Pug Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Hei! Jeg har tenkt å fremkalle en god del bilder jeg har tatt med digitalkameraet mitt, og jeg lurer på hvordan det fungerer ang. beskjæring av bildene? Vanlig format for papir kopier er jo 15x10 cm eller noe sånt? Men bildene mine er 2048x1536 pixler, og det tilsvarer jo ikke 15x10 cm... Er det vanlig å beskjære bildene selv, også sende inn, eller? Også lurer jeg på hvilken forhandler/nettside som er best/billigst på fremkalling av digitale bilder? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Pulsar Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Digitalkompakter har som regel ett 4:3 (mot 3:2 for 35mm kamera) bildeformat som tilsvarer f.eks 13*10 ved fremkalling. Ditt har i vært fall det med det pixelantall du oppgir . Alle fotobutikker (som jeg har sett) støtter dette formatet ved utskrift av papirkopi. Du får mao ett bilde på 13*10 i stedenfor 15*10. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Pug, i denne tråden er det en artig diskusjon om internettfremkallere. Jeg kjørte en personlig test av 9 ulike internett-fremkallere, resultatene av den testen finner du her. Lenke til kommentar
d0berman1 Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Savner test av Eurofoto hos deg. Har ikke prøvd dem selv enda, men så nettopp på TV2 hjelper deg at de ble testvinnere der. Har sett litt på webben og de ser jo ganske bra ut. Skal prøve dem snart og kan legge inn en kommentar når jeg har fått resultatet. Er det andre som har erfaringer med dem? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Sjekk Dinside.no. Der har de testet eurofoto.no og gitt de bestemannsprisen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå