Gå til innhold

oppgradering av en amdpc

Anbefalte innlegg

yo, skal oppgradere pc'n min, sitter her med en sliten amdxp 2800+ og et a7n8x hk, 1024 mb ram med relativt lav bus hastighet og et Radeon 9800PRO. Tenkte få meg et amd64 system (spillpc jeah) som skal funke sinnsykt bra med cs:source,

budsjettet mitt er vel relativt lavt så jeg håpet dere kunne hjelpe meg å skaffe best ytelse til lavest pris, takk på forhånd. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alternative er vel igrunn å nappe ut Radeon 9800 Pro kortet som holder en stund til, samt harddisker, hvis du har flere av dem (la det stå igjen 80-120 GB)... finn et svakt (men fungerende) skjermkort (Radeon 9200/9600, GeForce 5200/5600) og sett det inn..

Da tror jeg du kan få noen tusenlapper for maskinen din f.eks på QXL..

Disse tusenlappene legger du så inn i budsjettet ditt... Da bør du vel ha en del penger siden du har litt penger ved siden av også...

men for å være ærlig så ville jeg ikke oppgradert enda med det du har.. ville nok sittet med den PC'n i et år til eller noe, for det er relativt bra utstyr altså, og bør klare å kjøre De nyeste spill på bra oppløsninger (1280 x 1024) med alt på "nesten fullt"...

Men hvis du er villig til å betale 5000-6000 kr. for å gå opp fra "nesten fullt" til "helt fullt", så får du værsågod å gjøre det.. men jeg ville aldri gjort det..

Det blir som å skrifte ut relativt bra ustyr med bra ustyr..

Da ville jeg heller ventet til du må ned "under middels" på effekter og sånt, samt at oppløsningen må ned.... Da vil du få en mye større oppgradering...

Dette blir som å skifte ut svakt utdatert utstyr med bra ustyr.. Noe som rimer mye mer..

Min mening..

Vent ihvertfall et halvt år, og kjøp deg et Socket 939 system :thumbup:

Lenke til kommentar

Ganske enig med Andrea, kjøp deg heller ett system med PCIe og s754 i 2005. -Maskinen din funker nok bra på CS og half Life, skal du derimot spille Doom, kan du kanskje kjøpe deg ett 6800 kort, men om du venter litt kan du som saagt gå for ett PCIe system...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...