Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor raskt tørker vann ved rom temperatur?

 

Har ett 0,5 liters glass som jeg brutke til saft igår, jeg drak det jo ikke helt tørt (umulig) men nå er det helt tørt. Why?

8568364[/snapback]

Det kommer helt an på luftfuktighet og hvordan vannet er fordelt.

8568378[/snapback]

 

 

Ok:)

 

 

Noen som sitter på formlen til hvordan luft tar opp vann? En ubalangsert linging eller no?

Lenke til kommentar
Hva menes med det å være "hoven"?

 

"Han der er så hoven.."

8568395[/snapback]

På mi dialekt betyr det å f.eks. være hoven i armen å være "sår" i armen, ha smerte der eller at du har ein kul der på ein måte. Du har ikkje akuratt sår, men som ein blåkul.

Er kanskje ikkje det du spurte om for ville bli litt rart å seie "Han der er så hoven" sånn sett kanskje, men ville no berre nevne det. :)

Lenke til kommentar
Angående frekvens så gir en sprut av dråper den mest høyfrekvente lyden "sssss", mens det å treffe midt i vannet med en hard stråle gir mest lavfrekvent lyd "brommelomm". Du kan gjerne se for deg lyden ved å tenke på høyfrekvent lyd som små ting fordi det gir kort bølgelengde og lavfrekvent lyd som store ting fordi det gir stor bølgelengde. Bølgelengde er direkte relatert til størrelsen på det som vibrerer og lager lyd. En mygg lager "ssss"-lyd, mens en okse lager en slags "brummelomm"-lyd. Triangler og småfugler lager høyfrekvent lyd, mens trommer og dunk i vegger lager lavfrekvent lyd.

8567150[/snapback]

Episk innlegg der ja. Siden vi er godt i siget med å diskutere akustiske kvaliteter som "brummelomm" (og kanskje "brimmelimm"), er det bare å anbefale følgende link...
Lenke til kommentar
Hvor mye fett forbrenner man ved en nogenlunde normal treningsøkt?

8569502[/snapback]

Si meg hvor mange kalorier du forbrenner så kan jeg si deg hvor mye fett.

1g fett er 9 kalorier, regn ut selv =)

 

Kan ikke si noe gjennomsnittlig tall da, ettersom jeg ikke aner hvor mye som forbrennes.

Lenke til kommentar
Karl Marx sa noe ala: Den som ikke lærer av historien,. er dømt til å gjenta den

 

 

Hva er det ordrette sitatet?

8569604[/snapback]

 

HJELP! MAYDAY! SOS!

 

Driver å stresser med russeavis her altså

8569643[/snapback]

 

"Den som ikke lærer av historien er dømt til å gjenta den" skal være rett...

Endret av killerboy85
Lenke til kommentar
Karl Marx sa noe ala: Den som ikke lærer av historien,. er dømt til å gjenta den

 

 

Hva er det ordrette sitatet?

8569604[/snapback]

Skal du ha det på norsk eller tysk?

 

I henhold til no.wikiquote.org:

"Historien gjentar seg, første gang som tragedie, andre gang som farse."

 

en.wikiquote.org:

"Hegel remarks somewhere that history tends to repeat itself. He forgot to add: the first time as tragedy, the second time as farce."

 

Tysk kan jeg ikke, men kanskje noen andre finner sitatet?

http://de.wikipedia.org/wiki/Karl_Marx

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...