Gå til innhold

klarer nesten ikke doom3 på low....

Liestöl

Anbefalte innlegg

Hei, som tittlen seier så klarer jeg ikke å kjøre doom 3 bra...(får på nestre alle spill lite fps :dontgetit: )

Hva burde jeg gjøre med dette: (+er det noe av dette som er heilt greit nok for det meste?)

Intel P4 2.66 GHz/512 KB "northwood"

Crucial 512mb DDR PC2700

Sapphire Radeon 9100 Atlantis 128mb ddr :ermm: (har heilt nye drivere)

Hovedkort: MSI 845PE MAX Socker 478/533

Seagate 120gb 7200rps

17" skjerm fra 1998

(+Har ikke formatert på en stund... men kan det ha all skylda? :ermm: )

Endret av Liestöl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjermkortet ditt er rel. svakt (yter som 8500... bedre enn 9000/9200)

Kjøp nytt om du har råd (eks. 9800pro)

Er det dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123179&cks=PRL

Hvis jeg kjøper radeon 9800, 512ddr ram til og formaterer trur du jeg kan kjøre doom 3 på high??

På standard oppløsning skal du ikke se bort i fra det.

Men til Doom III er Nvidia sin 6800 serie ganske overlegen, å siden du først skal ha deg noe råder jeg deg til å invistere i et 6800 kort til litt over 2000 lappen.

Lenke til kommentar

Hvorfor formatere? Har selv nettop byttet fra et nvidia skjermkort til et ati x 800 pro og det gikk knirkefritt, spesielt om man vet hva man gjør. Det jeg gjorde var å avinstalere først skjermkortdriveren, slo av datamaskinen, satte inn det nye skjermkortet, bootet opp windows og la inn ati driverene for å så sørge for at alt av nvidia ble slettet av et program som heter drivercleaner.

Man kan også ta denne rekkefølgen :

Avinstaler skjermkortet.

Restart i safe modus med F8.

Kjør Driver cleaner og fjern alt av skjermkortdrivere.

Slå av og sett inn nytt skjermkort.

Start opp og last inn nye drivere.

Lenke til kommentar

Jeg klarer å kjøre Doom 3 på low. Med et GF3 Ti-200 64MB, P4 "Willamette" 1,8GHz, 256MB SD-Ram. Får en fps på mellom 8-40. Avhengig av hvor jeg er og hva som skjer. Skal se om jeg får postet opp noen bilde som viser fps jeg har. Skal prøve å få kjørt timedemo løpet av dagen/kvelden også.

Endret av Zemeckis
Lenke til kommentar

Hvilket som helst drittkort kan ha 256mb RAM, så å bare skrive hvor mye video-RAM som trengs, er bare ikke nok.

Å ha 256mb RAM på et 9200SE (som pleier å følge med ferdig-pcer) er som å ha en 300liters tank på en moped. Du vil aldri få bruk for det, fordi kortet er så dårlig likevell.

Lenke til kommentar
Du kan kjøre enormt lenge med en 300l bensintank på en moped, da. :)

Men det ville ikke gått noe særlig fortere å kjøre en moped med 300l, da ville du kjørt rundt med ca 250kg bensin, og dagens mopeder er så plombert at de på en vakker dag klarer 50 km/t i ned over bakke, og 20-30 opp bakken. tenk deg da 300 liter bensin :) Kanskje litt off topic, men ken vet? Kanskje den samme effekten som å kjøre et 9200 kort med 256 mb ram

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...