Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva dere kaller det, men det kalles vel også "hold". Selv sier jeg sting. Sånn kniv som kjøres inn rundt mageområdet når man har løpt en stund, eller ikke løpt så mye. Hva forekommer det av? Jeg vil ha en god forklaring på det.

Har også hørt at det kommer fra leveren. Det er noe med at den skiller ut stoffer i forbindelse med fordøyelsen, og så får den ikke bryti ned melkesyre eller annet rusk som forblir i leveren. Husker vagt hvordan den anatomy klassen gikk :s søk litt på google eller noe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1242
Finnes det en hel stein?

Siden ordet monolitt betyr "en sten", må det nødvendigvis være en hel sten.

 

Monolitt er i tillegg en ganske OK sjokolade.

En Ona Karlsen sjokolade? jeg tror at det er JEG som skal bestemme det, og ikke du. OK sjokolade..pfft.. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242
Kan man lage en uendelighetsmaskin med vann, ved at du spalter det og forbrenner hydrogenet med oksygen og får vann igjen som du bruker til det samme?

Dette krever noe tilførsel av energi. Og da kan det vell ikke kalles en uendelighetsmaskin?

Ja men jeg spurte en chemist om dette, og vedkommende var heller ikke sikker. Poenget er at det blir utløst mer energi når man spalter dem en det kreves for å sette dem sammen igjen, eller så var det veldig likt. Husker ikke helt hva konklusjonen ble... Men det er bombesikkert noe som ikke funker, fordi ellers ville det vært noen som hadde funnet det opp ;)

 

EDIT: riktig tenkt chokke :) det var det jeg tenkte på jeg også... kult at dette ble bragt opp igjen :p lenge siden jeg posta den,...

Sorry for dobbelpost, men kjeresten til min mor er Teh expert på slikt shitz.

skal ta å høre me han.

Lenke til kommentar
Hvordan vet man hvordan ting smaker utenom å ha smakt det. Det smaker råtten fisk, råtne egg osv.

Fordi det vi vanligvis kaller smak heter aroma, som består av en halvpart smak og en halvpart lukt. Hvis vi da har kjent lukta av noe er det som oftest nok til å avskrekkes fra å spise noe vi ikke vil spise.

Lenke til kommentar
Hva er det egentlig som skjer når man blir skutt? Hva gjør kulen(e) med kroppen?

Kulen sier hei skal vi gå på fisketur. Nei altså sansynligvis vil den ødelegge organer osv ..

 

Det spørs vel også hva slags kule det er?

Med 9mm får du et hull, med 120mm er du borte. :p

Endret av Fur
Lenke til kommentar

Har ihvertfall hørt noe som dette her: Hvis en kule punkterer lungen, så vil lunge trekke seg sammen og bli like stor som en tennisball og derfor stoppe/strupe hovedpulsåren, noe som igjen fører til null blodsirkulasjon til hjerte/lunge/hjerne.

(det samme skjer hvis man skjærer over luftrøret når man skjærer over strupen/halsen)

 

Personen dør altså.

 

Hva som skjer i hjernen er jeg usikker på, men jeg antar at kroppen bare black-er ut når den får såppas store ødeleggelser.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...