Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Er fruktsukker sunnere enn vanlig sukker? Hvorfor koster hvitt sukker mindre enn brunt sukker? Varr i sukkeravdelingen i dag, det endte med at jeg kjøpte en pakke fruktsukker.

8596225[/snapback]

Mange som sier at fruktose er et sunnere alternativ til vanlig sukker (sukrose), med tanke på den lave glykemiske indeksen (mindre blodsukker til blodet). Men i og med at fruktose er et monosakkarid går det mye fortere å forbrenne i kroppen enn sukrose som er et disakkarid. Derfor kommer det litt ann på hva du vektlegger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pengespill som involverer flaks er vel forbeholdt tippeselskaper som Norsk Tipping og Unibet.

 

TCM er på sin side en blanding av flaks, dyktighet og svindel. Det er vel ulovlig, men jeg tviler på at du kommer til å bli utsatt for en razzia sånn med det første, men ikke forvent at jeg kommer og spiller med deg. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Hva sier loven mot å sette opp et bord i gata, og la folk spille Three Card Monte for penger? Hva er eventuelt loven for det i danmark?

 

For de som ikke vet hva TCM er, se her

8596778[/snapback]

Var i Sverige noen dager. Da var det folk som gjorde dette på samme plassen, alle dagene jeg var det, uten å bli tatt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Hvor mye øl må man drikke før man begynner å bli beruset?

8597413[/snapback]

 

Det kommer jo helt ann på personen.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Hvor mye øl må man drikke før man begynner å bli beruset?

8597413[/snapback]

 

Hva er beruset?

Jeg kan kjenne alkoholen i blodet hvis jeg drikker i flaske øl, men jeg er like kjapp og frisk som ellers.

 

Tror også det kommer anpå hvor god helse leveren din er i.

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer en metalldetektor?

8597569[/snapback]

Den består av en spole i enden, en stang og en boks med batteri og elektronikk. Elektronikken sørger for å sende elektrisike pulser til spulen med korte mellomrom. Spolen induserer (lager) et magnetfelt. Dette lager i sin tur en elektrisk strøm som går gjennom elektrisk ledende materialer som ligger f.eks i bakken. Det som skal søkes må altså lede strøm men trenger ikke å være i kontakt med metallsøkeren. Strømmen som går gjennom tingen i bakken lager sitt eget magnetfelt i et kort øyeblikk når magnetfeltet til spolen slåes av. Restmagnetfeltet induserer (lager) en strøm i spolen som igjen føles av metalldetektoren.

 

Den lange forklaringen finner du her.

(linken er fikset)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Hvor mye øl må man drikke før man begynner å bli beruset?

8597413[/snapback]

Kommer ann på mye... Hvor fort man drikker, hvor tung man er, om man er vant til å drikke, og på personen...

 

Men man blir neppe full før man har drukket 2 liter øl :p Drikker jeg med jevnt tempo må 5-6 liter til før jeg blir ordentlig beruset. Men man merker det selvsagt mye før.

Lenke til kommentar
Hvor mye øl må man drikke før man begynner å bli beruset?

8597413[/snapback]

Kommer ann på mye... Hvor fort man drikker, hvor tung man er, om man er vant til å drikke, og på personen...

 

Men man blir neppe full før man har drukket 2 liter øl :p Drikker jeg med jevnt tempo må 5-6 liter til før jeg blir ordentlig beruset. Men man merker det selvsagt mye før.

8597638[/snapback]

Jeg vil si at man er beruset innen første ølflaska går ned. Å være beruset er at man er ruset. Etter en øl begynner jeg allerede å snakke bittelittegrann høyere. Siden det ikke skyldes noe annet enn alkoholen, er det en rus.

Lenke til kommentar
*snip*

8586685[/snapback]

 

EDIT: Når dere først snakker om baller( :tease: ), hvorfor gjør det så sinnsykt vondt å bli sparka/slått i ballene?

8594801[/snapback]

 

Visceral pain originates from body's viscera, or organs. Visceral nociceptors are located within body organs and internal cavities. The even greater scarcity of nociceptors in these areas produces pain that is usually more aching and of a longer duration than somatic pain. Visceral pain is extremely difficult to localize, and several injuries to visceral tissue exhibit "referred" pain, where the sensation is localized to an area completely unrelated to the site of injury. Myocardial ischaemia (the loss of blood flow to a part of the heart muscle tissue) is possibly the best known example of referred pain; the sensation can occur in the upper chest as a restricted feeling, or as an ache in the left shoulder, arm or even hand. "The brain freeze" is another example of referred pain, in which the vagus nerve is cooled by cold inside the throat. Referred pain can be explained by the findings that pain receptors in the viscera also excite spinal cord neurons that are excited by cutaneous tissue. Since the brain normally associates firing of these spinal cord neurons with stimulation of somatic tissues in skin or muscle, pain signals arising from the viscera are interpreted by the brain as originating from the skin. The theory that visceral and somatic pain receptors converge and form synapses on the same spinal cord pain-transmitting neurons is called "Ruch's Hypothesis".

 

EDIT: Nociceptorer er altså smerteoppfattende nevroner.

Endret av jhsveli
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...