Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Taper en brus kvalitet om den fryses ned og tines opp igjen? Og blir kvaliteten annerledes om man tiner den fort opp?

8599675[/snapback]

Jeg tror ikke det blir noen forskjell om du lar brusen være tint en stund sånn at den blander seg godt igjen etter opptininga. Frysing medfører at brusen skiller seg. Altså at sukkerinnhold, CO2-innhold og andre ingredienser ligger på ulike plasser i isen. De iskrystallene som fryser først inneholder nesten rent vann, mens de som fryser sist har mye sukker og CO2. Iskrystallene tiner helst i motsatt rekkefølge av det de frøs.

 

Hvor fort brusen tiner tror jeg ikke spiller noen rolle så lenge du lar den stå å "jevne seg ut" en stund etterpå.

8600197[/snapback]

Jeg rekner med at du her ikke snakker om dypfrysing? Jeg kan nemlig bekrefte at både cola zero og pepsi max smaker pyhon etter at flaskene har bltt tina opp fra en dypfryst tilstand.

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nytt spørsmål:

 

 

Hva kaller man en person fra verdensdelen Amerika? Amerikaner? Amerikanere er jo slike som bor i USA, så kaller man en person fra Brasil eller Equador for amerikanere blir det bare system i rotet.

 

:dontgetit:

8600230[/snapback]

 

Folk fra Brasil blir ihvertfall kalt brasilianere, så det er nok sånn at folk fra USA blir kalt amerikanere... for når man snakker om Amerika, så vil nok de fleste tenke USA, og ikke verdensdelen Amerika tror jeg...

Endret av SilentAngel
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Taper en brus kvalitet om den fryses ned og tines opp igjen? Og blir kvaliteten annerledes om man tiner den fort opp?

8599675[/snapback]

Jeg tror ikke det blir noen forskjell om du lar brusen være tint en stund sånn at den blander seg godt igjen etter opptininga. Frysing medfører at brusen skiller seg. Altså at sukkerinnhold, CO2-innhold og andre ingredienser ligger på ulike plasser i isen. De iskrystallene som fryser først inneholder nesten rent vann, mens de som fryser sist har mye sukker og CO2. Iskrystallene tiner helst i motsatt rekkefølge av det de frøs.

 

Hvor fort brusen tiner tror jeg ikke spiller noen rolle så lenge du lar den stå å "jevne seg ut" en stund etterpå.

8600197[/snapback]

Jeg rekner med at du her ikke snakker om dypfrysing? Jeg kan nemlig bekrefte at både cola zero og pepsi max smaker pyhon etter at flaskene har bltt tina opp fra en dypfryst tilstand.

8600228[/snapback]

Jeg tenkte på dypfryst ja, men det kan godt hende jeg tar feil. Har du latt brusen stå lenge (mange timer) etter opptining? Kanskje det er noe som gjelder sukkerfrie cola-sorter? Men jeg må si meg litt usikker. Jeg drikker ikke så mye brus (kanskje annenhver uke) men har vært uheldig å glemme de for lenge i fryseren noen ganger.

 

@Amerikanere: Et samlenavn på søramerikanere og mellomamerikanere er latinamerikanere. Men da faller både Canadiere, Jamaikanere og flere karibiske stater utenfor begrepet.

Lenke til kommentar
Nja, Paint er dårlig til det. Photoshop er best siden du har en shift + museklikk funksjon som gir deg rette linjer.

8600457[/snapback]

 

Hva om jeg ikke har Photoshop, og ikke har noen mulighet til å kjøpe det? :p

har PhotoFiltre og Irfanview... åsså noe som heter... Photoflix elr hva det var...

Lenke til kommentar
lurer litt på hvorfor de stygge fulgene må synge utenfor vinduet hver morgen!

8599102[/snapback]

Rent teknisk er det fordi de synger for å skaffe seg en make og for å definere sine territorier. De begynner om morgenen så snart det blir lyst.

 

For mange er det mest merkbart på søndagene. Eller for å si det mer "poetisk":

Det var en søndag morgen etter lørdag natt /

fuglene gikk ute og trampet som besatt.

Endret av Codename_Paragon
Lenke til kommentar
Hva kaller man en person fra verdensdelen Amerika? Amerikaner? Amerikanere er jo slike som bor i USA, så kaller man en person fra Brasil eller Equador for amerikanere blir det bare system i rotet.

 

Hele "den nye verdenen" heter forøvrig the Americas, og alle som bor der er teknisk sett amerikanere. I de fleste land i the Americas forstår de amerikanere som alle som bor på kontinentene, og det gjelder også i USA rent lovlig sett, men ikke i praksis slik språket der blir brukt. Så jeg vil si at så lenge du ikke snakker med en fra USA bør du kunne bruke ordet amerikaner, gjerne ved å første gang legge til "of the Americas".

 

Les mer her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Use_of_the_word_American

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...