Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor står det at melkekartonger osv skal vendes før bruk, når jeg åpner de så renner alt ut.... :p

8626874[/snapback]

Poenget er jo at du skal vende og vende tilbake slik at eventuelle biter av frukt og slikt blir blandet. For eksempel Litago jordbær, der er det bilde av ei ku opp ned.
Lenke til kommentar
Ok, litt dumt spørsmål, men naturfaglærern min ville ikke svare meg, så jeg spør her:

Hvis det er to tvillingpar. to gutte-tvillinger, og to-jentetvillinger (jentene og guttene er ikke i slekt) og hvis guttetvillingene heter eks. Kåre og Kjell, og jentetvillingene Anine og Kathrine.

Og en dag gifter Kåre og Anine seg, og Kjell og Kathrine.

Hvis Kåre og Anine får barn, og Kjell og Kathrine får barn. La oss si at det er gutt.. Blir guttene like?  :!:

Åja.. Glemte å si det.. eneggende tvillinger..

8626797[/snapback]

Nei, de blir ikke like, på samme måte som at din mor og far ikke får like barn hver gang de får barn.

 

Men du skal slettes ikke se bort i fra at de to barnene ligner litt på hverandre, ettersom de er relatert.

Endret av Negotiation
Lenke til kommentar
Ok, litt dumt spørsmål, men naturfaglærern min ville ikke svare meg, så jeg spør her:

Hvis det er to tvillingpar. to gutte-tvillinger, og to-jentetvillinger (jentene og guttene er ikke i slekt) og hvis guttetvillingene heter eks. Kåre og Kjell, og jentetvillingene Anine og Kathrine.

Og en dag gifter Kåre og Anine seg, og Kjell og Kathrine.

Hvis Kåre og Anine får barn, og Kjell og Kathrine får barn. La oss si at det er gutt.. Blir guttene like?  :!:

Åja.. Glemte å si det.. eneggende tvillinger..

8626797[/snapback]

De vil vel ligne like mye på hverandre som om de var søsken.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så dårlig kvalitet på overvåkningskameraer og i sort/hvitt?

8625274[/snapback]

Kvalitet på overvåkingskameraer var tidligere et stort problem. Det var ofte vanskelig eller umulig å identifisere personer f.eks i forbindelse med tyveri/ran/innbrudd. Grunnen til den lave kvaliteten var todelt: Begrenset lagringsplass. (f.eks VHS-tape på super-low-speed) og dårlige bildesensorer.

 

Men det har forbedret seg mye i hvert fall det siste tiåret. Nå får man overvåkningskameraer med svært god kvalitet til en pris som er overkommelig for de fleste bedrifter. Men jeg regner med det fortsatt er mange bedrifter som sitter med gammelt utstyr.

 

En bedrift jeg jobbet i for 3 år siden hadde et gammelt overvåkingskamera av dårlig kvalitet. Der var det en tyv som stakk av med varer for 30.000 kr, men opptaket var så dårlig at det hadde null verdi i etterforskinga av saken. Det kunne ikke blitt brukt som bevismateriale om de hadde funnet tyven.

Lenke til kommentar

Og sa var det jo den saken pa nyhetene, da hun ene damen stjal en laptop. Men databutikken kunne ikke bruke videoopptaket.

 

Hvorfor står det at melkekartonger osv skal vendes før bruk, når jeg åpner de så renner alt ut.... :p

8626874[/snapback]

Poenget er jo at du skal vende og vende tilbake slik at eventuelle biter av frukt og slikt blir blandet. For eksempel Litago jordbær, der er det bilde av ei ku opp ned.

8627002[/snapback]

 

Det var en som sendte mail til Tine, og klaget. Han fikk tilbake en sjekk pa 50kr og en beklagelse.

Lenke til kommentar
Jeg snakker om faktiske år, og ikke 21 fengselsår med strafferabatter og alt det tullet der.

8627703[/snapback]

Jeg ble litt usikker nå. Livsvarig straffearbeid som ble praktisert tidligere går nok ikke under fengsel. Jeg er likevel ganske sikker på at en eller annen stakkar har sittet inne veldig lenge en eller annen gang i løpet av Norges historie.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...