Gå til innhold

Sokkel 939 og fremtidige prosessorer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Socket'n vil nok var en stund, men det kommer PCIe hovedkort vil erstatte dagens hovedkort om kort tid, og DDR2 vil trolig også dukke opp på sikt så det er neppe noe triks å kjøpe S939 i dag med tanken at det skal være "fremtidsrettet". Ryktene sier at dog dual core skal komme til å passe dagens S939 hovedkort.

Lenke til kommentar

Har ikke tenkt å kjøpe 939 før jeg får støtte for PCi-e og SLi, altså Nforce4. Men når jeg altså går til anskaffelse av et slikt kort mot slutten av året eller i begynnelsen av neste år, har dere noen begreper hvor langt prosessorer som støtter denne sokkelen vil skaleres? Vil man for eksempel se FX60 eller AMD 64 4200+ etc. etc.? Noen som vet, eller som ønsker å spekulere fritt?

Lenke til kommentar
Har ikke tenkt å kjøpe 939 før jeg får støtte for PCi-e og SLi, altså Nforce4. Men når jeg altså går til anskaffelse av et slikt kort mot slutten av året eller i begynnelsen av neste år, har dere noen begreper hvor langt prosessorer som støtter denne sokkelen vil skaleres? Vil man for eksempel se FX60 eller AMD 64 4200+ etc. etc.? Noen som vet, eller som ønsker å spekulere fritt?

Hmm, mener at AMD hadde planer om også nå 4100+ eller 4200+ hastighet iløpet av 2004 ihvertfall, leste det her på hardware for noen måneder siden.

Lenke til kommentar

Jeg fant en interessant artikkel om AMD sine planer ut året, dog ikke offisielt bekreftet av AMD.

http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20040303210407.html

Enda en artikkel hvor bla. etterfølgeren til FX-55, FX-57 er omtalt ;

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.html?i=2056

Selv velger jeg å vente til FX-55 dukker opp med å kjøpe nytt system.

Edit ; La til ekstra link!

Endret av Digitize
Lenke til kommentar

Ok, så det man kjenner til er altså AMD 64 4200+ og FX-57. Hos anandtech spekuleres det tydeligvis også på om 4200+ bruker to kjerner... Men hvis altså 4200+ kanskje bruker to kjerner, og dette derfor kan være den første som gjør det, er det ikke sannsynlig (jeg bare spekulerer) at det kommer flere? Hvis altså 4200+ passer, så vil vel kanskje det gjelde 4500+ også? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...