Neptun_ Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 trenger planter sol, varme eller begge deler for å vokse? 8647714[/snapback] Generelt trenger planter kun sol, vann og CO2 for å vokse. redigert: For å drive fotosyntese dette ja. De trenger vel flere stoffer for å vokse. Men varme er ingen nødvendighet, så lenge ikke vannet i dem fryser. 8647779[/snapback] Planter trenger ikke sol for å vokse, de trenger temperatur. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Har store sykehus egne ansatte til å overbringe kjipe beskjeder til pasienter og pårørende, i tilfelle legen ikke orker å gjøre det selv? Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 trenger planter sol, varme eller begge deler for å vokse? 8647714[/snapback] Generelt trenger planter kun sol, vann og CO2 for å vokse. redigert: For å drive fotosyntese dette ja. De trenger vel flere stoffer for å vokse. Men varme er ingen nødvendighet, så lenge ikke vannet i dem fryser. 8647779[/snapback] Planter trenger ikke sol for å vokse, de trenger temperatur. 8647836[/snapback] Trenger sol jo? De må jo drive fotosyntese. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Trenger sol jo? De må jo drive fotosyntese. 8647920[/snapback] Det sto at de ikke trenger sol for å vokse. Hva de trenger for å drive fotosyntese er en annen sak. Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Trenger sol jo? De må jo drive fotosyntese. 8647920[/snapback] Det sto at de ikke trenger sol for å vokse. Hva de trenger for å drive fotosyntese er en annen sak. 8647929[/snapback] De må jo drive fotosyntese for å vokse da, kind of... Lenke til kommentar
Scorpy Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Det er en grunn til at planter ofte oppbevares i drivhus. Der er det akkurat like mye sol som utenfor, men temperaturen er betydelig høyere. Planter trenger både lys og varme for å vokse Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Det er en grunn til at planter ofte oppbevares i drivhus. Der er det akkurat like mye sol som utenfor, men temperaturen er betydelig høyere. Planter trenger både lys og varme for å vokse 8648470[/snapback] Det er stadig sol som er det viktigste. Sol, vann og karbondioksid så kan plantene drive fotosyntese, som lager glukose. Dette kan de omvandle videre til cellulose, som er den viktigste byggestenen i planter. Fordelen med varme er at alle reaksjoner går fortere, og jeg tror faktisk den store fordelen med drivhus er at man kan bestemme luftfuktighet. Om det blir for tørt vil det fordampe store mengder vann igjennom porer i bladene, noe som fører til at porene lukkes. Da kommer det ikke karbondioksid inn, og fotosyntesen stopper opp. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Hvordan er prossessen og prisen for å skaffe seg et nytt førerkort når man har mistet det gamle? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Jeg prøvde hvertfall å dra fram ord som Vorspiel og nachspiel når jeg var sammen med en haug tyskere, og de så bare rart på meg og sa (på engelsk) at de ikke skjønte hva jeg mente med det. Lenke til kommentar
ronny-andre Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Hvordan er prossessen og prisen for å skaffe seg et nytt førerkort når man har mistet det gamle? 8648667[/snapback] Da fornyer du det bare. Koster vel enten 200 eller 300 kr! Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Hvor mye burde man få i honorar fra dagbladet, for forsidebilde på nettsiden deres? Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Hvor mye burde man få i honorar fra dagbladet, for forsidebilde på nettsiden deres? 8648990[/snapback] Dette? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 100 spenn? dunno Hvorfor er hjertet den eneste musklen som ikke blir "sliten"/ødlagt? Hjerte musklen slår jo hele tiden, og skulle man trent like mye med hånda ville man jo fått store mangder melkesyre osv. + ødlagt musklen. Hjertet er jo en muskel som starter å jobbe tidlig og fortsetter i nesten samme tempo hele livet ... ----- Har diskutert dette med en venn nå en stund ... Er Vikens fibernett akvarie funksjon (bakrunds bilde som bla. peis) animert eller filmet? Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Er det mulig å bruke Windows XP uten mus? Endret 19. mai 2007 av The_Fire Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Hvor mye burde man få i honorar fra dagbladet, for forsidebilde på nettsiden deres? 8648990[/snapback] Jeg ville sagt minst 500,- Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Er det mulig å bruke Windows XP uten mus? 8649058[/snapback] Jeg vet ikke om Windows starter uten mus, men når du først har kommet inn er det ikke noe problem.Alt + Tab skifter program Tab skifter mellom knapper osv. Mellomrom haker av bokser (som først blir markert av Tab) Knappen mellom Ctrl og Win åpner høyreklikk. Windows-tasten åpner start-menyen. Alt + F4 lukker programmer. Alt + bokstaven over streken i menyen åpner menyen. osv... Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Er det mulig å bruke Windows XP uten mus? 8649058[/snapback] I en periode da musen var kaputt brukte jeg bare tastaturet, og det funker fint. Du lærer mange hotkeys også. Alle essensielle ting en bruker XP for (altså, ikke mange spill, o.l.), trenger ikke mus. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 hva er forskjellen på Sannsynlighet og Odds? Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 hva er forskjellen på Sannsynlighet og Odds? 8649977[/snapback] Er ikke det det samme da? Lenke til kommentar
Scorpy Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Sannsynlighet: Hvor stor sjanse det er for at noe skal skje Odds: 1. Det antall ganger gevinsten er større enn innsatsen ved totalisatorspill hesten gav dagens høyeste odds 2. Forhåndstips, vinnersjanser ha alle odds mot seg (Kilde: http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html) Lenke til kommentar
Ich bin hier Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Hva er det som gjør tallet 64 så spesielt?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg