Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En 'VG-liste' over bøker av avdøde forfattere som har skrevet betydningsfulle verk. Eller i alle fall verk som personer 'som kan det' syntes er betydningsfulle.

Mao, ikke noe liste til bøker som nødvendigvis trenger å være underholdene på noen som helst måte. For min egen del tror jeg Norsk Kanon top 50 er en liste jeg skal kryssjekke med før jeg kjøper min neste bok. Den skal ikke stå på lista, i likhet med musikken jeg kjøper som ikke hverken skal så, ha stått eller ha en fremtidig mulighet til å havne på VG-lista ;)

(og jeg kaller folk med gule vester over bilsete for sære..)

Lenke til kommentar

Nja, VG-lista er basert på salgstall, mens den litterære kanonen er basert på hva eliten synes man bør ha lest for å kunne være med dem og leke. Likefullt er det en fin omvendt rettesnor, i hvert fall hvis man leser for å bli underholdt og ikke for å kunne skryte av det etterpå. :p

Lenke til kommentar
Du kan nok like gjerne sende dem til julenissen.

8746991[/snapback]

 

Det var ikke spørsmålet mitt :)

8747006[/snapback]

Unnskyld da. *tar på seg Google-buksene*

Her er det man kommer til om man klikker på linken som skulle ha ledet til "Product Feedback": http://support.microsoft.com/default.aspx?...;en-us;fmserror

 

Hvis du mot formodning skulle være i besittelse av et Microsoft-produkt til Mac, er de imidlertid mer enn ivrige etter innspill: http://www.microsoft.com/mac/default.aspx?pid=feedback

 

Her er et slags feedback-senter, hvis du skulle ha behov for å si noe om kalkulatoren eller kabalen din. Kanskje, gud forby, rekker forslaget dit det skal uansett, men jeg ville ikke satt penger på det. http://www.microsoft.com/globaldev/outreac...k/feedback.mspx

 

Det ser i grunnen dårlig ut, men kanskje produktfeedbacken kommer opp igjen en gang. :(

Lenke til kommentar

Fordi det å lære seg et hvilket som helst språk ordentlig er en ganske stor oppgave, og når man først er i beit for å lære seg noe nytt, går man da helst etter noe man kommer til å få bruk for. Legg så til at de færreste har døve mennesker i sin omgangskrets, og ikke er villige til å lære seg tegnspråk av ren solidaritet. De fleste døve klarer også å kommunisere greit nok med ukyndige til å klare seg i dagliglivet. Selv har jeg til gode å havne i en situasjon hvor jeg har bruk for tegnspråk.

Lenke til kommentar

Jeg brukte ikke mange ukene på å lære det grunnleggende.

 

Jeg fikk interessen for det, da jeg følte meg hemmet når noen kom inn i butikken, skulle ha noe. Og måtte skrive ned alt sammen.

 

Jeg har sett dette mange ganger senere. Døve som ønsker å bestille noe, reise et sted og liknende.

 

Jeg er uansett veldig glad for at jeg lærte meg det, det er utrolig spennende språk.

 

(Jeg lærte alfabetet på ungdomsskolen, og brukte det istedenfor å sende lapper (Nei, ikke noen oppfordring))

Lenke til kommentar

Kraftoverføringen blir større. Når du tråkker med mere kraft enn dekket klarer å overføre til underlaget spinner du. Forskyver du vekten bakover på sykkelen eller får noen til å sitte på baggashebrettet øker friksjonen, da kommer du nok til kort (med mindre du er Hulk Hogan! ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...