Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*snip*

8586685[/snapback]

 

Blir ikkje det feil per meter? Det er 1000 m i en km, altså må det deles på 1000, noe som blir 75000 på jernbane, 30000 på 2-fils motorvei. Eller surrer eg fryktelig nå?

 

EDIT: Når dere først snakker om baller( :tease: ), hvorfor gjør det så sinnsykt vondt å bli sparka/slått i ballene?

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar

Hvis sigaren har tørket, tyder jo det på at alkoholen har fordampet. Med mindre alkoholen trekker inn i sigaren slik at det ser ut som at den har tørket. Jeg tror ikke det funker siden alkohol fordamper som bare juling.

Uansett tror jeg at alkoholen vil brenne vekk når du tenner på sigaren.

Lenke til kommentar

Fenomenet som oppstår når man blander mentos og Cola kan forklares med et enkelt ord: "overflatespenning" (noe som kan forklare hvordan Jesus gikk på vannet, akkurat som vannløperne =P). Når man slipper Mentosen ned i colaen vil overflatespenningen i vannet minke og det vil bli dannet bobler (grunnet porene i Mentosen). Dette gjør at CO2'en i Colaen ikke lenger vil bli demmet opp. Som et resultat av dette dannes det undertrykk og væske vil sprute opp av flasken.

 

Om man bruker sukralose eller aspartam bør ikke gjøre noen forskjell. Prinsippet er uansett det samme. Det er karbondioksiden og porene i mentosen som skaper reaksjonen. Et lignende "eksperiment" man kan prøve er å spise Knott mens man har munnen full av Cola. :)

Lenke til kommentar
Kan man kjøpe aspartam eller sukralose på internett?  :roll:

8595957[/snapback]

Natreen inneholder cyklamat

Canderel inneholder aspartam

Splenda inneholder sukralose

 

Alle disse er så vidt jeg vet fritt tilgjengelige i butikk og / eller på nett.

 

redigert: trykkfeil

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar
Er fruktsukker sunnere enn vanlig sukker? Hvorfor koster hvitt sukker mindre enn brunt sukker? Varr i sukkeravdelingen i dag, det endte med at jeg kjøpte en pakke fruktsukker.

8596225[/snapback]

Det er ikke spesielt sunt nei. Inneholder like mye energi pr. gram som vanlig sukker, og ikke noe annet enn det.

 

Har visstnok litt andre virkninger enn sukrose og glukose, men jeg vet ikke nok om det til å uttale meg om akkurat det.

 

 

Totalt sett tror jeg ikke det er så veldig mye forskjell på om du bruker vanlig sukker eller fruktose så lenge du begrenser mengdene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...