boemane Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Heisann, Er det noen som vet om en enkel mulighet for å finne et XPath uttrykk som identifiserer hvor man befinner seg i et XML dokument ? Jeg leser in et xml dokument ved hjelp av XMLDocument ved hjelp av en XmlTextReader. Når jeg kommer til et nytt element (XmlElement), ønsker jeg å ha muligheten til å lagre XPath uttrykket som identifiserer elementet i følgende (eller likende) format: article[1]/section[2]/p[6] Noen tips ? .:BoeManE:. Lenke til kommentar
thomas82 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Nyttig lenke : http://www.sfs.nphil.uni-tuebingen.de/~lot...SLTXPathRef.pdf Viss eg forstår deg riktig så leser du fila inn i et XmlDocument-objekt, og så skal du gå gjennom dette objektet og skrive ut "kor du e hen"? f.eks.: <personer> <person id="2"> <navn>ole</navn> <tlf>23</tlf> </person ... </personer Og du vil ha f.eks.: ------------------- ole, telefon: 123 (personer>person nr2 ------------------- Sjå i pdf fila på side 117, du kan bruke "axes".. f.eks. viss du er i <navn>-elementet, så vil følgende xpath: anchestor::* gi deg foreldre elementet, dvs. person.. sånn kan en vel fortsette oppover i treet... Har ikkje prøvd det ut, så eg er ikkje heilt sikker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå