T-mac1 Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Hei! Lurte på om jeg trenger 4/4 pin eller 4/6 pin firewire til overføring fra videokamera til PC. Takker for svar. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Regner med at du har 6 pin (stor) i PC`en, og ettersom det er 4 pin (liten) i kameraet trenger du 4/6. Jeg hadde dette kameraet tidligere, men firewireporten i kameraet fungerte ikke, selv ikke etter reperasjon. Så nå har jeg ikke PC330 lenger, men vurderer PC350, HC1000 eller GS400... Endret 22. august 2004 av Elling Lenke til kommentar
T-mac1 Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Takker for svaret Elling. Trenger man noe programvare for å overføre fra videokameraet til pcen med fw kabel? En ting til: Hvordan overfører man redigerte bilder fra pc'n til videokameraet med Imagemixer (medfølgende program) T-mac1. Endret 22. august 2004 av T-mac1 Lenke til kommentar
qdos Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 For å overføre video fra tape må du bruke FW og et eller annet videoredigeringsprogram (Windows Movie Maker er gratis - ver. 2 ligger på Microsoft sine sider). For å overføre stillbilder fra minnekortet tror jeg du må bruke den medfølgende USB-kabelen. Du får opp en egen stasjon i utforsker, og kan hente bildene direkte derifra. Jeg la ikke inn Sonys program. Mulig du kan redigere litt ekstra med det, men det finnes uansett bedre bildebehandlingsprogram der ute. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Jeg er en veldig fornøyd bruker av PC330, men heller ikke jeg bruker Image Mixer. Jeg foreslår MovieMaker (no budget), Studio 9 (low budget) eller Premiere Pro (masse budget) til videoredigering. Utvalget av billedbehandlingsprogrammer er stort, går ikke inn på det her, men jeg tror du bør velge et nogenlunde anerkjent billedbehandlingsprogram (Gimp? Picassa? Paint Shop Pro eller Photoshop), venne deg til å bruke det og så overfører du de ferdige bildene til kameraet igjen. (Hvorfor vil du så gjerne ha redigerte bilder tilbake til minnekortet? Lagrer du dem ikke på PC'en. Hvis du skal bruke bildene i en redigert film så bruk heller et av videoredigeringsprogrammene jeg har listet over til å sette bildene inn i.) Lykke til med PC330, jeg er kjempefornøyd med mitt, men jeg valgte å bruke ett av mine gamle batterier - det som fulgte med var for lite. Edit: Skriveleif Endret 22. august 2004 av Dykkern Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Som eier av samme kamera vil jeg anbefale deg også å investere i en Sony vidvinkel linse. Det er veldig praktisk for innendørs filming. Også en rettnings bestemt mikrofon (helst over 1000 kr). btw... får du deg en laptop endag, eller har andre familie medlemer som har laptop så vil du trenge en 4/4 firewire kabel. Så da vet du at det er ikke noe forskjell rent praktisk sett på en 4/6 og en 4/4 kabel. De begge gjør det samme, det kommer bare ann på hvor stor pluggen på mottaker stasjonen er. Stajonære bruker 6 pins og laptoper 4 pins. Lykke til!! AKIRA Endret 22. august 2004 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå