Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørsmål: Ubuntu kan fint installeres på PS3.

 

Hva med Windows XP og Windows Vista?

8741378[/snapback]

PS3 med Cell er en PPC-arkitektur i motsettning til vanlige maskiner som er x86. (Ev. x86-64) Grunnen til at mange GNU/Linuxvarianter kan kjøre på PS3, PC, Mac, Amiga, mobiltelefoner, vaskemaskiner, nettverksroutere og mer er at kildekoden er tilgjengelig til egen kompilering. Det betyr at om du har rette kompilatorer til en ny arkitektur vil du sannsynligvis kunne kompilere mye fra GNU/Linuxverdenen direkte til en ny arkitektur uten store endringer. (Noe er nok native kode, så det er nok et par hull i veien)

 

Windows derimot har lukket kode som betyr at de eneste som har mulighet til å kompilere Windows fra kode er Microsoft. De har gitt ut Windows for DEC Alpha, MIPS R4000, Itanium, x86 og x86-64, og Windows CE for x86, MIPS, ARM, og Hitachi SuperH.

Lenke til kommentar
Ja, hva var gjennomsnitten? for jeg også lurer på det samme.

8741729[/snapback]

Han fikk flua, ikke levealderen på en gjennomsnittlig en.

8741844[/snapback]

 

Vanlige husfluer kan leve en halv måned til en måned i ville forhold, og lenger i laboratoriet.

Lenke til kommentar
hmmm leser ikke adminene "grunnen til hvorfor man har lyst til å bytte nick" ?? for det ser ikke ut som de gjør det.

8742465[/snapback]

Det er stort sett bare meg, Dotten og Ueland som bytter brukernavn. Jeg leser i hvert fall gjennom begrunnelsen. Det trengs ikke spesielt gode grunner for å få gjort byttet så de aller fleste bytter blir godkjent.

Lenke til kommentar
Når benytter man titlene kaptein og skipper? Vet at det heter kaptein på militære skip, men det er jo kapteiner på sivile også. Når heter det skipper? Og hvor går forskjellen mellom båt og skip?

8741719[/snapback]

Kaptein er den som er ansvarlig på båten, og den som er høyeste makt.

Skipperen er den som styrer båten =)

Lenke til kommentar
hmmm leser ikke adminene "grunnen til hvorfor man har lyst til å bytte nick" ?? for det ser ikke ut som de gjør det.

8742465[/snapback]

Jeg sendte inn noe om at informasjon om brukernavnendring var for vanskelig å finne tak i. Tittelen het noe med brukernavnendring. Det var kanskje dumt, for jeg fikk aldri svar. :roll:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...