Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Lurer litt på aksjer.

 

Er det mulig og kjøpe en aksje i ett selskap?

Kan jeg for eksempel kjøpe en Aksje i Liverpool FC? :)

 

Hvordan vil du gå frem om du vil invistere pengene dine en plass?

F.eks vist jeg har 1000 kr jeg vil "få til og yngle" (Som Storm i Hotell Cæsar), hvordan skal jeg gå frem for å få invistert disse, og etterpå følge utviklingen til pengene/aksjene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nooper: Det er en egen aksjetråd på forumet, i økonomi-delen. Du kan spørre der hvordan du kjøper aksjer i utenlandske selskaper. Det er kanskje så enkelt som å gå i banken og be de i skranken hjelpe deg med det, men det er ikke sikkert alle banker er like hjelpsomme og enkle når det gjelder utenlandske enkeltaksjer og såpass små summer som 1000 kr. De i aksjetråden har nok mer peiling på hvor man kan gjøre det enklest og billigst mulig.

Lenke til kommentar
nooper: Det er en egen aksjetråd på forumet, i økonomi-delen. Du kan spørre der hvordan du kjøper aksjer i utenlandske selskaper. Det er kanskje så enkelt som å gå i banken og be de i skranken hjelpe deg med det, men det er ikke sikkert alle banker er like hjelpsomme og enkle når det gjelder utenlandske enkeltaksjer og såpass små summer som 1000 kr. De i aksjetråden har nok mer peiling på hvor man kan gjøre det enklest og billigst mulig.

8591805[/snapback]

 

Hehe. Oki. Skal spør i aksjetråden!

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Grønt/gult :p Er jo sikkert mange personer i verden som har litt uvanlig farge på urinet. Har gult hvis jeg drikker lite vann og klart hvis jeg drikker mye vann

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Hva er det med folk å henge seg opp i det minte småting? Dere skjønner jo fint hva jeg mener :)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Hvor raskt tørker vann ved rom temperatur?

 

Har ett 0,5 liters glass som jeg brutke til saft igår, jeg drak det jo ikke helt tørt (umulig) men nå er det helt tørt. Why?

8568364[/snapback]

Det kommer helt an på luftfuktighet og hvordan vannet er fordelt.

8568378[/snapback]

 

 

Ok:)

 

 

Noen som sitter på formlen til hvordan luft tar opp vann? En ubalangsert linging eller no?

8568443[/snapback]

 

Det er sånn at over en væske så er det altid et partialtrykk av væsken i gassform. I et forsøk i kjemien, brukte vi dette, jeg tror jeg husker riktig når jeg sier at vi slo opp ca 25 Torr ved 20 grader C. D.v.s at teoretisk var lufttrykket var 760 - 25 torr, vanndampen utgjorde resten.

 

Fra wikipedia

 

Goff-Gratch likningen bestemmer partialtrykket til vanndamp over en overflate, brukes i meteorologien.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Goff-Gratch_equation

 

 

Hvis du vil finne ut hvor lang tid det tar en viss mengde vann tørker, må du finne/lage et uttrykk for hvor stor utskiftninga av lufta over vannet er. Du kan jo lage et forsøk. Lage en boks med to vifter, en som blåser inn og en som blåser ut, vifter har jo angitt antall kubikkfot luft per minutt som flyttes?

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Hvor er kroppens mest følsomme punkt?

8594716[/snapback]

tror det er et av triggerpunktene. Er på slike at den vitenskapelige akupunkturen stikker nåler (tradisjonell akupunktur har langt flere punkter de stikker på, men noen av de er også triggerpunkter).

 

kilde: min fysioterapaut :)

 

 

redigert: når fruktkake nevner baller.... :hmm:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...