Gå til innhold

Timings av minne

Gjest Slettet-t8fn5F

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg har noen Corsair minne brikker. På siden deres står det at de er testet med 2-3-3-6 for intel og 2.5-3-3-6 for AMD.

Jeg har et Intel system og kjører på 2.5-2-2-8.

Er det noen synspunkter på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er meget gode timings (ganske mye bedre enn de som er opp), det optimale hadde vært å kjøre 2,5-2-2-6, 2-2-2-6, 2,5-2-2-5 eller 2-2-2-5.

Er det? kan du stille på di mye eller? det er vel en grunn til at de er oppgitt?

Man kan (vanligvis) stille dem fra 2-2-2-5 til 3-7-7-15 (noe der i nærheten), grunnen til at de er oppgitt er at minne er garantert å klare innstillingene sammen med den spesifiserte hastigheten på spesifisert spenning.

Lenke til kommentar

Det er meget gode timings (ganske mye bedre enn de som er opp), det optimale hadde vært å kjøre 2,5-2-2-6, 2-2-2-6, 2,5-2-2-5 eller 2-2-2-5.

Er det? kan du stille på di mye eller? det er vel en grunn til at de er oppgitt?

Man kan (vanligvis) stille dem fra 2-2-2-5 til 3-7-7-15 (noe der i nærheten), grunnen til at de er oppgitt er at minne er garantert å klare innstillingene sammen med den spesifiserte hastigheten på spesifisert spenning.

Men er det ikke slik da at lavest mulig timing er best ? eller?

Lenke til kommentar

husk at du også har faktoren mhz. Minnet kjører på en hvis klokkefrekvens, som da innvirker på hvor lave timings du kan ha.

Slik jeg har oppfattet det er det med et Amd system lurt å satse på lave timings, mens det kan være lurere å satse på en høy frekvens (mhz) på et pentium system.

disse innstillingen skifter man som oftest i Bios. Når man prøver seg frem med å ha lave timings samtidig som høyest mulig frekvens (mhz) vil man nok ofte finne seg selv i å resette Cmos, da Pc'en nok ikke vil starte hvis man har pushet minne for langt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...