Gå til innhold

SCSI og IDE harddisker

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører XP på SCSI harddisken min (C:), og bruker de andre IDE harddiskene som ren lagring, må/burde jeg da gjøre noen spesielle forandringer i BIOS? Har jo selvfølgelig satt opp BIOS til å boote på SCSI, så alt det er jo riktig, men lurte bare på om jeg må gjøre noe annet i BIOS. Synes ikke det går så sinnsykt mye raskere med SCSI. Sjekk ut hjemmesiden min for tekniske data.

http://home.online.no/~ro-gaut/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:

On 2002-05-02 21:20, Gautis skrev:

Når jeg kjører XP på SCSI harddisken min (C:), og bruker de andre IDE harddiskene som ren lagring, må/burde jeg da gjøre noen spesielle forandringer i BIOS? Har jo selvfølgelig satt opp BIOS til å boote på SCSI, så alt det er jo riktig, men lurte bare på om jeg må gjøre noe annet i BIOS. Synes ikke det går så sinnsykt mye raskere med SCSI. Sjekk ut hjemmesiden min for tekniske data.

scsi er ikke så mye raskere nå som d var for 2 år siden,fordelen med scsi er at den kan gjøre mer opprasjoner på en gang,scsi er glimrende til servere.
Lenke til kommentar

Skal du nyte båndbredden på scsi disken din så trenger du kanskje en scsi disk til og prøve den opp mot :wink: Scsi systemet er en motorvei med datatrafikk i begge retninger, dataflyten til IDE går kun en vei om gangen, alstå enten lese eller skrive. Prøvd kopiere fra 3 ide cd rom samtidig inn på en ide disk.........hehe.. så prøver du det samme med et scsi basert system. Men hvor mange har bruk for akkurat dette? er et spm om prioritering.

i alle fall, regner med scsi disken din er en 15krpm eller 10krpm, den gruser ALLE dagens ide disker på søketid, noe du merker har du mange småfiler. Bruker selv en 10krpm disk kun til OS og merker søketiden den har ( nede i 4.6 ms ), merker stor forskjell når jeg ellers sitter med samme type maskin på skolen, men der en sliten IDE disk med 7200 rpm.. :smile: :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...