til å bruke tusenvis på å få skakkjørte mennesker på rett kjøl igjen. Slik er verden. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Ikke alle land er like heldige som oss. Som har fengselplass og institusjoner. Eller råd til å bruke tusenvis på å få skakkjørte mennesker på rett kjøl igjen. Det enkleste for Kina er helt klart å skyte jævelen. Tradisjonellt er det et brutalt samfunn, og jeg tror faktisk ikke det er så mange som bryr seg der borte. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Nei, når man har mobile henrettningsrom med rettsat og hele pakka i en toyota varebil og skyter kriminelle på fotballstadioner, så selvfølgelig. da bryr man seg ikke så masse, det har jo blitt normalt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Nei, når man har mobile henrettningsrom med rettsat og hele pakka i en toyota varebil og skyter kriminelle på fotballstadioner, så selvfølgelig. da bryr man seg ikke så masse, det har jo blitt normalt. Huhuum, pauselesningen i Vi Menn i dag. I følge dette høykvalitetsbladet (...) var bruk av organer fra henrettede fanger "big business." Man skulle visstnok henrette dødsdømte i sykebiler, slik at organene kunne opereres ut umiddelbart. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 My Webpagejeg leste nettopp denne artikkelen, og mange tanker hoppet frem.. hva mener dere om dette? var det rett av myndighetene i kina å henrette denne mannen, eller å henrette folk i det hele tatt? Det var galt å henrette han, han hadde all rett til å ta livet av de som prøvde å skade han. det der er det dummeste jeg har hørt, selvfølgelig var det utrolig stygt for ikke å si ekkelt gjort av disse mennene og de hadde fortjent streng straff for det de gjorde... men å si at han hadde all rett til å drepe seks menn der av to ikke engang hadde vært med på voldtekten er helt feil, han hadde ingen rett til å gjøre noe som helst med dem bortsett fra å anmelde dem... så hadde de nektet og d hadde blitt ord mot ord... og de hadde gått fri, thats justice... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå