Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

- Hva er det som er negativt med "e-paper" siden det ikke er å se på markedet?

 

- Mulig jeg ikke har merket det før, men ca 2mm av neglen innenfor det hvite ytre er lysehvitt/gulaktig. Det blir liksom 2 deler av det hvite. Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Hva er det som er negativt med "e-paper" siden det ikke er å se på markedet?

 

- Mulig jeg ikke har merket det før, men ca 2mm av neglen innenfor det hvite ytre er lysehvitt/gulaktig. Det blir liksom 2 deler av det hvite. Hvorfor det?

8609371[/snapback]

 

Regner med at pris har noe å gjøre med dette.

 

Fordi som ikke vet hva dette er:

http://en.wikipedia.org/wiki/EPaper

 

Det med neglen kan jeg ikke si jeg kjenner meg igjen på.

Kan være røyking som har forårsaket det.

Lenke til kommentar

Lurer på om det er noen her som kan ha en god forklaring til at ordet "tunfisk" ikke står nevnt i min gigantiske fransk-ordbok med flere tusen oppslagsord, mens min lille, søte lomme-italiensk-ordbok ramser opp ordet som den selvfølgeligste ting i verden?

Lenke til kommentar
Kanskje de ikke har det ordet pa fransk? Jeg fant det ikke i min ordbok heller :o

 

Tror det uttales |ton| eller noe sant.

8611275[/snapback]

Det er nok thon. Fant det ut senere.

 

tunfisk thon m

 

fant det på ordnett.no

:)

8611504[/snapback]

:yes:

 

Spørsmålet er bare hvorfor det ikke står i ordboka. :hrm:

Lenke til kommentar
Om man vil rapportere en bruker for noe annet enn denne personens post(er), skal man da bruke "Rapporter"-knappen under en av postene til vedkommende? Eller er det kanskje en annen metode man skal bruke i ett slikt tilfelle?

8611677[/snapback]

Bare rapporter på en av vedkommendes poster med forklaring på hva det er du rapporterer.

 

Hva er de arkene som man legger på en overhead kalt? noe med trans...

8611802[/snapback]

Transparent

Lenke til kommentar
Jeg mente å huske at tunfisk også hadde et annet navn, og ganske riktig, "makrellstørje" er iflg. ordboken synonymt. Har du slått opp på det også?

8611885[/snapback]

Nei, for det er ikke det ordet jeg assosierer med fisken jeg kaller tunfisk. Da særlig ikke på en stressa tentamen.

Og jeg har ikke ordboka her.

Lenke til kommentar
Lurer nemlig på om "tunfisk" er en noe nyere benevnelse, og hvis ikke boken er blitt revidert på en stund, er det kanskje ikke så rart.

8611905[/snapback]

Kan da ikke være SÅ ny. Men takk uansett. Jeg skal sjekke det i morgen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...