Gå til innhold

Backup til linux

Anbefalte innlegg

Jeg har en harddisk med 30 gb. Den er delt i 2 partisjoner, Ntfs (WinXP) på 26 gb og reiserfs (Slackware linux) 4 gb. Da jeg skulle formatere ntfs partisjonen, ville jeg ta backup av noen filer. Jeg bootet opp linux og så at man kunne kopiere filer fra en ntfs partisjon. Jeg hadde jo mountet den ntfs partisjonen med winxp. Så kopierte jeg alle filene fra ntfs til linux partisjonen i en egen mappe. Var vel rundt 1,5 gb.

Nå som jeg formaterte vil jeg kopiere filene fra linux tilbake til winxp men da kom det feilmelding: "Could not make folder ntfs bak here" (ntfs bak er den mappa som jeg har backupen). Generelt kan jeg ikke opprette noen ting på ntfs partisjonen fra når jeg bruker linux og browser med Konqueror. Hvordan kan jeg kopiere tilbake backup filene tilbake til winxp partisjonen? I verstefall får jeg brenne cd'er, fordi det er jo ikke særlig mye...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Linux støtter ikke å skrive til NTFS-partisjoner. Om du har muligheten, skaff deg en FAT32-partisjon. Hvis det er umulig, må du finne frem brenne-cder..

... og det kan du skylde på bill, som holder spesifikasjonene til NTFS for seg selv. For å gjøre det vanskelig for bla. annet deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...