Kakofoni Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Hva er det som skjer inni beine når beine "sover" og hva er det som får beinet til å sove?halter jo nesten når man skal gå 8751144[/snapback] Mener på at det er blodtilførselen som blir sperret av, noe som gjør at beinet ikke får blod, derfor ikke oksygen. Uten oksygen fungerer ikke nervene eller noe som helst, og jo mer blod som mangler i foten (det er MYE blod i foten), jo vanskeligere blir det å gå på den. Den sover ikke, den er egentlig midlertidig død. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Er det farlig da? I sa fall, hvor lenge ma den "sove" for at det skal vaere farlig? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Hva heter Cornstarch på norsk og ikke minst: Hvor får man kjøpt det? Videoer av blandinger mellom Cornstarch og vann: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor nq3ZjY0Uf-g NKxKVpHZe5Q WnDKOc0Ag28 f2XQ97XHjVw Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 starch er vel stivelse. Sa maisstivelse kanskje? Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Scenario 2 er såvidt uvanlig her til lands at arbeidsgivere nok gjerne vil vite litt om årsaken. Annet enn det vet jeg ikke om noen forskjeller i praksis. 8744059[/snapback] Ser arbeidsgivere mye på VGS-karakterer når man har fullført høyskole/universitet?8744132[/snapback] Jeg kan ikke snakke for alle, og jeg er heller ingen arbeidsgiver, men jeg har ved flere anledninger blit bedt om å gå igjennom papirene fra søkere, og jeg går igjennom alt, og med finkam. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 hvor mange hestekrefter har et gjennomsnittlig menneske, og hvordan måler man det? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 starch er vel stivelse. Sa maisstivelse kanskje? 8751444[/snapback] Om det er maisstivelse har de det i bakeavdelingen på de aller fleste matbutikker. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 hvor mange hestekrefter har et gjennomsnittlig menneske, og hvordan måler man det? 8751819[/snapback] http://www.hvafor.no/article/hva-er-egentl...hestekraft.html Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Maisstivelse høres veldig sannsynlig ut. Jeg har lyst til å sette opp et eksperiment med det, men ser jeg må passe på å ikke skade meg i samme slengen. Redigert: Kan tenke meg at det er kjipt å få et støvlag av stivelse i lungene. Endret 31. mai 2007 av Simen1 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Ja, vaer veldig forsiktig. Ellers kan dette skje hvis du (tilfeldigvis) blander de riktige ingrediensene. :o Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Maisstivelse, aka Maizenamel er så mye brukt i norsk matlaging, at jeg tviler sterkt på husmødre går med gassmaske og eksplosjonssikre klær "sånn i tilfelle". Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Her har vi lista til Gorgon vaktmester: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor ReparereSimulere Konsultere Dividere Manipulere Konstantere Subtrahere Prosjektere Formulere Komplementere Protestere Raffinere Transplantere Perfeksjonere Maltraktere Stimulere Inverstere Finansiere Kontrahere Promotere Registrere Asfaltere Budsjettere Kredittere Konservere Konversere Designere Strukturere Temperere Kverulere Organisere Kontrollere Injisere Kollidere Eksperimentere Ekspandere Mystifisere Variere Abortere Adoptere Apportere Eksaminere Systematisere Infiltrere Evaluere Rapportere Identifisere Infisere Korrigere Fakturere Assistere Konfigurere Masturbere Onanere Representere Resignere Legalisere Illegalisere Inflatere Eksportere Importere Instruere Inspisere Kommunisere Distribuere Invitere Kamuflere Kapitulere Spesialisere Feriere Kommandere Kommentere Ramponere Vandalisere Funksjonere Publisere Kriminalisere Mosjonere Returnere Ekspresjonere Ejakulere Klassifisere Kritisere Affisere Monopolisere Oligopolisere Bagatellisere Elementere Tapensere Avansere Memoere Promenere Deligere Signalisere Dirigere Estimere Garantere Generalisere Favorisere Konkretisere Presisere Evakuere Kalkulere Fantasere Deprimere Nyansere Komprimere Retusjere Assimilere Multiplisere Telefonere Sensurere Mobilisere Katalogisere Tatovere Sementere Akkomodere Filosofere Diskutere Trakasere Heipådere Repetere Reagere Sabotere Ignorere Klassifisere Kompensere Sirkulere Applaudere Musisere Kultivere Interpolere Konfermere Kanalisere Sosialisere Minimere Maksimere Destillere Arventere Dissekere Korrodere Fotografere Privatisere Utrangere Imponere Sjamponere Torpedere Irritere Okkupere Penetrere Menstruere Uteservere Kronologisere Utsignere Filetrere Fragmentere Balsamere Koagulere Dramatisere Havarere Avspasere Vetsnartikkeflere Figurere Overlevere Redusere Illustrerer Oppdatere Spesifisere Reservere Makulere Attendere Stasjonere Grilliere Marinere Regulere Optimalisere Prostituere Kumulere Abonnere Nasjonalisere Liberalisere Katalysere Byråkratisere Komposere Debatere Urinere Karakterisere Invadere Filmatisere Kopiere Amputere Modifisere Eksplodere Respektere Kontraktere Definere Poengtere Tittelere Vaksinere Arrestere Insinuere Neglisjere Revolusjonere Illusjonere Milistærisere Konsolidere Legitimere