Iyon Skrevet 12. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2007 Jeg er fristet til å svare urinrøret, på bakgrunn av beretninger fra folk som har tatt klamydiatest på gamlemåten, ouch! Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 12. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) *snip* 8586685[/snapback] Blir ikkje det feil per meter? Det er 1000 m i en km, altså må det deles på 1000, noe som blir 75000 på jernbane, 30000 på 2-fils motorvei. Eller surrer eg fryktelig nå? EDIT: Når dere først snakker om baller( ), hvorfor gjør det så sinnsykt vondt å bli sparka/slått i ballene? Endret 12. mai 2007 av Pusur1993 Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 12. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2007 Hva skjer dersom man dypper en sigar i sprit, lar den tørke, for så å tenne den på? Kommer det til å gi en større effekt, eller er det bare noe fjortispjatt? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2007 Hvis sigaren har tørket, tyder jo det på at alkoholen har fordampet. Med mindre alkoholen trekker inn i sigaren slik at det ser ut som at den har tørket. Jeg tror ikke det funker siden alkohol fordamper som bare juling. Uansett tror jeg at alkoholen vil brenne vekk når du tenner på sigaren. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 12. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2007 Om man blander norske Mentos og Cola Light, får man samme effekten som de USA produserte Mentos og Diet Coke? Mentos er vel sikker den samme, men er colaen jeg er mistenksom mot, fordi jeg har aldri hørt om dette før. Slik som folka i disse videoene driver med. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 12. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2007 Det var noen raringer på skolen som testet det ut i et friminutt, og det funka. Ikke fullt så effektive som de på diverse videoer, men artig nok å se på. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 12. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2007 Om man blander norske Mentos og Cola Light, får man samme effekten som de USA produserte Mentos og Diet Coke? Mentos er vel sikker den samme, men er colaen jeg er mistenksom mot, fordi jeg har aldri hørt om dette før. Slik som folka i disse videoene driver med. 8595330[/snapback] Lurer jeg også på. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 12. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Noen som kan gi meg en oversikt over alle trygdeordningene vi har i Norge? Nei, det er ikke leksehjelp. Endret 12. mai 2007 av Mr. Crowley Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 12. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2007 Ganske effektivt her, halve 1.5L flasken føyk opp i luften med en gang jo. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2007 En tulling på jobb gjorde det med ei flaske. Resultat: korka eksploderte mens de sparka flaska rundt, han fikk korka i foten og gikk med krykker i 3 uker. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 12. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2007 Fenomenet som oppstår når man blander mentos og Cola kan forklares med et enkelt ord: "overflatespenning" (noe som kan forklare hvordan Jesus gikk på vannet, akkurat som vannløperne =P). Når man slipper Mentosen ned i colaen vil overflatespenningen i vannet minke og det vil bli dannet bobler (grunnet porene i Mentosen). Dette gjør at CO2'en i Colaen ikke lenger vil bli demmet opp. Som et resultat av dette dannes det undertrykk og væske vil sprute opp av flasken. Om man bruker sukralose eller aspartam bør ikke gjøre noen forskjell. Prinsippet er uansett det samme. Det er karbondioksiden og porene i mentosen som skaper reaksjonen. Et lignende "eksperiment" man kan prøve er å spise Knott mens man har munnen full av Cola. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 12. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2007 snip! 8595911[/snapback] = Luft i magan og prompis tre uker i etterkant.. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 12. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) En tulling på jobb gjorde det med ei flaske. Resultat: korka eksploderte mens de sparka flaska rundt, han fikk korka i foten og gikk med krykker i 3 uker. 8595851[/snapback] Fikk han lønn i den perioden siden det var en "yrkesskade"? :!: Endret 12. mai 2007 av Fruktkake Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2007 Kan man kjøpe aspartam eller sukralose på internett? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 12. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2007 snip! 8595911[/snapback] = Luft i magan og prompis tre uker i etterkant.. 8595944[/snapback] Jeg holder en knapp på prosjektiloppkast. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 12. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Kan man kjøpe aspartam eller sukralose på internett? 8595957[/snapback] Natreen inneholder cyklamat Canderel inneholder aspartam Splenda inneholder sukralose Alle disse er så vidt jeg vet fritt tilgjengelige i butikk og / eller på nett. redigert: trykkfeil Endret 12. mai 2007 av Zlatzman Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2007 Hvilken font bruker de i den trykkede versjonen av Stavanger Aftenblad? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 12. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2007 Er fruktsukker sunnere enn vanlig sukker? Hvorfor koster hvitt sukker mindre enn brunt sukker? Varr i sukkeravdelingen i dag, det endte med at jeg kjøpte en pakke fruktsukker. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 12. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2007 Fruktsukker som i den slags sukker det er i frukt eller? Det anbefales vel å spise frukt viss man har lavt blodsukker, i stedetfor andre søtsaker. Har egentlig ikkje peiling men ^^ Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 12. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2007 Er fruktsukker sunnere enn vanlig sukker? Hvorfor koster hvitt sukker mindre enn brunt sukker? Varr i sukkeravdelingen i dag, det endte med at jeg kjøpte en pakke fruktsukker. 8596225[/snapback] Det er ikke spesielt sunt nei. Inneholder like mye energi pr. gram som vanlig sukker, og ikke noe annet enn det. Har visstnok litt andre virkninger enn sukrose og glukose, men jeg vet ikke nok om det til å uttale meg om akkurat det. Totalt sett tror jeg ikke det er så veldig mye forskjell på om du bruker vanlig sukker eller fruktose så lenge du begrenser mengdene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg