Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er dette noe du vet av erfaring eller noe du tenker deg til? Det er jo en grunn til at e-post-adressene står der.

8657210[/snapback]

Alt i den kommunale/offentlige sektor er lovpålagt å svare på spørsmål du sender inn.

Regner likevel med at de har en viss kvalitetskontroll på spørsmål som blir spurt da.

 

 

Hvorfor er h2o en væske ved romtemperatur, mens O2 er en gass?

8658101[/snapback]

Hydrogen =)

 

Molekylet er satt sammen annerledes.

 

 

co2:

 

Har også stusset litt på det der egentlig. Tegnerene er vel misfornøyd med seg selv ^^

Lenke til kommentar
I japanske tegneserier, anime, hvorfor tegnes nesten aldri personene som asiatiske, men lyse(amerikanere?)?

Ja, og hvorfor for vi nesten aldri se at de går på toalettet, eller blunker med øynene?

8658199[/snapback]

 

Pointet, din klovn, er at statister og mindre viktige karakterer er av asiatisk utseende mens hovedpersonene ikke er.

Lenke til kommentar
I japanske tegneserier, anime, hvorfor tegnes nesten aldri personene som asiatiske, men lyse(amerikanere?)?

Ja, og hvorfor for vi nesten aldri se at de går på toalettet, eller blunker med øynene?

8658199[/snapback]

Drite - Hey, Naruto har hatt mage trøbbel 2 ganger i løpet av serien så vidt jeg husker, og det er mer enn nok. Det at det er ekkelt (og ikke relevant for historien) har sikkert noe å si.

 

Blunke - Det synes jeg skjer tålig regelmessig.

Men i filmer (som The cat returns) synes jeg karakterene oppfører seg helt realistisk og er mye bedre animerte.

Lenke til kommentar
Så du tror virkelig at Jens Stoltenberg starter hver dag med å svare på 500 mailer av typen "Hei du er kjekk LOL!!" eller "Hva syns du om narkotikapolitikken!!11"?

8658278[/snapback]

Hva annet kan en statsminister gjøre da?

(Bortsett fra å møte opp på slottsfesten hver fredag og drikke seg drita med kongen.)

Lenke til kommentar
Så du tror virkelig at Jens Stoltenberg starter hver dag med å svare på 500 mailer av typen "Hei du er kjekk LOL!!" eller "Hva syns du om narkotikapolitikken!!11"?

8658278[/snapback]

Hva annet kan en statsminister gjøre da?

(Bortsett fra å møte opp på slottsfesten hver fredag og drikke seg drita med kongen.)

8658340[/snapback]

 

Være med å styre landet?

Lenke til kommentar
Hvorfor går det ikke an å skrive TELE-H-OR? Altså, når jeg skriver dette innlegget nå, så skriver jeg telenor med en H istedenfor N-en dere ser nå. Altså at det blir telefon horeri.

8658486[/snapback]

 

Forumstyret ble vel lei av alle fjortisungene som ikke kan skrive på en saklig måte.

Lenke til kommentar
Så du tror virkelig at Jens Stoltenberg starter hver dag med å svare på 500 mailer av typen "Hei du er kjekk LOL!!" eller "Hva syns du om narkotikapolitikken!!11"?

8658278[/snapback]

 

Kvalitetskontroll

 

Ser du det ordet i innlegget mitt?

 

Og nei, jeg tror ikke at Jens svarer på slike spørsmål.

Jeg tror heller at han har satt staben sin til å gjøre det, med instrukser om hva han synes om de vanligste spørsmålene.

Lenke til kommentar
Hvorfor er h2o en væske ved romtemperatur, mens O2 er en gass?

8658101[/snapback]

Det er et vanskelig spørsmål som har blitt besvart ganske bra allerede. Kort oppsummert så er det bindingskreftene mellom molekylene som avgjør kokepunktet. H2O og O2 har forskjellige bindingskrefter mellom molekylene og dermed forskjellig kokepunkt. Polaritet og hydrogenbindinger er vel det meste av forklaringa.

 

I japanske tegneserier, anime, hvorfor tegnes nesten aldri personene som asiatiske, men lyse(amerikanere?)?

8658151[/snapback]

Jeg synes ikke de ser amerikanske (overvektige) ut. Jeg synes de ser japanske eller japansk-nordeuropeiske ut. Hvis man er født ekstra lys i huden til å være japaner og i tillegg farger håret blondt så er man langt på vei mot sånn anime-tegningene ser ut.

 

Er det slik at hasjplanter er forbudt å dyrke verden over? Isåfall, er ikke dette feil, at vi mennesker skal utrydde en plante ?! Det er jo ofte oppe i mediene at vi må passe naturen rundt oss slik at plante/dyrelivet forsvinner..

8658509[/snapback]

Det er ikke forbudt i hele verden. I Nederland er det lov til å ha inntil 4 planter til personlig bruk. Det er sikkert en god del flere land der veksten er lov, f.eks der de vokser naturlig. Det finnes forresten flere varianter av planten, bare noen få varianter gir rikelig med THC og noen av sortene er vel delvis podet frem til å ha et stort innhold av THC. Podede planter er delvis "kunstige" og dermed ikke en del av den naturlige floaen og faunaen.

 

Frichassé: Det stemmer. Enkelte ord blir automatisk rettet/sensurert.

Lenke til kommentar
Er det slik at hasjplanter er forbudt å dyrke verden over?

Isåfall, er ikke dette feil, at vi mennesker skal utrydde en plante ?! Det er jo ofte oppe i mediene at vi må passe naturen rundt oss slik at plante/dyrelivet forsvinner..

8658509[/snapback]

Nei, dette er ikke ulovlig. Hasjplanter brukes ikke bare til å ruse en, men også til å utvinne forskjellige substanser til bruk i husholdningen.

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar
I japanske tegneserier, anime, hvorfor tegnes nesten aldri personene som asiatiske, men lyse(amerikanere?)?

Ja, og hvorfor for vi nesten aldri se at de går på toalettet, eller blunker med øynene?

8658199[/snapback]

 

Vil du se de gå på do?

8658983[/snapback]

 

En annen ting er at Donald Duck går naken rundt i huset og ute hele dagen, men slenger et håndkle rundt seg når han er ferdig i dusjen.

 

Nok om det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...