Gå til innhold

Windows 64 - AMD 64

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Win32 er laget for 32bits prosessorarkitektur, som vil si at operativsystemet utnytter at prosessoren kan håndtere 32biter (4 byte) i en operasjon.

Win64 er på samme måter laget for 64bits prosessorer, og har derfor en ytelsesmessig fordel siden mer data kan behandles om gangen.

Når du kjører Win32 på en 64bits cpu kjører cpuen i 32bits modus, slik at den funker nøyaktig som en vanlig 32bits prosessor.

Du merker ikke forskjell på en 64bits cpu og en 32bits cpu når du kjører Win32, ganske enkelt fordi begge kjører i 32bits modus.

Merk at jeg ikke snakker om ytelsesforandringer relatert til at det er en annen klokkefrekvens på cpuen.

Lenke til kommentar
Jeg har nå i det siste merket at AMD 64 faktisk er en del ustabilt i Win32 enn en AMD XP...

Så jeg vil installere Windows 64, men hva er forskjellen på Windows XP og 64?

Mulig jeg bommer litt, men er det ikke slik at AMD 64 ikke kjører reélt på 64 bit, men mer simulert? Dvs. at den later som den bruker to 32 bits prosessorer?

Lenke til kommentar
Oki... Men i windows, themes osv; noen forskjell?

Er Windows 64 betaen gratis?

Betan er gratis, men du skal slite skikkelig får å få tak i den uten å ty til ulovlig nedlastning.. Det er normalt bare spesiellt utvalgte heldige personer/bedrifter som får lov til å teste den ut..

Lenke til kommentar
Oki... Men i windows, themes osv; noen forskjell?

Prøveversjonen har ikke themes, men det er kanskje mulig å bruke tredjepartsprogrammer. Det er noen andre mangler óg, men de husker jeg ikke i farten.

Jeg syntes egentlig det ble for mye rot med drivere, programmer etc, så jeg gikk tilbake til 32 bit.

Endret av anderlin
Lenke til kommentar
Jeg syntes egentlig det ble for mye rot med drivere, programmer etc, så jeg gikk tilbake til 32 bit.

Jeg har helt motsatt oppfatning. Forrige beta var et slit med tanke på drivere, mens

denne siste versjonen fant "alt". De fleste seriøse aktører på hardware siden leverer 64 bit versjons drivere, pluss at jeg tror de Microsoft har hatt en prat med hovedkorts-produsentene siden forrige beta.

Lenke til kommentar
rot? Kan du komme med eksempler...?

Jeg måtte ha en spesiell versjon av Nero, og fant ikke drivere til lydkortet. Men nå er dette et halvt år siden, så jeg innrømmer at det kanskje ikke er så relevant.

Jeg vet det har kommet nye versjoner for testere, men har det kommet en ny som er gratis?

Lenke til kommentar
Hvor fikk du Win 64?

"Det er normalt bare spesiellt utvalgte heldige personer/bedrifter som får lov til å teste den ut.."

Skjønner? Er du ikke utvalgt er det bare en annen måte igjen, og den skal vi ikke diskutere i dette forumet.

tullball. Bare se her her

Men jeg ville ikke anbefale å laste den ned, når jeg brukte det var det sykt mange bugs. Jeg kunne ikke innstalere noe engang før det klikket...

Lenke til kommentar
tullball. Bare se her her

Men jeg ville ikke anbefale å laste den ned, når jeg brukte det var det sykt mange bugs. Jeg kunne ikke innstalere noe engang før det klikket...

"August 18, 2004"

Kom ut et par dager etter jeg posta så jeg hadde ikke fått det med meg.

Edit: "Preview Program", er det bare et "skin", eller hele OS'et?

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...