microne Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 PCen gikk som normalt og lasta ned noen greier. Gikk bare en liten tur ned trappa og så plutselig skrudde pcen seg av. Gikk opp igjen for å skru den på, men den ville ikke. Det første som slo meg var PSU'n, men den er på 400W og det bør vel være rikelig til, en DVD-brenner, CD-brenner, floppy, HK og HD? Noen som har noen idèer eller har vært borti noe liknende? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Det er jo mulig at PSU`en rett og slett bare kan ha kortsluttet. Hvilket merke er den av? Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 PCen gikk som normalt og lasta ned noen greier. Gikk bare en liten tur ned trappa og så plutselig skrudde pcen seg av. Gikk opp igjen for å skru den på, men den ville ikke. Det første som slo meg var PSU'n, men den er på 400W og det bør vel være rikelig til, en DVD-brenner, CD-brenner, floppy, HK og HD? Noen som har noen idèer eller har vært borti noe liknende? det er ikke en Q-tec 400W? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 PCen gikk som normalt og lasta ned noen greier. Gikk bare en liten tur ned trappa og så plutselig skrudde pcen seg av. Gikk opp igjen for å skru den på, men den ville ikke. Det første som slo meg var PSU'n, men den er på 400W og det bør vel være rikelig til, en DVD-brenner, CD-brenner, floppy, HK og HD? Noen som har noen idèer eller har vært borti noe liknende? det er ikke en Q-tec 400W? Hehe, jeg visste vi ble å komme dit. Derfor jeg spurte om merket. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Hehe, jeg visste vi ble å komme dit. Derfor jeg spurte om merket. Det var det første som slo meg iallefall :!: Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Hehe, jeg visste vi ble å komme dit. Derfor jeg spurte om merket. Det var det første som slo meg iallefall :!: Jeg har altid støttet Q-Tec, så vi får se Lenke til kommentar
microne Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Joa, Q-Tec 400W eller så var det 450W (det billigste som var å oppdrive), men har hatt en maken før på akkurat det samme og det har gått smertefritt. Den som sitter i maskinen nå er forøvrig en drøy uke gammel. Har vært bort i det før,da bytta jeg PSU uten og styre så mye med det. Det kan nok være den ja.... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Joa, Q-Tec 400W eller så var det 450W (det billigste som var å oppdrive), men har hatt en maken før på akkurat det samme og det har gått smertefritt. Den som sitter i maskinen nå er forøvrig en drøy uke gammel. Har vært bort i det før,da bytta jeg PSU uten og styre så mye med det. Det kan nok være den ja.... Jeg legger meg herved flat. Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Har du prøvd å ta ut strømledningen fra PC'en i 15 sek. og så prøve å slå på igjen? Noen PC'er "henger" seg opp hvis det f.eks er ett strømblink og da hjelper det å ta ut strømledningen eller holde av og på bryteren inne i 5 sek. Endret 22. august 2004 av klorin Lenke til kommentar
microne Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Ja, har prøvd å ta ut kontakta og hatt den ute et minutt. PSU'n har ikke av/påbryter så det får jeg ikke prøvd. Lukter heller ingenting... Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Ja, har prøvd å ta ut kontakta og hatt den ute et minutt. PSU'n har ikke av/påbryter så det får jeg ikke prøvd. Lukter heller ingenting... Tror du skal satse på ny PSU, jeg. Anbefaler en Fortron/Source 350W fra microplex.no. Lenke til kommentar
microne Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Takker for det. Regnermed at jeg kanskje kan få bytta den der jeg kjøpte den og? Er vel ikke helt normalt at den skal vare i bare 8 dager? Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Takker for det. Regnermed at jeg kanskje kan få bytta den der jeg kjøpte den og? Er vel ikke helt normalt at den skal vare i bare 8 dager? Du burde få ny på garantien hvis den er så ny ja. Men test den i en annen maskin så du er sikker Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Som alt annet nytt hardware er det jo garangti på den Lenke til kommentar
microne Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Yes, skal gjøre det først. Takker for svar! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Yes, skal gjøre det først. Takker for svar! 350W skal forresten være nok i massevis til systemet ditt. Ved å kjøpe en anen PSU ungår du sikkert en del støy også. Lenke til kommentar
microne Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Skal egentlig ikke bruke pcen noe særlig, defor ble det en billig PSU fordi det var det jeg mangla for at den ble ferdig (stort sett bygd av deler som var til over så det er ingen dyr pc). Hadde egentlig tenkt på å selge den, men..... Endret 22. august 2004 av microne Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Er bare en del brukere her som annser Q-Tec som en tikkende bombe. Lenke til kommentar
microne Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Hei igjen! Lot pcen bare stå over natta. Når jeg våkna nå gikk jeg opp en tur og da funka PSU'n og pcen skrudde seg på uten videre problemer. Noen som vet hva dette kom av da? Endret 22. august 2004 av microne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå