Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får ordnet International Money Order i hvilken som helst bank. Men det er svindyre gebyrer og lønner seg ikke for oss nordmenn. Jeg tenkte å gjøre det med en betaling til privatperson for en DVD. Han skulle ha £10. Så jeg dro i banken og sa jeg ville sende en IMO på £10, dama i kassa sa det gikk an, men var helt meningsløst for det kosta et par hundre kr i gebyr. Så jeg putta en 10-pundsseddel i konvolutt og sendte istedet. Det koster selvsagt masse i vekslingsgebyr for å en 10-punds seddel også. Helt latterlig opplegg.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Hvorfor blir det køddet så mye i media med Ari Behn og hasjbruk? Er det en bevist og kjent ting at han har brukt/prøvd hasj eller det antagelser og rykter eller er det bare det glisne smilet og avslappede holdningen som skaper assosiasjoner til hasjrus?
Jeg Googlet behn hasj og fikk 728 hits, der første opplyser om at
Ari Behn skriver om sin egen bruk av cannabis i forordet til en ny bok. Landsforbundet mot stoffmisbruk reagerer.

Hva betyr ordet Giro i sykkelløpet Giro d Itaila? Jeg tenker bestandig på betalingsblanketter når jeg hører det. Hvor kommer ordet Giro i giroblanketter fra?

8775364[/snapback]

Giro betyr noe slikt som omdreining eller omløp. Kan det være at sykkelløpet er Italia rundt?

Lenke til kommentar

Hva betyr ordet Giro i sykkelløpet Giro d Itaila? Jeg tenker bestandig på betalingsblanketter når jeg hører det. Hvor kommer ordet Giro i giroblanketter fra?

8775364[/snapback]

Giro betyr noe slikt som omdreining eller omløp. Kan det være at sykkelløpet er Italia rundt?

8781233[/snapback]

"Giro" i "Giro d'Italia" er i samme betydning som "Tour" i "Tour de France".

Lenke til kommentar
Vi har kabel-tv på tv-en vår i første etasje. Er det noen måte å få kabel-tv på tv-en i andre etasje uten å legge kabel mellom de to etasjene? Noe trådløse greier eller noe annet som gjør samma nytten..?

8748714[/snapback]

Kan du få kabel-tv uten kabel? Selvfølgelig. Vil du ha en trådløs nettverkskabel og lydløse høyttalere med på kjøpet? (Vi venter også inn et stort parti med tørr-dusjer i neste måned.)

8780381[/snapback]

Er ikke noen grunn til å være frekk i kjeften lille gutt. =)

For å svare deg skikkelig Negotiation:

Slik som vi hadde det så hadde vi en dekoder i huset, ut fra den gikk det standar antenne ledninger.

Så ja, jeg trur det går ann.

(Det du kan gjøre er å gå ned på Elkjøp og kjøpe en trådløs "TV-Tuner sender" ting. =)

Koble denne mellom eksisterende ledning og TV og se om det funker.

Slik jeg ser det så skal det funke. ;) )

Lenke til kommentar
Hvorfor orker jeg flere brødskiver når jeg har hatt dem i brødristeren?

8786432[/snapback]

Kan det være fordi noko av fuktigheten i brødet fordampar? Om ein hadde målt tyngda på ei brødskive før man putta det i brødristeren, og så etterpå trur eg du hadde merka markant forskjell..? :hmm:

Lenke til kommentar

8781233[/snapback]

Håper det betyr 'omløp'. Kjøpte nemlig sykkelhjelm av type "Giro" og det er jo greit at det står på hjelmen at hue det sitter på har omløp :p

Lenke til kommentar

8775364[/snapback]

8781233[/snapback]

Nå vel... Giro bygger vel på gyro, som er kraften som holder en sykkel/et hjul balansert under omdreining.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...