pors Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Har tenkt å kjøpe meg et nytt SD 256mb minnebrikke til mitt Nikon 5200 Ser at det er veldig mange å velge mellom og har da gått litt vill i letingen Støtter alle disse kortene panorama? Hva vil du anbefalle eg skal kjøpe? Mvh pors Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Panoramafunksjonen ligger i kameraet, ikke i SD-kortene. Med mindre du har spesielle behov mht. seriebilder eller bruksområde, kan du vurdere å kjøpe det billigste. Lenke til kommentar
boss3 Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) er TwinMos Ultra-X det samme som vanlig SD minne bare i en raskere utgave eller noe sånt?? jeg kan bruke det i et Casio EX-Z40 ikke sant?? eller er jeg helt på bærtur nå??? http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35256 Endret 15. september 2004 av boss3 Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Hva vil du anbefalle eg skal kjøpe? Kjøp det billigste du. Du har ingen garanti for at et dyrere kort er bedre. Lenke til kommentar
isen Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Kjøp Sandisk eller Lexar. Det er stabile kort med lav feilprosent. Legg på litt penger å kjøp disse istedenfor twinmos eller et annet merke med høy feilprosent. For å si det slik som Afseth har gjort utallige ganger her på forumet: De hundrelappene du bruker ekstra på sandisk eller lexar er en billig forsikring med tanke på å miste alle bildene på kortet. Lenke til kommentar
PGylder Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg ville ha kjøpt noe annet enn TwinMos, de har ved flere anledninger vært ustabile. Lenke til kommentar
hs Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg har 256mb Sandisk. Aldri hatt noe problemer med det, og ikke var det mye dyrere enn det billigste heller. Anbefales. Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Panoramafunksjonen ligger i kameraet, ikke i SD-kortene. På enkelte av Olympus sine kamera kreves Olympus egne kort for å få panoramafunksjon. Edit: Kun til opplysning ettersom det ikke gjelder Nikon og SD-kort da. Endret 15. september 2004 av Covcon Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg ville kjøpt Sandisk til Nikon. Selges bl.a. på Netshop og mpx.no. Når det gjelder SD kort er det forresten Panasonic som er referansen, men de har jeg aldri sett i Norge. Sandisk er det nest beste. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 sandisk og lexar er vel de produsentene jeg har hatt best erfaringer med (de er riktignok blant de dyreste). twinmos, apacer og kingston har jeg flere ganger opplevd som ustabile (krasjet hvorpå alle bilder ble slettet.) på www.fbn.no og www.itbutikken.no selges sandisk 512 mb for ca 560,-!!! det er en bra pris! kjøp heller det enn 256 du... Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Enig med Bamsemoms! Sandisk eller Lexar er klart at anbefale. De få kroner du sparer er ikke risikoen værd - og tænk også på, at kortet jo bruges igen og igen, og således kommer besparelsen per billede i længden til at blive forsvindende lille hvis du køber et billigmærke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå