Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitter nå og ser på Åndenes Makt på discovery (utrolig morsomt /idiotisk program).

 

Den ene klarsynte personen sitter og beskriver denne personen som har gjort noe slemt ut ifra sine synske evner. En annen fyr sitter og tegner ned en skisse ut i fra beskrivelsene hennes.

 

Mitt spørsmål: Sett at en person sitter og ser på meg samtidig som hun beskriver meg for en tredje person som tegner etter beskrivelsene. Hvor lik vil denne tegningen av meg bli? Vi forutsetter såklart at tegneren ikke ser meg, og beskriveren får heller ikke se på tegningen og korrigere.

8695647[/snapback]

Bumper denne jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Hvordan virker fettfjerning mot bakterier?

8700844[/snapback]

celleveggen består av fett, så den vil da bli brutt ned ved fettfjerning. TROR JEG

Lenke til kommentar
Sitter nå og ser på Åndenes Makt på discovery (utrolig morsomt /idiotisk program).

 

Den ene klarsynte personen sitter og beskriver denne personen som har gjort noe slemt ut ifra sine synske evner. En annen fyr sitter og tegner ned en skisse ut i fra beskrivelsene hennes.

 

Mitt spørsmål: Sett at en person sitter og ser på meg samtidig som hun beskriver meg for en tredje person som tegner etter beskrivelsene. Hvor lik vil denne tegningen av meg bli? Vi forutsetter såklart at tegneren ikke ser meg, og beskriveren får heller ikke se på tegningen og korrigere.

8695647[/snapback]

Bumper denne jeg.

8700951[/snapback]

Det kommer vel an på hvor god personen som skal beskrive deg er til å beskrive det. Da jeg hadde trafikalt grunnkurs hadde vi en forenklet versjon av dette. Satt to og to med ryggen mot hverandre. Den ene fikk en tegning av en figur, og den andre skulle da tegne denne etter beskrivelse fra den andre personen. Det funket ganske greit, men så var det kun figurer, og ikke ett menneske. Men jeg vil anta at det kan bli ganske likt.

Lenke til kommentar

Da blir det jo ikke en "klone" da, da har du en person om har mange like gener som deg (sykdomsgener, + maaasse andre gener). Mener du da å få gjort om på høyde, hårvekst, ansikts trekk osv?

 

Grunnen til at det ikke fungerer med mennesker (tror jeg) er at når du kloner via bioteknologi kan du bruke 2 metoder, (embryosplitting og kjerneoverflytting), og tror ikke et foster ville klare å overleve det, kansje et befruktet egg ville klare det ... Kansje med noe tukling via assister befruktning

 

Correct me if im wrong. Gen teknologien har på ingen måte kommet så langt at man kan gå inn å slå egenskaper av og på ved menneskene.

 

Vet ikke ossen man skulle gjort det med mennesker, men ved planter bruker man spessiele ensymer som klipper på skrått ved DNA trådene og så fester den ønskede egenskapen til DNA'et til tingen du vil gjøre om på.

Lenke til kommentar
Da blir det jo ikke en "klone" da, da har du en person om har mange like gener som deg (sykdomsgener, + maaasse andre gener). Mener du da å få gjort om på høyde, hårvekst, ansikts trekk osv?

Grunnen til at det ikke fungerer med mennesker (tror jeg) er at når du kloner via bioteknologi kan du bruke 2 metoder, (embryosplitting og kjerneoverflytting), og tror ikke et foster ville klare å overleve det, kansje et befruktet egg ville klare det ... Kansje med noe tukling via assister befruktning

 

Correct me if im wrong. Gen teknologien har på ingen måte kommet så langt at man kan gå inn å slå egenskaper av og på ved menneskene.

 

Vet ikke ossen man skulle gjort det med mennesker, men ved planter bruker man spessiele ensymer som klipper på skrått ved DNA trådene og så fester den ønskede egenskapen til DNA'et til tingen du vil gjøre om på.

8701960[/snapback]

Ja slike ting ja, for eksempel få øynene til å stå nærmere hverandre osv.

 

forøvrig skjønte jeg ikke så mye av det andre avanserte greiene du skrev :blush:

Lenke til kommentar

@ TheOats(edit)

 

Hah, er nok heller min feil. Er ikke verdens mester i formulering.

 

Wiki om biotek

 

Hvis du tar gener fra person A for å lage person B men du endrerer litt på dem, da får du ikke en klone.

 

Kloning er det samme som å reprodusere et levende vesen, eller deler av et levende vesen, med identisk arvestoff. Altså, kloner er individer med helt likt arvestoff.

Wiki om kloning

 

 

 

Ergo: du får ingen klone, du får en person som har mange av person A sine egenskaper.

 

Men hoved poenget: Teknologien har ikke kommet så langt av vi kan gå inn og lese det mensklige DNA'et og vite akkurat hva og hvor vi må kutte ut ting.

Det du spør om blir å da ta et mennesklig DNA, så finne ut nøyaktig hva de forskjellige genene er og gjør, så klippe dem ut, og så sette inn noen andres gener.

Endret av DiscoBoB
Lenke til kommentar
hvis noen forskere skulle finne på og spleise en hund\katt\gris(etc) med et menneske, for så og avle dette fram i en mørk kjeller.. hvordan hadde dette sett ut?

8702185[/snapback]

Sannsynligvis ganske dødt.

 

PS. Support og ikke-snodige spørsmål kan man stille i hele resten av forumet. Ett To innlegg er fjernet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

hvor mange molekyler består et gen av, eller en sånn greie imellom DNA-"trådene"?

 

Og hvordan kan egentlig vi tenke rasjonelt, og formulere oss selv? Og har man egentlig en fri vilje? Med tanke på at atomer og molekyler er jo bare bundet sammen. Er organiske stoffer så stabile at de kan forme seg celler, og deretter liv? gir jo egentlig ingen mening :O

Lenke til kommentar
hvor mange molekyler består et gen av, eller en sånn greie imellom DNA-"trådene"?

 

8702288[/snapback]

 

Ett DNA er et molekylpar, hver side av den doble helixen er et molekyl.

Hver av sidene er bygd av sukker, en spess fosforgruppeog en av de fire "basene"og sidene bindes så sammen av hydrogenbindinger.

 

 

ordforklaring baser

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

sakset rett fra wiki

 

DNA er kodet med fire utbyttbare «byggestener», kalt «baser», og kan forkortes A, T, C eller G, etter deres kjemiske betegnelser: Adenin, Tymin, Guanin og Cytosin. Hver base danner par med kun en av de andre basene: A til T, T til A, C til G og G til C. Dette skyldes at adenin og tymin bindes sammen med to hydrogenbindinger, mens guanin og cytosin bindes sammen med tre hydrogenbindinger. Dersom vi har basen «A» på en streng på en dobbelttrådet DNA, vil den bare kunne kople seg sammen med en «T» på den andre, komplementære strengen.

 

 

 

Hvorfor er akkuart, 666 djevelns tall?

Jeg vet at det har noe med dyr eller noe sånt. "De 6..." hva for no?

og hva er 999?

8702330[/snapback]

 

666 - Dyrets tall

Johannes nevner dette i det nye testamentet(under åpenbaringen).

I _noen_ tolkninger av kristendommen er "dyrets tall" noe som er kontrolert av en antikrist

 

Les mer om det på wikipedia ...

 

artikel på norsk

en lengere engelsk artikel

 

999 har jeg ikke hørt noe om

Endret av DiscoBoB
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...