Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor kalles Frokostjuicen fra Coop frokostjuice når den smaker py om morgenen?

Den smaker digg når kroppen har kommet i gang utover dagen, men når du sitter og halvsover ved frokostbordet smaker den bare surt og jævlig.

8584885[/snapback]

 

 

Den er jo go?

Lenke til kommentar
Hvilken type hund er dette?

8585439[/snapback]

Det er en pitbull.

8585474[/snapback]

Leste i Wikipedia at Pitbull i norden inkl. Norge var ulovlig. Noen måte å få den lovlig på? :hmm:

8585511[/snapback]

 

Hva skal du med pitbull da? de er jo livsfarlig da? kanskje jeg tok litt hardt i det, men dere skjønner meg...

8585563[/snapback]

Ikke sagt jeg skal ha, men lurer på om det er mulig jeg.

Lenke til kommentar
Hva skal du med pitbull da? de er jo livsfarlig da? kanskje jeg tok litt hardt i det, men dere skjønner meg...

8585563[/snapback]

Hva i all verden får deg til å si at pitbull er livsfarlig? Når man ser på hvilke hunder som i biter oftest så er puddelen mye verre enn pitbullen!

Lenke til kommentar
Hva skal du med pitbull da? de er jo livsfarlig da? kanskje jeg tok litt hardt i det, men dere skjønner meg...

8585563[/snapback]

Hva i all verden får deg til å si at pitbull er livsfarlig? Når man ser på hvilke hunder som i biter oftest så er puddelen mye verre enn pitbullen!

8585614[/snapback]

Myggen stikker oftere enn et sverd, men sistnevnte er alikevel farligere.

Lenke til kommentar
Hva skal du med pitbull da? de er jo livsfarlig da? kanskje jeg tok litt hardt i det, men dere skjønner meg...

8585563[/snapback]

Hva i all verden får deg til å si at pitbull er livsfarlig? Når man ser på hvilke hunder som i biter oftest så er puddelen mye verre enn pitbullen!

8585614[/snapback]

 

Det er vel én av mange hunderaser som er avlet opp av raser med mye naturlig aggresjon og kampinstinkt, så de reagerer oftere instinktivt med angrep enn andre hunderaser. Det er vel også et problem at de låser kjeven når de biter.

Lenke til kommentar
Det er vel én av mange hunderaser som er avlet opp av raser med mye naturlig aggresjon og kampinstinkt, så de reagerer oftere instinktivt med angrep enn andre hunderaser. Det er vel også et problem at de låser kjeven når de biter.

8585718[/snapback]

Joda de låser kjeven når de biter... Men jeg er fremdeles av den oppfattelse av at dette ikke er av de verste rasene når det gjelder agressjon. Desverre så er de gode kamphunder når de blir oppdratt som det. Dette overskygger nok at de er utrolig snille hunder om de blir oppdratt riktig. Har møtt mange utrolig snille pitbuller. En hund er ikke ondere enn eieren

Lenke til kommentar
En hund er ikke ondere enn eieren

8585771[/snapback]

Det kalles instinkt.

8585786[/snapback]

Nettopp! Du understreket akkurat poenget mitt. Når man ser på hunder som IKKE er trenet opp til kamp så er IKKE pitbullen verre enn andre raser når det gjelder å bite "uskyldige"

 

redigert: Men om en hund er TRENT opp til kamp så er pitbullen i en klasse for seg selv. DET skal jeg ikke nekte for

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Nettopp! Du understreket akkurat poenget mitt. Når man ser på hunder som IKKE er trenet opp til kamp så er IKKE pitbullen verre enn andre raser når det gjelder å bite "uskyldige"

8585802[/snapback]

Neineinei! Instinkt fungerer uavhengig av opplæring, og pitbullen er blant de mer aggressive.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

Av personlig erfaring så kan jeg fortelle forumet at uten spesiell opplæring så er ikke pitbullen spesielt agressiv. Men i de rette hendene så blir det en utrolig effektiv drapsmaskin.

 

Generelt sett så har jeg ingen betenkligheter med å anbefale barnefamilier å skaffe seg pitbull... Så lenge de blir oppdratt riktig så er de ingen fare whatsoever. De er faktisk utrolig lojale. MEN med feil oppdragelse så er de livsfarlige. De er SVÆRT effektive drapsmaskiner om de blir oppdratt til akkurat DET. Men det er ikke det som er naturen deres. De er desverre altfor lojale til eieren og går alt for langt for å tekkes han/hun. Dermed: Slem eier = Farilig hund.

 

 

Redigert: Og til de som sier noe annet: Har dere NOEN GANG hilst på en pitbull?

 

redigert2:

Et stort maskingevær er nok farligere enn en liten pistol, men likevel er det nok sistnevnte som blir brukt i flest drapssaker.

8585832[/snapback]

JA en maskinpistol har større potensiale for å bli misbtrukt. Likeså er det med pibullen. I FEIL hender så er det et farlig redskap, men i riktige hender så er den ikke farlig. Likefullt så er det pistoler/schæfere som er ansvarlig for de fleste dødsfall. (Nå sier jeg ikke at SCHÆRERE er verst.. Det var bare et eksempel)

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Det er vel én av mange hunderaser som er avlet opp av raser med mye naturlig aggresjon og kampinstinkt, så de reagerer oftere instinktivt med angrep enn andre hunderaser. Det er vel også et problem at de låser kjeven når de biter.

8585718[/snapback]

Joda de låser kjeven når de biter... Men jeg er fremdeles av den oppfattelse av at dette ikke er av de verste rasene når det gjelder agressjon. Desverre så er de gode kamphunder når de blir oppdratt som det. Dette overskygger nok at de er utrolig snille hunder om de blir oppdratt riktig. Har møtt mange utrolig snille pitbuller. En hund er ikke ondere enn eieren

8585771[/snapback]

 

Det at hunder "låser kjeven" er bare tull. Det er en myte.

 

Les litt på forskjellige spesialiserte sites på nettet for å lese mer om "lock-jaw"-myten hos hunder:

 

http://www.austinlostpets.com/kidskorner/2...ber/pitbull.htm

http://www.happypitbull.com/myths.htm#1

 

For flere kilder; google it :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...