Isbilen Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Vet ikke. Tror ikke jeg gidder å spandere 3000 på noe sånt for å sjekke, selv om det unektelig hadde vært digg å kunne våkne opp etter en tropenatt uten at lakenet har klistret seg til hver eneste kvadratcentimeter fuktig hud på kroppen. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Det var litt stiv pris. Fristet med en slik selv. Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hvorfor er Red Bull ulovlig i Norge? pga høy koffein? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hvorfor er Red Bull ulovlig i Norge? pga høy koffein? 8803046[/snapback] Grunnen til at det ikke er lov å selge Red Bull i Norge kommer av koffeinmengden og stoffet taurin, som er klassifisert som et legemiddel. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Vet ikke. Tror ikke jeg gidder å spandere 3000 på noe sånt for å sjekke, selv om det unektelig hadde vært digg å kunne våkne opp etter en tropenatt uten at lakenet har klistret seg til hver eneste kvadratcentimeter fuktig hud på kroppen. 8802884[/snapback] Det er god nok grunn for meg ihvertfall =P Hvorfor er Red Bull ulovlig i Norge? pga høy koffein? 8803046[/snapback] Grunnen til at det ikke er lov å selge Red Bull i Norge kommer av koffeinmengden og stoffet taurin, som er klassifisert som et legemiddel. 8803054[/snapback] Hva er/gjør taurin? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Går det an kjøpe råmelk i norge? Sitter og knasker på noen råmelkstabletter fra curamed, og det står bakpå at de inneholder råmelk, som visstnok er veldig bra. Og en annen ting, hvis jeg ikke føler meg bedre etter å ha spist disse tablettene(de mot vond hals) kan jeg gå tilbake til butikken og få pengene igjen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Går det an kjøpe råmelk i norge?8803123[/snapback] De første 5 dagene etter kalvingen kalles melka for råmelk, og i denne perioden kan melka ikke leveres til meieriet. Råmelk har et spesielt høyt innhold av næringsstoffer. Det er svært viktig at kalven får i seg råmelk fra kua i løpet av sine første levetimer. Råmelk inneholder livsviktige immunstoffer som beskytter kalven mot sjukdom. I motsetning til hos mennesker, overføres ikke disse immunstoffene fra mor til foster gjennom morkaken. De første timene etter fødselen er kalvens tarm i stand til å suge opp disse immunstoffene, en evne som er vesentlig redusert allerede etter et halvt døgn. Hvis du bor i nærheten av en gård, kan du alltids stikke innom og høre. Jeg har drukket råmelk. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hjemme på bøgda er det ikke noe problem å skaffe råmelk hos nabobonden, men jeg vet ikke om det selges i butikk. Råmelkspudding Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hva er/gjør taurin? 8803119[/snapback] Stoffet har imidlertid ingen dokumenterte prestasjonsfremmende effekter. Det er ukjent hvorfor taurin inkluderes i energidrikker, men en teori er at det kommer av ordets mannlige karakter (tauris = tyr), og at det derfor skulle ha en psykologisk placeboeffekt. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jupp. Her for eksempel: http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...alogCategoryID= 8802754[/snapback] Blir luften fuktigere eller noe med en slik? Tror jeg må ha en i sommervarmen 8802868[/snapback] Det finnes flere typer, så kikk litt på spekken til den du eventuelt ønsker deg. Noen har oppsamlingskar for vann som må tømmes manuelt, andre har avløp som må kobles til et hensiktmessig sted for avrenning. Vil tro førstenevnte er mest aktuelt for mobile trilleenheter. Mulig det også finnes modeller som bruker avdamping som prinsipp, men det virker på meg som en elendig løsning. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hva er/gjør taurin? 8803119[/snapback] Stoffet har imidlertid ingen dokumenterte prestasjonsfremmende effekter. Det er ukjent hvorfor taurin inkluderes i energidrikker, men en teori er at det kommer av ordets mannlige karakter (tauris = tyr), og at det derfor skulle ha en psykologisk placeboeffekt. 8803241[/snapback] Fant litt mer info på engelske wikipedia: In recent years, taurine has become a common ingredient in energy drinks. Taurine is not an "upper" and has no known stimulatory effect on the body. It is unclear why taurine is added to energy drinks but the inhibitory effect on neurotransmission might reduce the jittery effect of high caffeine dosages. Taurine is reputed to keep the brain hydrated, so may be added as a measure to offset the dehydration effects of high levels of caffeine, typical in energy drinks. Taurine is often used in combination with bodybuilding supplements such as creatine and anabolic steroids, partly due to recent findings in mice that taurine alleviates muscle fatigue in strenuous workouts and raises exercise capacity.[13] Taurine is also used in some contact lens solutions. Bruker nesten aldri norske wikipedia, det står alltid mer utfyllende på engelsk Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hvis jeg sier opp bredband fra NextGenTel nå, ca 3 måneder før bindingstiden går ut, må jeg da betale for de 3 månedene og 1000 kr i gebyr, eller bare 1000 kr? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 angry_norwegian: Stemmer, jeg bruker som regel den engelske selv. Men når jeg skal fortelle andre ting, blir den norske brukt mer. Grunnet at mange brukere ikke er så flinke i Engelsk. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Sånn Nå også på norsk. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Sånn Nå også på norsk. 8803897[/snapback] Redigert den ser jeg.. Flink gutt.. *logge ut av wiki igjen* Lenke til kommentar
Kaare_Jay Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hvis man skal ta selvmord med en pistiol, og skal skyte seg i hodet, hvordan er det best å gjøre dette? Rette pistolen mot tinningen, eller stikke pistolløpet inn i munnen og trekke av? Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hvis man skal ta selvmord med en pistiol, og skal skyte seg i hodet, hvordan er det best å gjøre dette? Rette pistolen mot tinningen, eller stikke pistolløpet inn i munnen og trekke av? 8804176[/snapback] tinningen skal hvis være dødelig, så det er nok best, men ikke prøv dette hjemme da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg tror tinningen er sikrest, selv om en kule inn i kjeften nok tar knekken på deg også. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Si at sikringen på en microbølgeovn har blitt fjernet slik at man kan åpne døren mens ovnen sviver, hvor farlig er det å gjøre dette? Si at du står 40-50cm rett foran ovnen. Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Si at sikringen på en microbølgeovn har blitt fjernet slik at man kan åpne døren mens ovnen sviver, hvor farlig er det å gjøre dette? Si at du står 40-50cm rett foran ovnen. 8804323[/snapback] Det skal ikke være noe fare i det, så lenge du ikke har puttet inn strømførende metall før du åpner den, siden det vil lede strøm og knistre i vei. har vært om det på mythbusters. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg