Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor blir man bare rød på kinnene og nesa, og ikke i resten av ansiktet? For eksempel hvis det blir kaldt eller du starter å bli svett?

8739070[/snapback]

 

Vill tipping: mindre underhudsfett på de områdene? Kanskje det har noe med brusk å gjøre? Nese og ører består stort sett av brusk.

 

edit: eller blodsirkulasjon, når jeg tenker (ser) meg om. Men jeg holder fortsatt fingeren på fett.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
Jeg har en 2Mb(megabit)-linje fra Tele2. I teorien skal man kunne laste ned i en så stor fart, men hvorfor er det ikke slik i praksis? Hastigheten ligger på kun 200-240 kilobit i sekundet. :)

8739998[/snapback]

 

Nedlastningshastigheten ligger nok på 200-240 kiloBYTE i sekundet.

 

Det er 8 bit i en byte, så da stemmer hastigheten din. :)

Lenke til kommentar
Hva skjer om man kjøler en prosessor ned til 0Kelvin, vil den slå seg av eller vil den kunne klokkes uendelig?

8740389[/snapback]

Halvledere får noen merkelige egenskaper som gjør at transistorer slutter å fungere som ønsket når temperaturen blir for lav. Jeg leste en artikkel om det for noen år siden i forbindelse med et rekordforsøk på overklokking der de slet med prosessoren dersom den holdt -196'C ved start. I temperaturområdet ca -200 til -250'C hadde de noen grafer (fra forskningspublikasjoner) som fortalte om halvledernes virkemåte. Det var klart at de var på den nedre grensen av hvilke temperaturer prosessorer og transistorer generelt kan fungere på. Det var vist ingen grafer for under 5K eller noe sånt, men jeg kan ikke tenke meg til at transistorer ville fungere der heller.

Redigert: Jeg finner ikke tilbake til kilden

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Se for deg disse to scenarioene:

 

#1

Jeg fullfører den videregående skolen. Jeg har 20 forskjellige karakterer på vitnemålet; 10 karakterer fra eksamener, og 10 karakterer som er standpunkt i de forskjellige fagene.

 

#2

Jeg gidder ikke å den videregående skolen, men leser heller bøkene hjemme og tar eksamen som privatist i de ti forskjellige fagene. Jeg vil da ikke få noe standpunktkarakter fra lærer, ettersom jeg ikke har hatt noen skolegang.

 

Når jeg er ferdig med eksamnene, vil det da være noen forskjell på de to forskjellige scenarioene?

Endret av Negotiation
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...