Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Jeg har noen Corsair minne brikker. På siden deres står det at de er testet med 2-3-3-6 for intel og 2.5-3-3-6 for AMD. Jeg har et Intel system og kjører på 2.5-2-2-8. Er det noen synspunkter på det? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Er vel opp til deg hvilke timings du vil kjøre..? Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Er vel opp til deg hvilke timings du vil kjøre..? Er det? kan du stille på di mye eller? det er vel en grunn til at de er oppgitt? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg har et Intel system og kjører på 2.5-2-2-8. Er det noen synspunkter på det? Det er meget gode timings (ganske mye bedre enn de som er opp), det optimale hadde vært å kjøre 2,5-2-2-6, 2-2-2-6, 2,5-2-2-5 eller 2-2-2-5. Er det? kan du stille på di mye eller? det er vel en grunn til at de er oppgitt? Man kan (vanligvis) stille dem fra 2-2-2-5 til 3-7-7-15 (noe der i nærheten), grunnen til at de er oppgitt er at minne er garantert å klare innstillingene sammen med den spesifiserte hastigheten på spesifisert spenning. Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg har et Intel system og kjører på 2.5-2-2-8. Er det noen synspunkter på det? Det er meget gode timings (ganske mye bedre enn de som er opp), det optimale hadde vært å kjøre 2,5-2-2-6, 2-2-2-6, 2,5-2-2-5 eller 2-2-2-5. Er det? kan du stille på di mye eller? det er vel en grunn til at de er oppgitt? Man kan (vanligvis) stille dem fra 2-2-2-5 til 3-7-7-15 (noe der i nærheten), grunnen til at de er oppgitt er at minne er garantert å klare innstillingene sammen med den spesifiserte hastigheten på spesifisert spenning. Men er det ikke slik da at lavest mulig timing er best ? eller? Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jo det er best med lavest mulige timinger. Lenke til kommentar
Thel Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Et lite nybegynner spørsmål, hvordan stiller man timings? Bios eller? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Bios, eller med software. Nforce2 chipsettet vet jeg har støtte for det... Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Men som en av dere sa så føler jeg selv at det virker bare dumt å stille opp timingen, eller stiller de den ned`? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Å stille opp timingen gjøre de tregere. Å stille den ned gjør de raskere... Med timings er lavere best. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Er det skadelig for minnet å kjøre med for lave timings....? eller kan man bare still ned så langt som mulig så lenge ting er stabilt? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Stiller du for langt ned vil ikke pc'en starte, eller den vil være ustabil. Er vel bare å prøve seg frem... Kan være skadelig, men er relativt trygt om du er forsiktig. Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 husk at du også har faktoren mhz. Minnet kjører på en hvis klokkefrekvens, som da innvirker på hvor lave timings du kan ha. Slik jeg har oppfattet det er det med et Amd system lurt å satse på lave timings, mens det kan være lurere å satse på en høy frekvens (mhz) på et pentium system. disse innstillingen skifter man som oftest i Bios. Når man prøver seg frem med å ha lave timings samtidig som høyest mulig frekvens (mhz) vil man nok ofte finne seg selv i å resette Cmos, da Pc'en nok ikke vil starte hvis man har pushet minne for langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå