Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Scenario 2 er såvidt uvanlig her til lands at arbeidsgivere nok gjerne vil vite litt om årsaken. Annet enn det vet jeg ikke om noen forskjeller i praksis.

8744059[/snapback]

Ser arbeidsgivere mye på VGS-karakterer når man har fullført høyskole/universitet?

8744132[/snapback]

Det tviler jeg veldig sterkt på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476
Hvilket land har den nest tetteste befolkningstettheten? Regner med at Grønnland har lavest.

8744200[/snapback]

 

Monaco har med sine 23,660 folk per kvadratkilometer.

8744238[/snapback]

Takk, men mente egentlig nest minst befolkningstetthet. :innocent:

Lenke til kommentar
Hvorfor går vi lei av musikk?

8690522[/snapback]

 

Vet ikke om noen har svart på dette spørsmålet, men jeg prøver meg. :p

 

Hvis du sitter og hører på en motor hele dagen så blir du lei av den lyden, ikke sant?

 

En sang er som en slik lyd; samme sang går om igjen og om igjen.

 

 

Men musikk generelt:

Masse rare lyder. Du mottar masse forskjellige lyder. Du blir rett og slett lei av alle de lydene.

 

Dette er mine meninger, tar forbehold om vitenskapelige feil. =)

Lenke til kommentar
Når benytter man titlene kaptein og skipper? Vet at det heter kaptein på militære skip, men det er jo kapteiner på sivile også. Når heter det skipper? Og hvor går forskjellen mellom båt og skip?

8741719[/snapback]

Kaptein er den som er ansvarlig på båten, og den som er høyeste makt.

Skipperen er den som styrer båten =)

8742716[/snapback]

 

Kaptein: Høyeste rang på skipet.

Skipper: Samme som kaptein.

 

(Dette er hvis jeg husker rett, fattern er kaptein)

(Skipper er antageligvis en forkortelse på Skipsfører)

Endret av Skogli
Lenke til kommentar
Er det mulig å styre drømmen sin, altså hvis man har "Lucid dreaming"

8744812[/snapback]

Ja, det er fullstendig mulig. Det må selvsagt øves inn som en slags teknikk. Men det går ann.

8744844[/snapback]

 

Det tviler jeg på.

 

Synes å ha lest at en drøm er nettopp det; noe du ikke kan styre selv som du bare opplever.

Lenke til kommentar

Går fint an å styre drømmen sin, ikke at det skjer så ofte med meg, med når det skjer er det sjukt deilig. Ser alltid på klokka først, men ikke 2 ganger, fordi da våkner jeg bare. Når jeg vet at jeg kan styre litt så spawner jeg et par jenter jeg kjenner og har det gøy >.< Så våkner jeg desverre før noe drastisk skjer... En av drømmene jeg har hatt for eksempel :p

Lenke til kommentar
Er det mulig å styre drømmen sin, altså hvis man har "Lucid dreaming"

8744812[/snapback]

Ja, det er fullstendig mulig. Det må selvsagt øves inn som en slags teknikk. Men det går ann.

8744844[/snapback]

 

 

Hvor lenge kan man drømme? siden hvis man kan styre drømmen selv, så kan man vell styre tiden? eller er det noe limit?:p

Lenke til kommentar

De som forsker på sånt, sier drømmer stort sett bare varer 10-15 minutter i realtid. Men hjernen vår "sover" så det føles som det varer hele natta. Vi har ingen begrep om tid mens vi er i dyp søvn, derfor kan det virke som man våkner med det samme man lukka øynene noen ganger, mens du egentlig har sovet i 6-7 timer.

De kan måle hjerneaktiviteten og se på skjermen sin når vi drømmer og når det stopper. Drømmenstadiet er i en spesiell del av søvnen som heter R.E.M. (Rapid Eye Movement). De kan se det ved at pupillene flakker kjempefort frem og tilbake under øyelokkene. Har sett det på TV, og den varer ikke så lenge.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
De som forsker på sånt, sier drømmer stort sett bare varer 10-15 minutter i realtid.

8745522[/snapback]

Jeg har hørt at det bare er snakk om sekunder?

 

----

 

Og hvorfor har jeg kun 10.85 k(?) plass til å legge til vedlegg? Har vært sånn i uker..

 

"Vedlegg

Total plass igjen: 10.85k"

Endret av Negotiation
Lenke til kommentar
De som forsker på sånt, sier drømmer stort sett bare varer 10-15 minutter i realtid.

8745522[/snapback]

Jeg har hørt at det bare er snakk om sekunder?

 

----

 

Og hvorfor har jeg kun 10.85 k(?) plass til å legge til vedlegg? Har vært sånn i uker..

 

"Vedlegg

Total plass igjen: 10.85k"

8745634[/snapback]

 

Fordi du har lagt ved filer tidligere, og nå ikke har mer plass (nesten) til å legge ved mer. Du må slette gamle filer du har lagt ved i poster for at du skal få legge til mere.

Lenke til kommentar
Når benytter man titlene kaptein og skipper? Vet at det heter kaptein på militære skip, men det er jo kapteiner på sivile også. Når heter det skipper? Og hvor går forskjellen mellom båt og skip?

8741719[/snapback]

Kaptein er den som er ansvarlig på båten, og den som er høyeste makt.

Skipperen er den som styrer båten =)

8742716[/snapback]

 

Kaptein: Høyeste rang på skipet.

Skipper: Samme som kaptein.

 

(Dette er hvis jeg husker rett, fattern er kaptein)

(Skipper er antageligvis en forkortelse på Skipsfører)

8744748[/snapback]

 

Det stemmer ikke i følge forklaringene som kom før denne.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...