Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Trur nok det.. Såg eit program som foregikk på ein flyplass. Der slakta dei ned måker i hopetal. Dette fordi flya ikkje sku få ei måke i motoren.

Fett nok, for vi bruker å gå rundt og drepe måkeungene når de klekker, fordi vi ikke får tak i eggene.

Tror ikke det er ulovlig å drepe noen ikke-mennesklige dyr, med mindre de er utryddningstruet.

Du går rundt og dreper måkeunger? Fordi du ikke får tak i eggene?

..... :hmm: Forstår ikke helt begunnelsen din?

8686523[/snapback]

Er det ikke en jaktlov inne i bildet her? (Jeg har alltid lurt på om det er lov å kjøre på fugler som sitter i veibanen.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor står det "S" på IFA-pastillen?

8689150[/snapback]

 

Først blandes og kokes råvarene. Massen støpes deretter ut i mel, som har avstøp av IFA pastillen med den kjente S’en på. S’en står for ”salt”, ettersom pastillene har den karakteristiske smaken av salt kombinert med søtsmak. Deretter tørkes pastillene, før de skilles fra støpemelet ved hjelp av børsting og blåsing. Til slutt glanses pastillene og pakkes i esker. IFA-pastillene inneholder slimløsende ingredienser og har derfor en klarnende virkning på svelg og hals. I dag finnes det fire varianter av IFA på markedet.

 

EDIT:

 

Simen, svar gjerne på det med bildene som lagt lenger opp i tråden.

 

Litt OT:

 

Fikk jeg egentlig noe klart svar ang oppretting av "Kryptering"?

 

*purre*

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar
EDIT: Simen, svar gjerne på det med bildene som lagt lenger opp i tråden.

Det må røykes MYE for at PCen skal se sånn ut. Jeg har en kamerat som er storrøyker og han får ikke sin PC til å se så ille ut.

 

Apropos grisete PCer så skulle den gamle PCen som har stått på storkjøkkenet i kantina på jobben kastes. Gjett hvordan den så ut etter å ha trukket matos gjennom viftene i årevis.. :scared: Sikket sammenlignbart med hvordan filteret i avtrekket over komfyren vil se ut etter noen år uten vasking.. :ermm:

 

Litt OT: Fikk jeg egentlig noe klart svar ang oppretting av "Kryptering"?

 

*purre*

8689204[/snapback]

Vi har ikke kommet til noen avgjørelse ennå. Det bruker å ta litt tid siden vi venter på å se hva mange moderatorer mener og alle i forumstyret får stemt.

Lenke til kommentar
EDIT: Simen, svar gjerne på det med bildene som lagt lenger opp i tråden.

Det må røykes MYE for at PCen skal se sånn ut. Jeg har en kamerat som er storrøyker og han får ikke sin PC til å se så ille ut.

 

Apropos grisete PCer så skulle den gamle PCen som har stått på storkjøkkenet i kantina på jobben kastes. Gjett hvordan den så ut etter å ha trukket matos gjennom viftene i årevis.. :scared: Sikket sammenlignbart med hvordan filteret i avtrekket over komfyren vil se ut etter noen år uten vasking.. :ermm:

 

Å fysj! Ja, jeg kan tenke meg hvordan den var.

Jeg har vært borti maskiner med levende dyr før også jeg.

 

Litt OT: Fikk jeg egentlig noe klart svar ang oppretting av "Kryptering"?

 

*purre*

8689204[/snapback]

Vi har ikke kommet til noen avgjørelse ennå. Det bruker å ta litt tid siden vi venter på å se hva mange moderatorer mener og alle i forumstyret får stemt.

8689369[/snapback]

 

Takk, var et slikt svar jeg håpet på.

 

---

 

Hvorfor bråker teipen egentlig?

 

Vi har kjøpt inn noe billig-skvip på jobben. Når det gjelder teip.

Vi skal bruke denne, og den nærmest hyler.

 

Jeg tenker noe i grad at teipen er "tørr" og "sprø".

Kan dette stemme?

 

Ja, pakketeip jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Hvorfor bråker teipen egentlig?

 

Vi har kjøpt inn noe billig-skvip på jobben. Når det gjelder teip.

Vi skal bruke denne, og den nærmest hyler.

 

Jeg tenker noe i grad at teipen er "tørr" og "sprø".

Kan dette stemme?

 

Ja, pakketeip jeg snakker om.

8690096[/snapback]

Båndet fungerer som høytalermembran og tapen slipper nok taket fra rullen i små rykk og napp på noen millimeter eller mindre av gangen. Når man drar tapen raskt av rullen så får man en serie med slike rykk. Med andre ord en rekke vibrasjoner som forplanter seg i "høytalermembranen" og lager lyd.

 

Både limet, båndet og hvordan det dras av spiller sikkert en stor rolle i hvor mye lyd som lages.

Lenke til kommentar
Hva er sjansen for å komme opp i BÅDE skriftlig og muntlig andreåret på videregående? Er det i det hele tatt mulig?

8690106[/snapback]

 

 

I mitt tilfelle regnet jeg og en kompis ut at vi hadde 10% sjanse for å komme opp i eksamen. Skriftlig that is. 20% sjanse for begge da.

 

VG1

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar
2. klasse på min skole fikk beskjed om at enten kom de opp i muntlig eller skriftlig tror jeg.

Jeg kom ikke opp i skriftlig! 1. klasse

8690190[/snapback]

Var en lærer som sa det skjedde ekstremt sjelden at 2.klasse kom opp i begge deler.

 

Det er vel ikke noe problem det vel?

 

Sjangsen er der, det er alt jeg kan si.

Var helt normalt når jeg gikk på skolen.

8690217[/snapback]

Er ikke det en stund siden? :tease:

Kunne tenkt meg et tall, men..

 

Ikke 2. aret. Men 3. aret kommer opp i begge.

Jeg kom opp i fransk skriftlig YES!!

8690432[/snapback]

Satslære her. :)

 

Edit:

Førsteåret kan du komme opp i enten muntlig eller skriftlig.

Andreåret kommer du opp i enten muntlig eller skriftlig.

Tredjeåret kommer du opp i muntlig og skriftlig.

8690515[/snapback]

100% sikker?

Endret av Kibs
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...