Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Nytt spørsmål:

 

 

Hva kaller man en person fra verdensdelen Amerika? Amerikaner? Amerikanere er jo slike som bor i USA, så kaller man en person fra Brasil eller Equador for amerikanere blir det bare system i rotet.

 

:dontgetit:

8600230[/snapback]

Jeg snakket med en fra canada en gang. Den personen mente at en Kanadier ikke er en amerikaner, det er det bare folk fra USA som er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan fjerner man et emne fra mine innlegg?

8603259[/snapback]

Lar være å poste i det en stund, og så forsvinner det til slutt (håper jeg). Eller håp at det emnet blir slettet eller glemt av alle, så forsvinner det nedover på lista. :)

Endret av Kibs
Lenke til kommentar
Nytt spørsmål:

 

 

Hva kaller man en person fra verdensdelen Amerika? Amerikaner? Amerikanere er jo slike som bor i USA, så kaller man en person fra Brasil eller Equador for amerikanere blir det bare system i rotet.

 

:dontgetit:

8600230[/snapback]

Jeg snakket med en fra canada en gang. Den personen mente at en Kanadier ikke er en amerikaner, det er det bare folk fra USA som er.

8602875[/snapback]

 

 

Du kaller de for latin-amerikanere. :)

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

Har høy "forbrenning" noe med at man må på do kort tid etter man har spist?

 

Spiste nettop en god og stor middag, og som oftest så må jeg på do ganske tjapt etterpå (1-2t)

 

Har dette noe med høy "forbrenning" å gjøre eller er det fordi magesekken da presser mer på urinblæren og tarmer?

 

*tusle for å renske rørsystemet*

Lenke til kommentar
Kan man dø av musikk?

8603506[/snapback]

 

Hvordan skal man dø av musikk? Musikk har blitt tatt i bruk i avhørsmetoder: Høy "stygg" musikk 24/7 gjør at du ikke får sove eller samle tankene dine.

 

Ja, du kan dø av for høy(?) lydfrekvens, men det er ikke selve låten du dør av :p

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Har høy "forbrenning" noe med at man må på do kort tid etter man har spist?

 

Spiste nettop en god og stor middag, og som oftest så må jeg på do ganske tjapt etterpå (1-2t)

 

Har dette noe med høy "forbrenning" å gjøre eller er det fordi magesekken da presser mer på urinblæren og tarmer?

 

*tusle for å renske rørsystemet*

8603503[/snapback]

Da har du meget god forbrenning. Tror det tar noe med tre timer pluss/minus for maten å dra gjennom tynntarmen. Men selv har jeg opplevd dette fenomenet. Noen med bedre kunnskap kan nok gi et svar.

 

Hva gjør magen når den rumler?

8603509[/snapback]

Det er luft som forflytter seg gjennom tarmsystemet. Man sier gjerne at når magen rumler, så er man sulten, og det er selvfølgelig sant. Grunnen til at man hører magen rumle kraftigere når man er sulten er ganske enkelt at det er ekko. Magen er nemlig tom, og lyden blir ikke dempet av tarminnhold. :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er ikke så lurt å bruke blyant i romskip, da det fine støvet når inn til elektronikken og kortslutter alt ;)

Hah.

Da lurer jeg på en ting...

Mens USA forsket på en penn som fungerte i vektløs tilstand i flere år, hvorfor brukte da Russerne blyanter?

 

Eller var du ikke seriøs? :blush:

Lenke til kommentar
Det er ikke så lurt å bruke blyant i romskip, da det fine støvet når inn til elektronikken og kortslutter alt ;)

Hah.

Da lurer jeg på en ting...

Mens USA forsket på en penn som fungerte i vektløs tilstand i flere år, hvorfor brukte da Russerne blyanter?

 

Eller var du ikke seriøs? :blush:

8603692[/snapback]

Akkurat det du sikter til der nå er en myte, russerne brukte heller ikke blyant, av nevnte årsak.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...