Peacock Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Vel de fleste kan vel bare drømme om 2 TERABYTE harddiskplass. Men her er kanskje løsningen som skal brukes i digitalkamraer, mp3 spillere, mobil telefoner OG VANLIGE PCer. Det vil vel tilsvare 8 250Gb HD hehe... Link: 2 Terabytes minnekort Lenke til kommentar
Leffa01 Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Hvorfor er jeg litt skeptisk til de spesifikasjonene Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 *nappe ut alle hardiskene og stappe in 200 x 2 TB kort* Hehe in my dreams Lenke til kommentar
Vectrex Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Tenk deg prisen på de dah... Lenke til kommentar
Innos Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Sikkert mange som har 2 TB hd plass! Mer og. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Sikkert mange som har 2 TB hd plass! Mer og. Kjenner en med 5 Edit: det er jo riktig nok i en server da Endret 22. august 2004 av BUNDY Lenke til kommentar
Daron Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 hmm erstatte hardisken med en slik... Da kan man begynne å snakke om lydløse datamaskiner... Skulle være mulig å lage en maskin uten bevegelige deler..(utenom cd-rom) Lenke til kommentar
pertm Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) hmm erstatte hardisken med en slik... Da kan man begynne å snakke om lydløse datamaskiner... Skulle være mulig å lage en maskin uten bevegelige deler..(utenom cd-rom) Det hadde jo bare vært å brukt minnekort for å transportere data istedenfor CDer. Det blir vel ikke akkurat billig da. Endret 22. august 2004 av pertm Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Les nå hva simen1 skriver....... http://forum.amobil.no/index.php?showtopic...dpost&p=2594560 Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Les nå hva simen1 skriver.......http://forum.amobil.no/index.php?showtopic...dpost&p=2594560 alt er mulig med ny teknologi.. Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 jeg kjenner en som har 4X250 gb hardisk + 80 gb da men det sikkert noen som har mye mer! Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Dette virker jo helt utrolig da, men jeg tror det ikke før jeg får se det.... prisen kommer sikkert i en så høy klasse at det er billigere å kjøpe 8x250gb hdd'er. Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 enig med simen1 her ja. Husker å ha lest dette på itavisen.no selv, med ganske store øyne. Helt til jeg fant ut at det var teoretisk mulig med 2TB Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 den er faktisk vansklig å fylle opp vist du ikkje vil ha masse drit hadde ikkje sagt nei takk til en slik en nei Lenke til kommentar
Oracel Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Lurer på hvorfor det er slik en generell skepsis mot dette? Etter Moore's "lov" så ligger vi uansett et stykke bak nå, så det er på høy tid at det begynner å skje noe igjen. Er det noen som husker oppstyret da 1GHz grensa ble brutt, med de rå (og masseproduserte) cryotech (eller hva-de-nå-het) maskinene, som kjølte ned cpu'ene til aldri så mange minusgrader? hvem hadde vel trodd at vi noen år senere skulle sitte med en puslete liten kjøleribbe på en cpu med 800Mhz bus og 3.2Ghz klokkefrekvens? Ting har stagnert litt når det gjelder hastighet, i disse dager. Da er det naturlig at man investerer tid og penger i å utvikle lagringskapasitet, størrelse, og effektbruk i stedet, da det nok vil lønne seg mer. Det burde da virkelig ikke forbause noen at det med dagens teknologi burde være mulig å produsere minnebrikker med latterlig stor kapasitet. Jeg ser frem til å ha et digitalkamera som jeg bare behøver å tømme hvert 25 år Lenke til kommentar
Oracel Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Et lite tillegg: etter litt kjapp regning så kan jeg opplyse om at det man heller burde bekymre seg for, er at det vil ta ikke mindre enn 4 timer og 37 minutter å kopiere alle dataene på en slik brikke. Man ser her tydelig hva slags kompromiss som har blitt inngått. Ser man dette i forhold til Memory Stick Pro/Duo, XD, SM, T-Flash, SD, MMC og CompactFlash, så er kapasitet/overføringshastighet-forholdet i µcard mildt sagt langt høyere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå