Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan utales "Plymouth 'Cuda"?

8705474[/snapback]

 

plimeth

8705578[/snapback]

Sikker?

Hørtes litt rart ut.

8705588[/snapback]

 

Den engelske byen Plymouth uttales i det minste slik: [ˈplɪməθ]. Med normale bokstaver blir det omtrent plimeth, men det er en veldig "slapp" e, om du skjønner. Omtrent som e-en i "spise".

Lenke til kommentar

aspic: Det vil vell variere fra bank til bank uavhengig av deres rutiner. Men jeg har i hvertfall blitt fortalt i banken (dette er dog et par år siden) at om man regner 3 dager er man trygg. Dette gjelder selvsagt bare overføringer innen Norge, utlandet vil være treigere. Det vil etter min erfaring som regel skje mye fortere enn det, men 3 dager var det jeg fikk oppgitt som "worst case scenario".

Lenke til kommentar
Tja. Siden det er lørdag i dag, tror jeg ikke pengene er inne før tidligst mandag. Transaksjoner skjer jo bare på hverdager.

8706090[/snapback]

Trudde det gjekk automatisk eg.. Forbaska at eg ikkje tenkte på det.. No må eg låna penger av slekt og familie :) Uansett, takk for hjelp =) men er det normalt at dei berre "ligg" i systemet då? Dei er verken på den eine kontoen, eller den andre.. Litt scary..

Lenke til kommentar
Tja. Siden det er lørdag i dag, tror jeg ikke pengene er inne før tidligst mandag. Transaksjoner skjer jo bare på hverdager.

8706090[/snapback]

Trudde det gjekk automatisk eg.. Forbaska at eg ikkje tenkte på det.. No må eg låna penger av slekt og familie :) Uansett, takk for hjelp =) men er det normalt at dei berre "ligg" i systemet då? Dei er verken på den eine kontoen, eller den andre.. Litt scary..

8706119[/snapback]

Går bare automatisk innen samme bank. Så lenge man skal til forskjellige banker må man via BBS, og de tar seg helgefri ;-)

 

Pengene "ligger" vell ikke bare i systemet. Det som skjer er at pengene reserveres på din konto frem til transaksjonen gjennomføres. Dersom du betaler med giro derimot blir ikke pengene trukket før transaksjonen faktisk gjennomføres fra din banks side.

 

Blir litt vanskelig å forklare dette siden det er litt teknisk komplisert, men pengene vil aldri klare å forsvinne de vil alltid gå ene eller andre veien. Om de ikke klarer (av en eller annen obskur grunn) ikke bli levert vil de komme tilbake til avsender.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...