Magnetisere Avmagnetisere Kannibalisere Dementere Integrere Endamere Derivere Etterbarbere Oscillere Grattinere Glorifisere Eksistere Ironisere Arrangere Honorere Inkludere Akseptere Kalibrere Disiplinere Parodisere Distrahere Venfisere Distansere Isolere Karbonisere Kolonisere Provosere Mekanisere Moralisere Ordinere Resirkulere Formatere Paralysere Parfymere Pensjonere Redigere Likvidere Sertifisere Balansere Debutere Bandasjere Animere Akselerere Ekskludere Hallusinere Kondolere Lukeparkere Parodiere Vikariere Programere Dekorere Avansere Renovere Koordinere Verifisere Omskolere Avlevere Sterilisere Oksidere Stigmatisere Aggregere Revidere Kompletere Etablere Preparere Detaljere Massakrere Dehydrere Ventilere Modellere Dedusere Demaskere Generere Industialisere Katolisere Kategorisere Triumfere Affektere Materialisere Nøytralisere Observere Posisjonere Aksjonere Realisere Orientere Imitere Modernisere Subsidiere Sublimere Kvalifisere Terminere Trafikkere Visitere Visualisere Konstruere Kavalere Fusjonere Prioritere Impregnere Alfabetisere Sjikanere Alkoholisere Rasjonere Engasjere Gratinere Gratulere Ekvipere Divisjonere Desertere Deponere Sentralisere Inhalere Auksjonere Attakkere Synkronisere Overreagere Kondensere Kondemnere Desinfisere Komponere Perforere Sentrifugere Katedrisere Arkivere Aktivisere Popularisere Personifisere Rehabilitere Pluralisere Partikularisere Familiarisere Parlamentere Informere Fraksjonere Industrialisere Investigere Transportere Insistere Relatere Produsere Dominere Opalisere Separere Kompilere Emulgere Dimittere Homogenisere Amerikanisere Alludere Meditere Influere Opponere Gidderikkemere Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Hva er det som skjer inni beine når beine "sover" og hva er det som får beinet til å sove?halter jo nesten når man skal gå 8751144[/snapback] Mener på at det er blodtilførselen som blir sperret av, noe som gjør at beinet ikke får blod, derfor ikke oksygen. Uten oksygen fungerer ikke nervene eller noe som helst, og jo mer blod som mangler i foten (det er MYE blod i foten), jo vanskeligere blir det å gå på den. Den sover ikke, den er egentlig midlertidig død. 8751322[/snapback] Jeg har hørt at det er nervene som blir satt i klem, og man dermed ikke kan røre foten. hadde blodet blitt stoppet hadde beinet blitt blekt eller blått etter noen timer og det skjer ikke, OG man kan kjenne pulsen på foten når den sover. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Hvorfor har trancekonserter så høye aldergrenser?? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Hvorfor har trancekonserter så høye aldergrenser?? 8752361[/snapback] Fordi det brukes mye dop der... Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Eller de prøver å skjerme unge mennesker fra å ødelegge hodet sitt ved å høre på trance? Neida, <3 trance. Lenke til kommentar
Scorpy Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Se for deg disse to scenarioene: #1 Jeg fullfører den videregående skolen. Jeg har 20 forskjellige karakterer på vitnemålet; 10 karakterer fra eksamener, og 10 karakterer som er standpunkt i de forskjellige fagene. #2 Jeg gidder ikke å den videregående skolen, men leser heller bøkene hjemme og tar eksamen som privatist i de ti forskjellige fagene. Jeg vil da ikke få noe standpunktkarakter fra lærer, ettersom jeg ikke har hatt noen skolegang. Når jeg er ferdig med eksamnene, vil det da være noen forskjell på de to forskjellige scenarioene? 8741037[/snapback] Scenario 2 er såvidt uvanlig her til lands at arbeidsgivere nok gjerne vil vite litt om årsaken. Annet enn det vet jeg ikke om noen forskjeller i praksis. 8744059[/snapback] Etter hva jeg kan se, trenger må du ha vært med i undervisningen for å få generell studiekompetanse. Du kan selv lese litt om krav til generell studiekompetanse på samordnaopptak.no. Er det mulig å styre drømmen sin, altså hvis man har "Lucid dreaming" 8744812[/snapback] Ja, det er mulig. Har selv opplevd det ved et par anledninger. En gang syntes jeg drømmen ble for skummel og urealistisk, så jeg greide å overtale meg selv til å våkne Du kan lese om bevisst drømming her. Vi har kabel-tv på tv-en vår i første etasje. Er det noen måte å få kabel-tv på tv-en i andre etasje uten å legge kabel mellom de to etasjene? Noe trådløse greier eller noe annet som gjør samma nytten..? 8748714[/snapback] Jeg har selv en slik trådløs greie som overfører TV-signaler fra en annen TV i huset. Jeg synes den fungerer veldig bra, men det blir gjerne flimring i bildet når spesielt vaskemaskin og mikrobølgeovn er slått på. Jeg har hatt denne senderen og mottakeren i noen år, så det er godt mulig at de nyeste modellene er forbedret på dette området. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Hva heter slike trådløse sendere da, og hvor får jeg kjøpt slikt? btw; vil du kunne ha to forskjellige program kjørende på TVene da, eller blir det samme bilde på TVene? Endret 31. mai 2007 av dabear Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Blir nok samme bilde tror jeg, er i allefall sånn på de jeg har prøvd. Skal du ha forskjellig bilde må du nok trekke kabel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg