Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvorfor liker noen å ødelegge for andre?

Som virus på PCer, ødelegge når noen ikke er der osv?

Det med virus skyldes Microsoft's kapitalisme.. folk blir irritert for hvor mye det koster å ha et operativsystem med det enkle GUI som er i windows at de vil bevise hvor usikkert det egentlig er, og lager virus som utnytter sikkerhetshull

Lenke til kommentar
hvorfor liker noen å ødelegge for andre?

Som virus på PCer, ødelegge når noen ikke er der osv?

Det med virus skyldes Microsoft's kapitalisme.. folk blir irritert for hvor mye det koster å ha et operativsystem med det enkle GUI som er i windows at de vil bevise hvor usikkert det egentlig er, og lager virus som utnytter sikkerhetshull

Jeg har mine tvil når det gjelder den forklaringen. Amiga hadde et stort virusproblem i sin tid, og det hadde andre ikke-PC-type maskiner som ikke brukte operativsystem fra Microsoft.

 

Tommelifingerregelen er at det er enklere å ødelegge enn å skape. Enkle sjeler som ønsker å skape overskrifter finner da en grei løsning i å lage (eller modde) et eksisterende) virus eller orm. Mange av de som stod bak de mest ødeleggende plagene var ikke spesielt gamle eller erfarne.

Lenke til kommentar
Hva er bihullene?

 

Hva kan det komme av at jeg har vært forkjøla i over 3 måneder?

Antar du mener bihulene. I følkge Wikipedia er det endel usikkerheter her

The function of the sinuses is not entirely clear, but they may fulfill any or all of the following:

 

    * Decreasing the relative weight of the front of the skull

    * Helping to warm and humidify inhaled air before it reaches the lungs

    * Increasing resonance of the voice

    * Providing a buffer against blows to the face

En annen forklaring jeg har hørt er at i mennesker er det et rudiment (rester av noe som ikke lengre har en reell funksjon), men at i hunder er det brukt til luktesansen, hvilket forklarer hvorfor hunder har en enormt bedre luktesans enn mennesker.

 

Edit: langtidsforkjølelse kan noen ganger egentlig være allergi, i år begynte pollensesongen 2 måneder før normalen.

Endret av Codename_Paragon
Lenke til kommentar
Hva er bihullene?

 

Hva kan det komme av at jeg har vært forkjøla i over 3 måneder?

Antar du mener bihulene. I følkge Wikipedia er det endel usikkerheter her

The function of the sinuses is not entirely clear, but they may fulfill any or all of the following:

 

    * Decreasing the relative weight of the front of the skull

    * Helping to warm and humidify inhaled air before it reaches the lungs

    * Increasing resonance of the voice

    * Providing a buffer against blows to the face

En annen forklaring jeg har hørt er at i mennesker er det et rudiment (rester av noe som ikke lengre har en reell funksjon), men at i hunder er det brukt til luktesansen, hvilket forklarer hvorfor hunder har en enormt bedre luktesans enn mennesker.

Jepp, det var det jeg mente. Leif.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...