Anterialis Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg vet hvordan jeg bruger magnetic lasso, men finns det en annen måte som gjør dette automatisk? Lissom når jeg bruker m. lasso så må jeg selv dra den rundt objektet, men kan jeg la ps gjøre dette automatisk? Liksom hvis jeg har en firkanta svart boks midt i et bilde hvor bakrunnsfargen er hvit (slik at kontrasten er veldig høy) går det ikke å la programmet legge en linje rundt objektet da? Grunnen til at jeg spør er at jeg har en lang signatur som jeg skal markere (har tatt bilde av signaturen med svart penn på hvit ark) rundt. På forhånd takk Lenke til kommentar
Jove Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg vet hvordan jeg bruger magnetic lasso, men finns det en annen måte som gjør dette automatisk? Lissom når jeg bruker m. lasso så må jeg selv dra den rundt objektet, men kan jeg la ps gjøre dette automatisk? Liksom hvis jeg har en firkanta svart boks midt i et bilde hvor bakrunnsfargen er hvit (slik at kontrasten er veldig høy) går det ikke å la programmet legge en linje rundt objektet da?Grunnen til at jeg spør er at jeg har en lang signatur som jeg skal markere (har tatt bilde av signaturen med svart penn på hvit ark) rundt. På forhånd takk Prøver meg på et svar, selv om jeg er nooob. Dere som kan, får spytte inn under her =) Prøv verktøyet "Magic Wand Tool", som ser ut som en tryllestav. Prøv deg frem med "Tolerance"-verdier. Om du ikke får markert alt om gangen, så hold inne SHIFT og klikk på flere steder. For å fjerne steder, hold inne ALT og klikk på allerede markerte områder. Du kan også prøve å gå på SELECT - COLOR RANGE. Klikk på signaturen, og prøv deg frem med FUZZINES. Dette fant jeg i en annen tråd for noen dager siden=) mvh Jan Ove Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Raskeste er Quick Mask, står om det i help-fila. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå