fakey Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Kjøpte en router for noen dager siden. Har koblet den opp, og den funker helt fint, utenom en ting. Jeg innstallerte den på min konto. Og dermed funker den kun på min konto av en grunn. Har prøvd å innstallere på de andre kontoene, men det funker ikke. Så, hva bør jeg gjøre? Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 hvilke kontoer er det du snakker om her? Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 og hvilken router er det snakk om? Er det noe software du ikke får til på de andre kontoene på maskinen din? Lenke til kommentar
fakey Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Jeg kjøpte en router. Innstallerte den, og innstallerte softwaren å min xp konto. Nå funker kun internett på min xp konto. Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Jeg spør igjen: Hvilken router er det snakk om? Har ikke hørt om noen routere som krever programvare installert for å bruke den. Er det programvare for administrasjon, eller program for at du skal komme på nett via routeren? Lenke til kommentar
fakey Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 komme på nett. er en belkin router Lenke til kommentar
spetter Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 kan være at de andre kontoene ikke har automatisk IP aktivert slik at de får IP fra router ? Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Spørs om det er software som krever admin-rettigheter for å innstallere. Da er det viktig å eventuellt krysse av for at den skal være tilgjengelig for alle brukere. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Hvor da? I kontollpanel, når man innstallerer? Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 En router skal ikke kreve noen software med untak av at du bruker print server. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Bryr meg ikke, det sto i bruksanvisningen.. Problemet er at jeg ikke finner ikke i noe kontrollpanel en innstilling hvor jeg kan krysse av at andre kontoer skal få tilgang til internett. Endret 22. august 2004 av banansplitt Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Har de andre brukerene fått utdelt ip adresse Lenke til kommentar
fakey Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Det vet jeg ingenting om. Isåfall hvordan får jeg endret på det? Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Trykk på Start og så trykk kjør Skriv cmd Så skriver du ipconfig SÅ kan du se om du har fått utdelt ip adresse. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Står mye rart: Ethernet-kort Lokal tilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks..: Belkin IP-adresse...............................: xxx.xxx.x.x Står selvfølgelig ikke x'er, bare for å vise liksom. Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Du har fått utdelt ip adresse. Har du prøvd og koble til ruteren for og se om det er noen instilninger der Lenke til kommentar
fakey Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Koble til ruteren? Lenke til kommentar
hermart Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Start med å lese bruksanvisningen. Der står det sikker forklart hvordan du skal få tilgang til adminprogrammet til ruteren. det er antagligvis web-basert. I ruteren er det antagelig innebygget en dhcp-server som du antageligvis må starte / enable for at den skal dele ut ip-adresser. Ruteren vil da antageligvis dele ut private ip-adresser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå