FORD..NOZ Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) hallo! Jeg har tenkt og installere linux på skoln og de lurer på om linux er likens som Xp´en er..vist den ikke er likens kan noen poste bilde av selve skrivebordet i linux og andre diverse linux bild? Endret 22. august 2004 av FORD..NOZ Lenke til kommentar
FORD..NOZ Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 er det derran skrivebordet på linux? :!: Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 konsollen/terminalen Lenke til kommentar
FORD..NOZ Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 jeg trengte bilde av skrivebordet! Lenke til kommentar
zzzneo Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 se screenshot av desktop tråden. desktopen kan se ut som hvasomhelst. Har du ikke peil på linux, så anbefaler jeg deg å lese litt før du setter igang. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Det som forrundrer meg, er at en med link til google i signaturen må spørre på forumet etter screenhots fra linux. Lenke til kommentar
huf Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=128252 Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Det er kanskje ikke så lurt å installere Linux på en skole hvis man har så lite erfaring med Linux. Bare en tanke. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Linux (med programmer) er for det meste lisensiert med en lisens som kalles GPL. Se huf sin signatur for mer info. Det den sier, er at du kan stort sett gjøre hva pokker du vil - bortsett fra å gjøre endringer og distribuere endringene UTEN å samtidig distribuere den endrede kildekoden. Drifter selv et linuxsystem på en skole (Valler vgs.) - kom innom og snakk med meg hvis du har lyst. Der kjører vi en del maskiner dualboot fc2/XP, en server (fil/auth.) på Debian, en tynnklient/printer på fc2, og en rekke tynnklienter som booter fra egen disk på fc. Personlig mener jeg Slime Mold har helt rett, men er dette en skoleoppgave eller hva er det? Et eksempel på framgangsplan: 1. Installer Linux på en maskin - som kun du har tilgang til (hjemme?). Lær deg å kjenne linux på denne maskinen - og bli konfortabel. Vi hva ting er, hvordan ting henger sammen, kjenn terminalen etc. 2. Installer Linux på en maskin på skolen - dual eller singleboot. La andre få bruker. 3. Sett opp en autentifiserings og nfs-server på en annen maskin. Debian er velegnet, men du kan også gjøre dette med f.eks. fc. LDAP+NFS (ev. + CUPS). Kople maskinen din mot denne. 4. Sett opp en maskin til. Kople denne til serveren 5. Bli hacket. Løs det, sett opp sikkerheten: - grub-passord - bios-passord og skru av boot fra cd'rom etc. - Sikre NFS 6. Sett opp flere maskiner. Finn ut at det er sliiiit å skulle legge inn alle programmer manuelt etc. Sett opp noe á la admin-script (se min signatur) og skru på automatisk oppdatering av maskiner. 7. Skaff deg en tynnklientserver og et par gamle maskiner (alt over 90 mhz holder) Sett opp noen tynnklienter. 8. Lag en "organisasjon" for å passe på maskinene. Kan også legges inn som punkt 3. Avtal at en som går i en klasse under deg overtar hovedansvaret når du går opp en klasse. 9. Mas for å få timer på kortet. Lykke til! Men ikke glem fase 1! Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) jeg trengte bilde av skrivebordet! Her er et eksempel på et skrivebord til Linux (kan også brukes til andre OS): Endret 22. august 2004 av Langbein Lenke til kommentar
Ausat Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Haha! De to bildene tok kaka Lenke til kommentar
FORD..NOZ Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Her er skrivebordet til en Macer http://img.photobucket.com/albums/v315/mr_lan/Desktop.jpg http://img.photobucket.com/albums/v315/mr_lan/Desktop2.jpg Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Det var da noe så sinnsykt med programmer han hadde på docken. Finner han noe i det hele tatt? Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 det var noen ikoner det der ja. hmmm, hadde kom til å tørna hvis jeg skulle holdt på med den macen der iallefall. jeg har et skrivebord av Linux hvis du vil se det: klikk her for å se bilde av en Linux desktop det bilde der er en Slackware 10.0 desktop med GNOME som Window Manager. Lenke til kommentar
huf Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 wil: gnome er ikke en window manager. Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 ok, grafisk grensesnitt da. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Man kan få linux til å se om som sånn ca. akkurat hva man vil. Finnes uendelige muligheter. Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 jepp, det er sant det, sånn er det med både Mac og Windows også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå