killerboy85 Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Så hvem har egentlig funnet opp bindersen? 8800035[/snapback] Hysj hysj..... nå er det vår (diskusjon.no) sin lille hemmelighet at det liksom ikke er en nordmann som har funnet opp dagens binders 8800058[/snapback] f*** dere lurte meg sjekket selv etter wiki... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Det er Samuel B. Fay i USA i 1867 han som hadde patent på binders... Endret 6. juni 2007 av killerboy85 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Samuel B. Fay S. B. F. baklengs F. B.S. Fuckings BullShit norsk binders!! Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Hadde ett veddemål med en kamerat, han sa bindersen var norsk. Jeg sa den var finsk Tapte en krone der ja... EDIT: Hvor mange (%) under 18 år bruker kokain evt. Ecstasy i Norge? Endret 6. juni 2007 av Bushmills Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 er det sant at hvis man salter jorda, så vokser det aldri noe der igjen? hørte det på The Simpsons.... Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 er det sant at hvis man salter jorda, så vokser det aldri noe der igjen? hørte det på The Simpsons.... 8800635[/snapback] Samme tingen ble sagt i Lost, så det ligger vel noe i det, da. Er det sant at man skal trekke fra 1,- per kilometer ved salg av brukt moped? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Er det sant at man skal trekke fra 1,- per kilometer ved salg av brukt moped? 8800670[/snapback] Nei. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 er det sant at hvis man salter jorda, så vokser det aldri noe der igjen? hørte det på The Simpsons.... 8800635[/snapback] I og med at store deler av flatbygdene i Norge (og sentrale deler av Kanada) engang var under saltvann og idag er fruktbare jordbruksområder, vil jeg være forsiktig med å si aldri. Siden salt er svært løselig i vann, vil det raskt vaskes ut av jordsmonnet. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 er det sant at hvis man salter jorda, så vokser det aldri noe der igjen? hørte det på The Simpsons.... 8800635[/snapback] I og med at store deler av flatbygdene i Norge (og sentrale deler av Kanada) engang var under saltvann og idag er fruktbare jordbruksområder, vil jeg være forsiktig med å si aldri. Siden salt er svært løselig i vann, vil det raskt vaskes ut av jordsmonnet. 8801021[/snapback] men kan man for eks. salte jorda årlig, og hindre at planter vokser? Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Når jeg ser ut av vinduet mitt nå mot ca. nordvest, ser jeg et ganske skarpt lys på himmelen. Ville trodd om det var en stjerne om jeg kunne sett andre stjerner, men det ser jeg ikke, det er for lyst nå. La merke til det i går også. Jeg regner med at det er en planet? Hvilken? Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Venus, tenker jeg...det er det klareste himmellegemet etter solen og månen (og evt. midlertidige fenomener som kometer o.l.) Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 er det sant at hvis man salter jorda, så vokser det aldri noe der igjen? hørte det på The Simpsons.... 8800635[/snapback] I og med at store deler av flatbygdene i Norge (og sentrale deler av Kanada) engang var under saltvann og idag er fruktbare jordbruksområder, vil jeg være forsiktig med å si aldri. Siden salt er svært løselig i vann, vil det raskt vaskes ut av jordsmonnet. 8801021[/snapback] men kan man for eks. salte jorda årlig, og hindre at planter vokser? 8801088[/snapback] Ja, jeg bruker dette av og til mot ugress. Lenke til kommentar
.sere Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hvor mange kristne menigheter har vi egentlig i Norge? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 er det sant at hvis man salter jorda, så vokser det aldri noe der igjen? hørte det på The Simpsons.... 8800635[/snapback] I og med at store deler av flatbygdene i Norge (og sentrale deler av Kanada) engang var under saltvann og idag er fruktbare jordbruksområder, vil jeg være forsiktig med å si aldri. Siden salt er svært løselig i vann, vil det raskt vaskes ut av jordsmonnet. 8801021[/snapback] men kan man for eks. salte jorda årlig, og hindre at planter vokser? 8801088[/snapback] Ja, jeg bruker dette av og til mot ugress. 8801397[/snapback] herlig, jeg har en eng med ugress og brennesle ved siden av huset, det skal vekk! kan man bruke salt til å drepe planter, eller bare forhindre? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 er det sant at hvis man salter jorda, så vokser det aldri noe der igjen? hørte det på The Simpsons.... 8800635[/snapback] Hvis jordsmonnet blir for salt vil plantene slutte å vokse. Hvis du derimot hiver en kilo salt på plenen din her i Norge er nok problemet kortvarig. Saltet vil vaskes ut av regnet. I f.eks Australia har de snudd noen gedigne elver fra å renne østover og ut i havet til å renne vestover inn i landet. Her er avdampingen så stor ved irrigasjonsvanning at det naturlig vesle salt og mineralinnholder i vannet skaper store problemer. Enorme landområder har blitt udyrkbare etter årevis med kunstig vanning og avleiring av salter. Så man kan vel sånn sett si at ja, for salt jord ødelegge livsgrunnlaget for grønne vekster. Hvor mange kristne menigheter har vi egentlig i Norge? 8802175[/snapback] Det er ikke godt å si. Da jeg bodde i lille Grimstad noen år mener jeg vi talte 56 forskjellige registrerte 'kirkesamfunn/troseretninger" i nærområdet. Ikke uten grunn det kalles bibelbeltet.. Vet ikke helt hvor man skal sjekke det endeliga totalantallet. Det er tross alt mye nyanser på tolkningen av den samme bibelen/troen. Enda en god grunn til å holde seg unna religion. Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Eller kanskje kvarker? 8798822[/snapback] Kvarker bygger opp blandt annet protoner og nøytroner. Det er ikke et molekyl Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 er det sant at hvis man salter jorda, så vokser det aldri noe der igjen? hørte det på The Simpsons.... 8800635[/snapback] Grunnen til vi har nytte av vann er pga saltene, hvis det ikke er salt eller lite salt i jorda så kan ingenting vokse der, det vil være dårlig jord Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hvis jeg har et stort fat med vann staende pa rommet mitt. Da tar det varmeenergi vekk fra luften for a fordampe vannet sant? Og hvor stor luftfuktighet er skadelig for en PC? 8797738[/snapback] og er det mulig a regne ut HVOR stor effekt det har? Om noe? 8797973[/snapback] Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Finnes det aircondition som kan stå på gulvet som en ovn? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jupp. Her for eksempel: http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...alogCategoryID= Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jupp. Her for eksempel: http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...alogCategoryID= 8802754[/snapback] Blir luften fuktigere eller noe med en slik? Tror jeg må ha en i sommervarmen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg